31 Jan 2015

ေဒၚစု ေနအိမ္ ျခံတံခါးေဟာင္းကို ေတာ္၀င္ႏွင္းဆီက ေစ်းၿပိဳင္ ေရာင္းမယ္


ေဒၚစု ေနအိမ္ ျခံတံခါးေဟာင္းကို ေတာ္၀င္ႏွင္းဆီက ေစ်းၿပိဳင္ ေရာင္းမယ္

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အက်ယ္ခ်ဳပ္ က်ခံေနရစဥ္ တေလၽွာက္ ေနခဲ့ရတဲ့ တကၠသိုလ္ရိပ္သာလမ္းက ေနအိမ္ ၿခံဝင္း ဂိတ္တံခါးေဟာင္းကို လက္ဝယ္ ရရွိထားသူ ေတာ္ဝင္ႏွင္းဆီ ဦးစိုးၫြန္႔က ၾကမ္းခင္းေစ်း က်ပ္သိန္း ၂၀၀၀ နဲ႔ ေစ်းၿပိဳင္ ေရာင္းခ်ေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။


ဂိတ္တံခါးေဟာင္းနဲ႔ အတူ အဂၤေတနဲ႔ ထြင္းထုထားတဲ့ အိမ္နံပါတ္ အမွတ္ ၅၄ လည္း ပါဝင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ 


ေရာင္းရေငြကို ပါတီဌာနခ်ဳပ္႐ုံး အသစ္ ေဆာက္လုပ္ရာမွာ သုံးစြဲမယ္လို႔ သိရပါတယ္။


အဝါေရာင္နဲ႔ အနီေရာင္ သံပန္းဂိတ္တံခါးဟာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေနအိမ္ အက်ယ္ခ်ဳပ္က လြတ္လာကာစ ၂၀၀၅၊ ၂၀၀၆ ကာလေတြမွာ အဲဒီ ဂိတ္တံခါးကေန လူထုကို အပတ္စဥ္ မိန္႔ခြန္းေျပာတာေတြ လုပ္ခဲ့တဲ့ ေနရာလည္း ျဖစ္လို႔ ကမၻာ့ သတင္းမီဒီယာေတြမွာ ေဖာ္ျပခံခဲ့ရတဲ့ ထင္ရွားတဲ့ ဂိတ္တံခါး တစ္ခုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
 
 
BBC
 
 

ေဗာဓိေညာင္ပင္စိုက္ခဲ့တဲ့ အိႏၵိယေရာက္ အေမရိကန္သမၼတ အိုဘားမား







ေဗာဓိေညာင္ပင္စိုက္ခဲ့တဲ့ အိႏၵိယေရာက္ အေမရိကန္သမၼတ အိုဘားမား
======================================


အေမရိကန္သမၼတ ဘားရက္ အိုဘားမားဟာ အိႏိၵယႏုိင္ငံကို ေရာက္ရွိေနခိုက္ နယူေဒလီမွာ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ အထြဋ္အျမတ္ျဖစ္ေသာ ေဗာဓိေညာင္ပင္ကို စိုက္ပ်ိဳးခဲ့ပါတယ္။ 


ဗုဒၶဘုရားရွင္ဟာ ဘုရားအျဖစ္ကို မရမွီ အဆိုပါ ေဗာဓိေညာင္ပင္ေျခရင္းမွာ တရားက်င့္ႀကံအားထုတ္ရင္း ေနာက္ဆံုး ဘုရားရွင္အျဖစ္ကို ရရွိေစခဲ့တာျဖစ္ ပါတယ္။ 


Photo : worldbuddhistradio

 Yangon Media Group



ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဘယ္လိုျမင္သလဲ ?



