9 Jul 2014

တင္းလြန္းလွ်င္ ျပတ္တတ္သည္

 
 
ေက်ာင္းဖြင့္ၿပီ ဆုိလွ်င္ျဖင့္ သားငယ္၊ သမီးငယ္ တုိ႔ႏွင့္ မိဘမ်ား အၿမဲႏွစ္ပါးသြား ၾကရသည္က ေက်ာင္းျပန္လာလွ်င္ အိမ္စာ က်က္ရန္၊ မွတ္ရန္၊ ေရးသားရန္ျဖစ္သည္။ ကေလးမ်ားသည္ နံနက္မွ ညေနအထိ ေက်ာင္းစာမ်ားႏွင့္ လုံးပန္းခဲ့ရၿပီး အိမ္ျပန္ေရာက္ ခ်ိန္တြင္ ကစားလုိ ၾကသည္။ နားလုိၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္ မိဘမ်ားက ထုိသုိ႔မဟုတ္။ စာကုိ ဆက္သင္ေစခ်င္ ၾကသည္။ ထုိမွစ ဝိေရာဓိအသြင္ ေျပာင္းလာၾကသည္။


အခ်ဳိ႕ေသာ ကေလးမ်ားက မိဘကုိေၾကာက္၍ စာလုပ္ရန္ ဟန္ျပင္ၾကသည္။ အခ်ဳိ႕ကဆန္႔က်င္ၾကသည္။ ပဋိပကၡတျဖည္းျဖည္း ႀကီးထြားလာသည္။ ဤသုိ႔ေသာ အျဖစ္မ်ဳိးမ်ားသည္ အိမ္ေထာင္စု အေတာ္မ်ားမ်ား ၌ ျဖစ္ပြားတတ္သည္။ သားသမီးကုိ ပညာတတ္ႀကီးမ်ား ျဖစ္ဖုိ႔အေရး မိဘအေရးေၾကာင့္ ပင္ျဖစ္သည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ေက်ာင္းစာမ်ားႏွင့္ လုံးပန္းေနရသည့္ ကေလးမ်ားကုိ ေက်ာင္းမွျပန္ေရာက္သည္ႏွင့္ အဝတ္ အစားလဲေစၿပီး ေခတၱအနားယူခုိင္းပါ။ အဆာေျပမုန္႔တစ္ခုခုေကၽြးၿပီး ေက်ာင္းတြင္ တစ္ေန႔တာျဖစ္ပ်က္ သမွ်ကုိေမးျမန္းကာ ရယ္ေမာစရာရွိက အတူလုိက္၍ ရယ္ေမာေပးပါ။ သူတို႔၏ ကေလးသဘာဝအခ်င္း ခ်င္း ရန္ျဖစ္သမွ်ေျပာျပလွ်င္ ေသခ်ာစြာနားေထာင္၍ ရန္ျဖစ္တာ မေကာင္းေၾကာင္း ေသခ်ာစြာရွင္းျပပါ။ ထုိ႔ေနာက္မွ ယေန႔သင္သမွ်စာမ်ားတြင္ ခက္ခဲေသာ၊ မရေသာစာရွိ၊ မရွိေမးပါ။ အိမ္စာပါလားေမးပါ။ 
 
သူတို႔ေလးေတြ၏ အေမာကုိ ထုိနည္းမ်ားျဖင့္ ေခတၱေျဖေဖ်ာက္ေပးႏုိင္ပါက ပုိေကာင္း၏။ ထုိ႔ေနာက္တြင္ အိမ္စာပါလွ်င္ ေရးခိုင္းပါ။ မပါလွ်င္ သင္ယူက်က္မွတ္လာသည့္ သင္ခန္းစာမ်ားကုိ ျပန္လည္ ေလ့က်င့္ ခုိင္းပါ။ အခ်ဳိ႕ေသာကေလးငယ္မ်ားသည္ ဉာဏ္ရည္ထက္ျမက္ေသာ္လည္း ဝီရိယအားနည္း တတ္သည္။ 
 
