18 Jul 2013

ကေလး သူငယ္မ်ား ပညာေရး ျမင့္မား ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးတြင္ မိဘ အုပ္ထိန္းသူ၏ ၾကင္နာယုယမႈက ပိုမို အေရးပါ


ကမၻာႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ တစ္ဝန္းရွိ ကေလးသူငယ္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မူလတန္းမွ တကၠသိုလ္၊ ေကာလိပ္မ်ား အထိ ပညာေရး က႑တြင္ ထူးခြၽန္ထက္ျမက္ေသာ ပညာတတ္ႀကီးမ်ား အျဖစ္ ေအာင္ျမင္မႈ ရရွိရန္ စာသင္ေက်ာင္း ေကာင္းေကာင္းႏွင့္ ကမၻာေက်ာ္ ေက်ာင္းႀကီးမ်ားတြင္ ေက်ာင္းအပ္ စာသင္ေစျခင္းထက္ မိခင္၊ ဖခင္အုပ္ထိန္းမႈ ေအာက္တြင္ ၾကင္နာယုယ ေႏြးေထြးစြာ ျပဳစုေပးျခင္းက ေက်ာင္းေနအရြယ္ ကေလး သူငယ္မ်ား၏ ဥာဏ္ရည္ဥာဏ္ေသြး ပိုမိုထက္ျမက္ ဖြံ႕ၿဖိဳး၍ ေက်ာင္းပညာေရး က႑ႏွင့္ လူမႈစီးပြား ေရးက႑မ်ားစြာ တို႔တြင္ ပိုမို အေရးပါေၾကာင္း ''ေက်ာင္းေနအရြယ္ ကေလးသူငယ္မ်ား မ်ဳိးဆက္သစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး သုေတသန ပညာရွင္မ်ား'' ၏ ေလ့လာဆန္းစစ္ သုေတသန ျပဳခ်က္ တစ္ရပ္အရသိရသည္။

မူႀကိဳအရြယ္၊ မူလတန္း ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ ကေလးသူငယ္မ်ားအား မိခင္၊ ဖခင္ အုပ္ထိန္းသူမ်ားက ေန႔စဥ္ မိမိတို႔၏ ရင္ေသြး ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ ကေလးသူငယ္မ်ား၊ သားသမီးတို႔အား ေန႔စဥ္ ညဘက္ ေက်ာင္း သင္ခန္းစာမ်ားႏွင့္ အိမ္တြင္ မိဘအုပ္ထိန္းသူမ်ားႏွင့္ အတူ ေလ့က်င့္ သင္ယူ တြက္ခ်က္ၾကရန္ (အိမ္စာ)မ်ားကို မိသားစု လက္ရည္တစ္ျပင္တည္း ထမင္းစားၿပီးခ်ိန္ အခ်ိန္ယူၿပီး သခၤ်ာမ်ား တြက္ေပးျခင္း၊ အေျဖ ထုတ္ေပးျခင္း၊ အေလးထား သင္ျပေပးျခင္း၊ ဥပမာေပး၍ ရွင္းလင္းေအာင္ ေျပာဆိုုျပျခင္း၊ ၿပိဳင္တူ စာအံေပးျခင္းမ်ားကို ကူညီ ေျဖရွင္းေပးျခင္း၊ ႏွစ္သိမ့္ အားေပးစကား ေျပာၾကားေပးျခင္း၊ အိပ္ရာဝင္ အဘုိးအဘြားမ်ား အေၾကာင္း၊ ျမန္္မာ့သမိုင္း၊ ကမၻာ့သမိုင္းထဲမွ အံ့ဖြယ္ သူရဲေကာင္းမ်ား အေၾကာင္း၊ ပံုျပင္မ်ား အေၾကာင္း၊ ဘုရားရွိခိုးနည္း အမ်ဳိးမ်ဳိး၊ သြန္သင္ဆံုးမ စကားမ်ား ေျပာေပးျခင္း သည္ ေက်ာင္းေန အရြယ္ ကေလးသူငယ္မ်ား၏ ပညာရည္ ျမင့္မားေရးတြင္ အလြန္ အေရးပါ အရာေရာက္ေသာ အျပဳ အမူ ျဖစ္သည္။ ၾကင္နာ ယုယမႈ၏ ေႏြးေထြးေသာ ေမတၱာ၊ က႐ုဏာ ဘဝ အစပင္
ျဖစ္သည္။