ဗစ္တာဆိုတဲ့ (၁၅) ႏွစ္အရြယ္ လူငယ္တစ္ေယာက္ကို သူ႔ဆရာက “မင္းဟာ အလကားလူပဲ၊ မင္းဒီလိုပံုစံနဲ႔ဆိုရင္ ဘယ္ေတာ့မွ ေက်ာင္းၿပီးမွာ မဟုတ္ဘူး”လို႔ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲသူဟာ စိတ္ဓာတ္ေတြက်ၿပီး
ေက်ာင္းကထြက္လိုက္ပါတယ္။ သူ႔ဆရာေကာက္ခ်က္ခ်ခဲ့သလို သူ႔ကိုယ္သူ အလကားလူ၊ အသံုးမက်တဲ့လူလို႔ျမင္ေနခဲ့တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ သူဟာ(၁၇)ႏွစ္လံုးလံုး
ဟိုစပ္စပ္ဒီစပ္စပ္နဲ႔အလကား လူလိုလုပ္ေနခဲ့ပါတယ္။
သူ႔အသက္ (၃၂) ႏွစ္အရြယ္ေရာက္တဲ့အခါမွာဆန္းစစ္ခ်က္အရ သူ႔မွာၪာဏ္ရည္ျပကိန္း(၁၆၁) ရွိတာကိုသူသိလိုက္ရတယ္။ အလကားလူလို႔ သူ႔ကိုယ္သူအၿမဲတမ္းျမင္ေနတဲ့ဗစ္တာ ဘာျဖစ္သြားမယ္လို႔ထင္ပါသလဲ။ သူဟာ သူ႔ကိုယ္သူပါရမီရွင္ တစ္ေယာက္လိုပဲ ျမင္ေယာင္လာခဲ့ပါတယ္။ 
 
 
ဒီေတာ့သူဟာ တကယ့္ပါရမီရွင္တစ္ေယာက္လို ေနထိုင္တယ္။ လုပ္ေဆာင္ျပဳမူတယ္။
သူ႔အျမင္ စတင္ေျပာင္းလဲသြားတဲ့အခ်ိန္က စၿပီးစာအုပ္ေပါင္းမ်ားစြာ
ကိုေရးတယ္။ တီထြင္မႈေတြကို ျပဳလုပ္တယ္။ ႏွစ္အနည္းငယ္အတြင္းမွာ
ေအာင္ျမင္တဲ့ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ႀကီးတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာခဲ့တယ္။
ေက်ာင္းမၿပီးဘဲ၊ ေက်ာင္းထြက္ခဲ့ရတဲ့လူတစ္ေယာက္က ေနာက္ဆံုးမွာ အမ်ားေလးစားအားက်ရတဲ့ ပါရမီရွင္ တစ္ေယာက္၊ ထူးခၽြန္တဲ့လူတစ္ေယာက္
ျဖစ္လာခဲ့တယ္။

သူ႔ကိုယ္ထဲမွာ ထူးျခားတဲ့ စြမ္းရည္ေတြ၊ ၪာဏ္ရည္ေတြဆိုတာ နဂိုကတည္းက ရွိေနၿပီးသားပါ။ ဒါေပမဲ့ (၁၇)ႏွစ္လံုးလံုး အလကား လူတစ္ေယာက္လို ေယာင္လည္လည္ ျဖစ္ေနခဲ့တာ သူ႔ကိုယ္သူအလကား လူလို႔ ျမင္ေနတဲ့အျမင္ေၾကာင့္ပါ။ ေနာက္ဆံုးမွာ ဗစ္တာအေနနဲ႔
ေျပာင္းလဲေအာင္ျမင္သြား တာဟာ တျခားေၾကာင့္ မဟုတ္ပါဘူး။ 
 

သူ႔ကိုယ္သူ ႐ႈျမင္တဲ႔အျမင္ပံုစံေျပာင္း လဲသြားလို႔သာ ျဖစ္ပါ တယ္။ ဒီလိုအျမင္ပံုစံေျပာင္းလိုက္တာနဲ႔ သူထပ္ ေဆာင္းရရွိလိုက္တာကေတာ့မိမိကိုယ္ မိမိယံုၾကည္ မႈသာျဖစ္ပါတယ္။
ဗစ္တာရဲ႕ဘ၀ျဖစ္စဥ္ေလးကို ဖတ္႐ႈမိတဲ့အခါမွာ ကၽြန္ေတာ္စဥ္းစား မိပါတယ္။ ဗစ္တာ့လိုမ်ိဳး အလကားလူ၊ အသံုးမက်တဲ့လူလို႔ အေျပာခံလိုက္ရလို႔
သူတို႔ကိုသူတို႔အလကားလူလို႔ျမင္ၿပီး အလကားလူလို ေလွ်ာက္သြားေနၾက တဲ့သူေတြ ေလာကမွာ ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ားရွိေနလိမ့္မလဲလို႔ ေတြးစရာ
ျဖစ္လာပါတယ္။ ဒီဇာတ္လမ္းမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အတြက္ အဓိကရရွိလိုက္တဲ့ သင္ခန္းစာ ကေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ျမင္တဲ့အျမင္ဟာ ဘယ္ေလာက္ အေရးပါသလဲဆိုတာနဲ႔ အဲ့ဒီအျမင္ ေျပာင္းလဲသြားတဲ့အခါဘ၀ရဲ႕
ရလဒ္ေတြလည္း ေျပာင္းလဲသြားႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့အသိပါပဲ။
 