 
ထုိသုိ႔ေသာ ကေလးမ်ားကုိ သူတို႔ႏွစ္သက္ေသာ အစားအစာသုိ႔မဟုတ္ စိတ္ဝင္စားစရာ တစ္ခုခုႏွင့္ စာဖတ္ေအာင္ဆဲြေဆာင္ပါ။ ဥပမာ “ဒီစာပုိဒ္ေလးရသြားရင္၊ ဒီသခ်ၤာတြက္ၿပီးသြားရင္ မုန္႔ ေကၽြးမယ္၊ ကာတြန္းေပးၾကည့္မယ္၊ ဂိမ္းေဆာ့မယ္” စသည္ျဖင့္ ဆဲြေဆာင္ပါ။ ဉာဏ္ရည္မထက္ေသာ ကေလးမ်ားကုိမူ ဆူပူေအာ္ဟစ္ကာ စာဖတ္ခိုင္းျခင္းမွ တတ္ႏိုင္သမွ် ေရွာင္ၾကဥ္ပါ။ ထုိကေလးသည္ မိဘ၏ေအာ္ဟစ္မႈေၾကာင့္ စာကုိပုိ၍ေၾကာက္သြားလွ်င္ ဘဝတစ္သက္တာ ခံစားသြားရေပလိမ့္မည္။ သူတို႔ေလးေတြကုိ အနားမွမိဘကထုိင္ကာ စာအတူတူက်က္ေပးျခင္း၊ တြက္ေပးျခင္းျပဳလုပ္ေပးပါ၊ တတ္ႏုိင္သမွ် ညင္သာစြာေျပာဆိုသင္ျပေပးပါက မိဘႏွင့္အနီးကပ္ထိေတြ႕မႈေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ညင္သာေပ်ာ့ေပ်ာင္းေသာ သာယာသံေၾကာင့္လည္းေကာင္း စာက်က္ရမွတ္ရ လြယ္ကူမည္ျဖစ္သည္။ စာတစ္ေၾကာင္းကုိ တစ္ခါႏွင့္မရလွ်င္ ထပ္ကာထပ္ကာ ဆုိခုိင္းပါ။ စာမရ၍ေအာ္မေငါက္မိပါေစႏွင့္ အဓိကမွာ စာကုိေၾကာက္မသြားေစရန္ျဖစ္သည္။


ကေလးမ်ား၏ ပင္ကုိဉာဏ္ရည္ဉာဏ္ေသြးကုိ မိဘမ်ားကပုိ၍သိၾကပါလိမ့္မည္။ ကုိယ့္ကေလးသူမ်ား ထက္ေတာ္ရန္၊ အတင္းတိုက္တြန္းအားမေပးပါႏွင့္။ သူတို႔၏ဉာဏ္ရည္မီသမွ်ကုိလက္ခံေပးပါ။ ေဘးမွ အားေပးပါ။ ကူညီပါ။ သုိ႔မွသာလုိရာပုံသြင္းႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။ မိဘမ်ား၏ တြန္းအားေပးမႈေၾကာင့္ စိတ္ဖိ စီးမႈမ်ားႏွင့္ ဒုကၡႀကံဳရေသာကေလးမ်ားရွိပါသည္။ ထုိအခါမွ မိဘမ်ားထိတ္လန္႔ကာ ဘာမွလုပ္မရ ေတာ့၊ အခ်ိန္လြန္မွ ေနာင္တရသြားၾကသူ မိဘမ်ားလည္း ဒုနဲ႔ေဒးရွိပါသည္။


ထုိ႔ေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားႏွင့္ မိဘတုိ႔၏ပညာေရးေလာဘ လြန္ဆဲြပဲြတြင္ မိဘမ်ားဘက္က အတင္းလုိ ရာပုံသြင္းဆဲြယူျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ႏုိင္ၾကပါေစရန္ႏွင့္ တင္းလြန္းလွ်င္ျပတ္တတ္ေၾကာင္း သတိေပး စကားေျပာၾကားလုိက္ရပါသည္။

Written by အင္ၾကင္ေမႊး

ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာ
ဇြန္ (၁၈) ရက္၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္


0 comments:

Post a Comment