ေက်ာင္းေနအရြယ္ ကေလးသူငယ္မ်ား၏ ပညာေရး က႑တြင္ လူ႔ဘဝအစ ေႏြးေထြးေသာ ေမတၱာတရား၊ ၾကင္နာ ယုယမႈ၊ အျပဳအမူမ်ား အေပၚ အေလးအနက္ထား ၾကည္ႏူး ခံစားတတ္စ ကေလးသူငယ္ အရြယ္ ခ်စ္စဖြယ္ ေျပာဆို ဆက္ဆံမႈမ်ားကို အတုယူ တတ္ေအာင္ ေက်ာင္းေနအရြယ္ ကေလးသူငယ္မ်ား ဘဝ တစ္သက္တာ ေကာင္းေသာ အျပဳအမူ လိမၼာယဥ္ေက်း ကေလးသူငယ္မ်ား ဘဝ ေအာင္ျမင္ေရး ကိစၥရပ္ မ်ားကို ျဖည့္ဆည္း ကူညီေဖးမ ေဆာင္ၾကဥ္း လုိက္သည့္ အခါ ကေလးသူငယ္ မ်ားစြာတို႔၏ ပညာေရး က႑တြင္ ထြန္းေတာက္ ေအာင္ျမင္မႈ ရွိလာမည္ဟု သုေတသန ပညာရွင္မ်ားက ေလ့လာ ေတြ႕ရွိခဲ့ ၾကသည္။
မိခင္၊ ဖခင္ အုပ္ထိန္းသူမ်ား၏ ေႏြးေထြး ၾကင္နာ ယုယ ျပဳစုမႈ ေန႔စဥ္ခံစားရေသာ ကေလးသူငယ္မ်ားသည္ အရည္ အေသြး ညံ့ဖ်င္းေသာ ေက်ာင္းမ်ားဟု သတ္မွတ္ မွတ္ယူထားေသာ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ႏွစ္စဥ္ ပညာ သင္ၾကားေစ ကာမူ ႏွစ္စဥ္ ထူးခြၽန္ထက္ျမက္ေသာ ပညာတတ္ ကေလးသူငယ္မ်ား ထူးဆန္းစြာ ေပၚထြက္ လာသည္ဟု ေလ့လာ ဆန္းစစ္ခ်က္က ဆိုထားသည္။
ပညာေရးကို စိတ္မဝင္စားေသာ မိခင္၊ ဖခင္ အုပ္ထိန္းသူမ်ားက မိမိရင္ေသြး ကေလးသူငယ္မ်ားကို ေႏြးေထြး ၾကင္နာမႈ မရွိ၊ ယုယစြာ ျပဳစုမႈ မရွိေသာ မိဘ အုပ္ထိန္းသူမ်ား၏ ရင္ေသြးငယ္ ကေလး သူငယ္မ်ားကို အေကာင္းဆံုး စာသင္ေက်ာင္း၊ နာမည္ႀကီး ထိပ္တန္း ကမၻာေက်ာ္ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ စာသင္ၾကားေစကာမူ ပညာေရး ည့ံဖ်င္းၿပီး ထူးခြၽန္ ထက္ျမက္သူမ်ား အနည္းအက်ဥ္းသာ ထြက္ရွိေၾကာင္း သုေတသန ပညာရွင္မ်ားက စမ္းသပ္ ေတြ႕ရွိခ်က္အရ ေတြ႕ ရသည္။
ေက်ာင္းေနအရြယ္ ကေလးသူငယ္မ်ား၏ ပညာေရးသည္ စာသင္ေက်ာင္းမ်ား၏ ဖြဲ႕စည္းပံုစနစ္ တစ္ခုတည္း ျဖင့္ေလာက အလယ္ အသိမၾကြယ္ေသးေသာ ကေလးသူငယ္မ်ား ေမတၱာ၊ ၾကင္နာယုယ ေႏြးေထြးမႈ အာ႐ံုကို မခံစားႏိုင္သလို လူမႈေရးဆိုင္ရာ ေပးဆပ္ျခင္း၊ သင္ယူျခင္း၊ သင္ၾကားျခင္း၊ လႈပ္ရွား ႐ုန္းကန္မႈမ်ားတြင္ ေအာင္ျမင္မႈ မရႏိုင္ေၾကာင္းႏွင့္ လူ႔ေလာကအလယ္ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး၊ စိတ္ခ်မ္းသာေရး ေအာင္ျမင္မႈ မရႏိုင္ေၾကာင္း သုေတသီ ပညာရွင္မ်ားက အသိေပး ႏိႈးေဆာ္ရန္ ယင္း ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္မ်ား ေစ့ေဆာ္ လုပ္ေဆာင္ ေပးခဲ့သည္။