ဒီေတာ့သင္ေရာကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ။ သင့္ရဲ႕အျမင္ဟာ သင့္ဘ၀အတြက္ အရမ္းကို အေရးပါတဲ့ကိစၥတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ သင့္ကိုယ္သင္ ျမင္တဲ့အျမင္က ထိပ္ဆံုးကိုလည္း ေရာက္ေအာင္ပို႔ႏိုင္သလို
ေအာက္ဆံုးကိုလည္း ေရာက္ေအာင္ တြန္းခ်ႏိုင္ပါတယ္။ သင့္ကိုယ္သင္ ေအာင္ျမင္သူလူသားတစ္ေယာက္အျဖစ္ ျမင္ေန မယ္ဆိုရင္
သင္ဟာလံုး၀ေအာင္ျမင္လာႏိုင္ပါတယ္။ သင့္ကိုသင္အလကား လူလို႔ျမင္ေနရင္လည္းသင္ဟာ အလကားလူျဖစ္လာမွာပါပဲ။ အလကားလူဆိုတဲ့ ဘ၀ကေန ပါရမီရွင္ဘ၀အျဖစ္ကို ေျပာင္းလဲေပးႏုိင္ဖို႔ ေျခတစ္လွမ္းသာ
လိုပါတယ္။ သင့္အျမင္ဟာ သင့္ဘ၀ပါပဲ။ သင့္အျမင္ေလး တစ္ခ်က္ေျပာင္း လိုက္တာနဲ႔ သင့္ဘ၀ကလည္း လံုး၀ေျပာင္းသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
 

ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ျမင္တဲ့အျမင္ဟာ ကိုယ့္စိတ္အတြင္းထဲကို ပံုရိပ္ေတြအျဖစ္ ၀င္ေရာက္ကိန္းေအာင္းၿပီး ျခယ္လွယ္တတ္ပါတယ္။ ဥပမာ - ပ်ဥ္ျပားတစ္ခ်ပ္ကို ၾကမ္းျပင္မွာခ်ခင္းထားၿပီး လမ္းေလွ်ာက္မယ္ဆိုလြယ္ကူေပမယ့္(၁၀)ထပ္ အျမင့္ ရွိတဲ့ အေဆာက္အဦ ႏွစ္ခုၾကားမွာ ခင္းထားၿပီး ေလွ်ာက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ အေတာ္ခက္ခဲမယ့္ကိစၥ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့လြယ္ကူတယ္၊ ခက္ခဲ တယ္ဆိုတာကိုယ္ျမင္တဲ့အျမင္နဲ႔ သက္ဆိုင္ေနပါတယ္။
ၾကမ္းျပင္ေပၚမွာခင္းထားရင္ အလြယ္တကူ ေလွ်ာက္လွမ္းႏိုင္တယ္ လို႔ျမင္တဲ့အတြက္ သက္ေသာင့္သက္သာ လမ္းေလွ်ာက္ႏိုင္တာျဖစ္ၿပီး အေဆာက္အဦးႏွစ္ခုၾကားမွာခင္းထားတဲ့ ပ်ဥ္ျပား ေပၚတက္ေလွ်ာက္ဖို႔ၾကေတာ့ အခန္႔မသင့္လိမ့္က်သြားႏုိင္တယ္လို႔ျမင္တဲ့အတြက္စိတ္ထဲမွာ ေၾကာက္စိတ္၊ စိုးရိမ္စိတ္၀င္ၿပီး ခက္ခဲသြားတာျဖစ္ပါတယ္။
 

ကၽြန္ေတာ့္သင္တန္းက သင္တန္းသားေတြကို စင္ျမင့္ထက္မွာ စကားတက္ေျပာခိုင္း တဲ့အခါ ဒီသဘာ၀ေတြကို အၿမဲေတြ႕ျမင္ေနက်ပါ။ လူထုေရွ႕ စင္ျမင့္ထက္မွာစကားေျပာဖို႔ ဖိတ္ေခၚခံရေတာ့မယ့္ သင္တန္းသား တခ်ိဳ႕ရဲ႕ရင္ထဲမွာသူတို႔ အဆင္မေျပ ျဖစ္တဲ့ပံုေတြ၊ ေၾကာက္ဒူးတုန္ၿပီး
ေခၽြးျပန္ေနတဲ့ ပံုေတြ၊ ေျပာစရာစကားေတြေမ့ၿပီး ရွက္ကိုးရွက္ကန္း
ျဖစ္ေနတဲ့ပံုရိပ္ေတြကို ျမင္ေယာင္ေနတတ္ၾကပါတယ္။ ဒီအျမင္ေတြရဲ႕ ရလဒ္ဟာစင္ေပၚကို ေရာက္တဲ့အခါေပၚေတာ့တာပါပဲ။ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ ႀကိဳတင္ျမင္ထားတဲ့အတိုင္းစင္ေပၚမွာ တကယ္ျဖစ္လာ ၾကတယ္ေလ။
 

ဟုတ္ပါတယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ျမင္တဲ့အျမင္ကို စိတ္ကအဆံုး အျဖတ္ေပးၿပီး တကယ့္အရွိတရား ေတြျဖစ္လာေအာင္ဖန္တီးေပးတာပါ။
 

ေၾကာက္စိတ္ေတြ၀င္ေနရင္ေၾကာက္တဲ့အတိုင္း တကယ္ျဖစ္လာတယ္။ စိုးရိမ္စိတ္ေတြ၀င္ေနရင္ စိုးရိမ္ေနတဲ့အတိုင္း တကယ္ျဖစ္လာတတ္တယ္။ ဒီလိုပါပဲ ယံုၾကည္စိတ္ေတြ၀င္ေနရင္ေတာ့ယံုၾကည္တဲ့အတိုင္း တကယ္ျဖစ္လာမွာပဲေပါ့။ အလုပ္ခြင္မွာ အမွားေတြလုပ္မိၿပီး ဆံုး႐ံႈးမႈေတြႀကံဳလာတဲ့အခါ "ဟူး၊ ဒီလိုျဖစ္မယ္လို႔ေတာ့ ငါထင္သားပဲ” ဆိုၿပီး
ေျပာတတ္ၾကတာကို သတိထားၾကည့္ပါ။
 ကိုယ္ထင္ျမင္ေနတဲ့ အရာေတြဟာ တကယ္ျဖစ္လာမွာပဲေပါ့။
 
 
ဆရာဖူးေက်ာ္ဇင္(Future Wave)
 
 

ဗုဒၶနည္းက် ေရစက္ခ်အမွ်ေဝနည္း


 
 ေမး။ ။ ဘုရားအလိုက် အမွ်ေပးေ၀နည္းကိုလည္း တင္ျပေပးပါဘုရား။

  ေျဖ။ ။ ပထမဦးဆံုးအေနနဲ႔ ေရစက္ခ်ျခင္းအေၾကာင္းကုိ က်မ္းဂန္မ်ားတြင္ လာရွိတာကုိ ေဖာ္ျပေပးပါမယ္။
က်မ္းဂန္မ်ားတြင္ အလွဴရွင္မွ အလွဴခံလက္ထဲသုိ႔ ေရစက္သြန္းခ်လွဴလုိက္ၿပီး အလွဴခံပုဂၢိဳလ္သည္
အလွဴေရစက္ကုိ လက္ျဖင့္ခံယူကာမွ်ျဖင့္ အလွဴဝတၳဳ သက္ရွိသက္မဲ့အရာအားလံုး
အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ပုိင္ဆုိင္သြားပါတယ္။
(ဝိ၊႒၊၃၊၄၁၆)