ေက်ာင္းေနအရြယ္ ကေလးသူငယ္မ်ား၏ ပညာေရး က႑တြင္ မိဘဘိုးဘြား၊ ေဆြမ်ဳိးမ်ား၏ ေႏြးေထြး ၾကင္နာမႈ၊ ကူညီပံ့ပိုးမႈ၊ ဂ႐ုတစိုက္ ၾကင္နာမႈ၊ အျမတ္တႏိုး ခ်စ္ခင္မႈ၊ နားလည္သိတတ္မႈ၊ အေျခခံဗဟုသုတ မ်ားစြာတို႔ကို သင္ေပးႏိုင္မႈ၊ အိမ္တြင္ ေက်ာင္းစာမ်ားျဖစ္ေသာ သခၤ်ာ၊ သမိုင္း၊ ႏိုင္ငံျခား ဘာသာစကား တို႔ကုိ စိတ္ရွည္လက္ရွည္ သင္ၾကား ရွင္းလင္းျပျခင္း၊ ပံုမွန္ တစ္ပတ္တစ္ႀကိမ္ ေက်ာင္းစာမ်ားကို စစ္ေဆးေမးျမန္း အေျဖမ်ား ထုတ္ေပးျခင္းႏွင့္ ကေလးသူငယ္မ်ား၏ ပင္ကို စိတ္ဆႏၵ၊ ဝါသနာ၊ ရည္မွန္းခ်က္ မ်ားကို အၿမဲတမ္း ေမးျမန္း ေဖာ္ထုတ္ ႏွစ္သိမ့္ အားေပး ခ်ီးက်ဴး၊ ခ်ီးေျမႇာက္ေပးျခင္း၊ ေက်ာင္းသြားေဖာ္ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြ မ်ား၊ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား အေၾကာင္း စကားစျမည္ ေမးျမန္းေပးျခင္းျဖင့္ အထင္အျမင္ လြဲမွားမႈမ်ားကို ေခ်ဖ်က္ ေပးႏိုင္သည္။
ယဥ္ေက်းမႈ အစဥ္အလာအရ လူႀကီးကို ႐ုိေသ၊ လူငယ္ကို ၾကင္နာ၊ ဆရာသမားကို ေလးစား၊ မိဘမ်ားကို တန္ဖိုး ထားတတ္ေအာင္ ရည္မြန္ေသာ အေျပာအဆိုမ်ား၊ အေလ့အက်င့္မ်ားကို သင္ၾကားျပသ၍ သီးျခား ႏွစ္လိုဖြယ္ရာ ကိစၥရပ္မ်ားကို ေျပာဆိုျပျခင္း၊ ကေလးသူငယ္မ်ား၏ ခံစားခ်က္ အခ်ဳိ႕ကို စိတ္ဝင္တစား နားေထာင္ ေပးျခင္း သည္ ေက်ာင္းေနအရြယ္ ကေလးသူငယ္မ်ား၏ လူမႈေရး၊ ပညာေရးဆိုင္ရာ အေျမာ္ အျမင္ ဗဟုသုတမ်ား ပြား၍ ဥာဏ္ရည္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ အဆင့္ ေကာင္းမြန္ျမင့္မားမႈမ်ား ရရွိႏိုင္သည္ဟု သုေတသန ပညာရွင္မ်ား စမ္းသပ္ ေတြ႕ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

 

  Ref:  http://www.myawady.net.mm/library/stories/storiesforall/item/19674-2013-07-16-10-19-49