ဗိမၺိသာရမင္း ေဝဠဳဝန္ေက်ာင္းေရစက္ခ်ပြဲျပဳလုပ္စဥ္က
၁။ အလွဴေရစက္ကုိ ေရႊကရားတြင္ထည့္ထားသည္။
၂။ ေမႊးႀကိဳင္ေသာပန္းနံ႔သာ ထံုမႊမ္းထားသည္။
၃။ အလွဴေရစက္သည္ ျမအဆင္းကဲ့သုိ႔ ၾကည္လင္သန္႔ရွင္းေနသည္။
၄။ အလွဴေရစက္ကုိ ဗုဒၶရဲ႕လက္ထဲသုိ႔ ေလာင္းခ်လွဴဒါန္းသည္။ (ဗုဒၶဝင္အ႒ကထာ၊ ၂၅)

အထက္ပါေရစက္ခ်ပံုကုိေထာက္ဆ၍ သာမန္ပုဂၢိဳလ္မ်ားအား လွဴဒါန္းမည္ဆုိပါက ေရစက္ ကုိ ေရေကာင္း ေရသန္႔ျဖင့္ စီမံပါ။ ဘုရားအစရွိေသာ သံဃာေတာ္မ်ားအား လွဴဒါန္းေရစက္ခ်မည္ဆုိပါက သကၠစၥဒါန အေထာက္ အပံ့ျဖစ္ေအာင္ ေရထဲ တြင္ ေမႊးႀကိဳင္ေသာ နံ႔သာထည့္ထားပါ။

တစ္ခါ ေရစက္ခြက္စီမံပံုနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး
က်မ္းဂန္မ်ားတြင္ ေဖာ္ျပရာမွာ အနာထပိဏ္သူေဌး ေဇတ၀န္ ေက်ာင္းလွဴေသာ အခါ၊ ေဒဝါနံပိယတိႆမင္း မဟာေမဃဝန္ဥယ်ာဥ္ လွဴေသာအခါတုိ႔တြင္ အလွဴေရစက္ကုိ ေရႊကရား၌ ထည့္ထားၿပီး ေရစက္သြန္းခ်ၾကပါတယ္။ (ဇာ၊႒၊၁၊ ၁ဝ၉။ ဝိ၊႒၊၁၊၆ဝ)

ေက်ာင္းစေသာ ထာဝရ၀တၳဳေရစက္ခ်ရာတြင္ ေရစက္ခြက္မထားဘဲ ဘုရားရဟႏၱာ လက္ထဲ၌သာ ေရစက္ သြန္းခ်ေၾကာင္း မွတ္သားရပါတယ္။ ဆြမ္းကပ္လွဴဒါန္းရာတြင္ ေရစက္ခ်ရာ၌
ဗုဒၶရဲ႕သပိတ္၊ ဗုဒၶမပါက မေထရ္ႀကီး မ်ားရဲ႕သပိတ္ထဲသုိ႔ အလွဴေရစက္သြန္းခ်လွဴဒါန္းၾကပါတယ္။ (ဓမၼ၊႒၊ စူဠပန္၀တၳဳ)

ဗုဒၶ၏ရုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္မ်ားေပၚလာခ်ိန္တြင္ ရုပ္ပြားေတာ္နဲ႔တကြ သံဃာေတာ္မ်ားဆြမ္းလွဴဒါန္းေသာအခါ ရုပ္ပြားေတာ္ေစတီေတာ္ကုိရည္စူး၍ ေရစက္ခံသပိတ္တုိ႔ကုိ ေရွ႕၌ထားၾကပါတယ္။
(ဝိ၊႒၊၃၊၄၂၄။ ဝိ၊သဂၤဟ၊၂၅၅။ ကခၤါဋီကာသစ္၊၂၉၈)

တဖန္ ေရစက္ခ်ပံုအေနအထားနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး ဗိမၺိသာရမင္း၊ အနာထပိဏ္သူေဌးတုိ႔သည္ ေရႊ ကရားျဖင့္ ေရစက္ခ်ေသာအခါ တံစက္ၿမိတ္မွေရက်သလုိ ေရကုိတျဖည္းျဖည္းခ်င္း
ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း ဗုဒၶလက္ေတာ္သုိ႔ သြန္းေလာင္းၾကပါတယ္။

အလွဴဒါနျပဳလုပ္ရာတြင္ ေရစက္ခ်ရျခင္းအေၾကာင္းမွာ-

၁။ အလွဴဝတၳဳကိုယ္စားျပဳ၍ အလွဴခံလက္ထဲသုိ႔ အပ္ႏွင္းရန္အက်ိဳးငွာ အလွဴဒါနေျမာက္ေၾကာင္းျပရန္ ေရစက္ခ်တာပါ။
၂။ ေရစက္ခ်ေသာအခါ အလွဴခံကလက္ျဖင့္ ခံယူလုိက္သျဖင့္ အလွဴ၀တၳဳအားလံုး အလွဴခံပုိင္ဆုိင္သြားသျဖင့္
မည္သူမွ်ျပန္ယူသိမ္းပုိင္ခြင့္ မရွိေအာင္ ေရစက္ခ်လွဴဒါန္းရျခင္း ျဖစ္ေပတယ္။

သာဓကအားျဖင့္ ေဝႆႏၱရာမင္းသည္ သားေတာ္သမီးေတာ္တုိ႔ကုိ ေရစက္ခ်လွဴဒါန္းလုိက္ေသာေၾကာင့္ ဘုိးေတာ္မင္းသည္
သူ႔ေျမးမ်ားကုိ ပုဏၰားထံမွ အာဏာျဖင့္ သိမ္းယူမရသလုိ ေျမးျဖစ္သူမ်ားကလည္း ဘုိးေတာ္မင္း ေခၚတုိင္း
သြားလုိ႔မရေတာ့ေခ်။ ဒါေၾကာင့္ အဘုိးျဖစ္သူမင္းက
ေျမးေတာ္မ်ားကုိ ပုဏၰားထံမွ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ေရႊပိႆာ
(၁ဝဝဝ)နဲ႔ ဝယ္ယူလုိက္ရပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ အလွဴဒါနျပဳလုပ္တုိင္း အနည္းဆံုး စိတ္ထဲကေနဆုေတာင္းျခင္း၊ ေရစက္ခ်အမွ်ေဝျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ၾကဖုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္။ ဆက္လက္၍ ေရစက္ခ်အမွ်ေဝျခင္းနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး ဦးဇင္းတုိ႔ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ ေသခ်ာ
က်နစြာ မသိၾကတာေၾကာင့္ ဦးဇင္းဖတ္မွတ္ေလ့လာဖူးသမွ် ေရးေပးပါဦးမယ္။

အမွ်ေဝျခင္းကုိ ပတၱိဒါနလုိ႔ေခၚၿပီး သာဓုေခၚျခင္းကုိ ပတၱာႏုေမာဒနလုိ႔ ေခၚပါတယ္။ ပတၱိဆုိတာ ကုသိုလ္ရွင္က မိမိပုိင္ေသာကုသိုလ္ကုိ သူတစ္ပါးအား ေပးေဝရာတြင္ ခံယူရရွိမည့္ သာဓုေခၚဆုိသူထံ ေပးေဝေသာ ကုသုိလ္ကုိ ေျပာတာပါ။ ထုိသုိ႔ကုသုိလ္ေပးေဝရာတြင္ တစ္စိတ္တစ္ပုိင္းကုိ ေပးတာမဟုတ္ အညီအမွ်ရရွိေအာင္ ေပးပါတယ္။

ဥပမာ-ကုသုိလ္ရွင္က တစ္ပိႆာကုသုိလ္ရရင္ သူရသေလာက္ တစ္ပိႆာလံုးကုိ ေပးေဝလုိက္တာပါ။
ဒါေၾကာင့္ ပတၱိ-ကုသုိလ္အမွ်ကုိ ဒါန-ေပးျခင္း၊ ေဝျခင္း။ ပတၱိဒါန-အမွ်ေဝျခင္းလုိ႔ ေခၚဆုိၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ပတၱာႏုေမာဒန-ပတၱိ-အႏုေမာဒန၊ ပတၱိ-ကုသုိလ္အမွ်ကုိ၊
အႏုေမာဒန-ဝမ္းေျမာက္စြာသာဓုေခၚဆုိျခင္းလုိ႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။

ပတၱိဒါန အမွ်ေဝရာတြင္ မိဘဆရာသမား ေဆြမ်ိဳးတုိ႔အား အမွ်ေဝျခင္းကုိ ၾသဓိသအမွ်ေဝျခင္း၊
အလံုးစုံေသာ သတၱဝါတုိ႔အား အမွ်ေဝျခင္းကုိ အေနာဓိသအမွ်ေဝျခင္းဟု ေခၚဆုိေၾကာင္း
က်မ္းဂန္မွာ လာရွိပါတယ္။ (အဘိ၊႒၊၁၊ ၂၀၂)

ထုိသုိ႔ကုသုိလ္အမွ်ေဝရာတြင္ ကုသုိလ္ရဲ႕အက်ိဳးကုိပါ ေဝရာေရာက္သြားေသာေၾကာင့္ ဆြမ္းအလွဴဒါန
အမွ်ေဝေသာအခါ သာဓုေခၚဆုိသူဟာ ဆြမ္းဒါနကုသုိလ္ရသလုိ အလွဴရွင္ရဲ႕
ဆြမ္းအက်ိဳးငါးပါးကုိလည္း ရရွိသြားပါတယ္။

သူတစ္ပါးက အမွ်ေဝလုိက္ေသာ ဒါနကုသုိလ္၊ သီလ၊ ေဝယ်ာဝစၥ၊ ဓမၼႆဝန၊ ဓမၼေဒသနာကုသုိလ္စသည္
တုိ႔ကုိလည္း ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းစြာ သာဓုေခၚဆုိပါက ပတၱာႏုေမာဒနကုသုိလ္ ျဖစ္ပါတယ္။
သူတစ္ပါးက အမွ်မေဝတဲ့ေကာင္းမႈကုိလည္း မိမိက သာဓုေခၚဆုိပါက ပတၱာႏုေမာဒနကုသုိလ္မရေပမဲ့ အႏုေမာဒနကုသုိလ္ရျခင္းေၾကာင့္ သူတစ္ပါးေကာင္းမႈကုိေတြ႕ျမင္ပါက
ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာျဖစ္ေပးမယ္ဆုိရင္ မုဒိတာဘာဝနာကုသုိလ္နဲ႔နည္းတ
အႏုေမာဒနာအက်ိဳး ရရွိပါတယ္။

ထုိကုသုိလ္ေၾကာင့္ မ်က္ေမွာက္ဘဝတြင္ လူခ်စ္လူခင္ေပါျခင္းအက်ိဳးရသလုိ တမလြန္တုိ႔မွာလည္း
ခံတြင္းမွ ၾကာညိဳနံ႔သင္းျခင္း အက်ိဳးမ်ား ရရွိပါေပတယ္။

ပတၱိဒါန၊ ပတၱာႏုေမာဒနကုသိုလ္သည္ ဒါနကုသိုလ္တစ္ခုသာ အက်ံဳးဝင္သည္မဟုတ္
သီလ၊ ေဝယ်ာဝစၥ၊ ဓမၼႆဝန၊ ဓမၼေဒသနာ၊ စာခ်၊ စာသင္၊ က်မ္းျပဳကုသုိလ္မ်ားတြင္လည္း အက်ံဳးဝင္တာမုိ႔
ထုိကုသုိလ္မ်ားကုိလည္း အမွ်ေဝ၊ သာဓုေခၚ၊ ဝမ္းေျမာက္ျခင္း အႏုေမာဒနာမ်ား ျပဳလုပ္ေပးပါက အက်ိဳးမ်ားစြာ ရရွိပါတယ္။

သာဓကအေနနဲ႔ေဖာ္ျပေပးရမယ္ဆုိရင္ မင္းတုန္းမင္းလက္ထက္ အလံုဂုိဏ္အုပ္ ေက်ာကၠာ ေတာင္ဖီလာ ဆရာေတာ္သည္ ေရႊတိဂံုဘုရားသြားဖူးတဲ့အခါ လမ္းတြင္ နတ္လူသာဓုေခၚေစေသာ္ ဆုိင္းဘုတ္ေတြ႕တုိင္း သာဓုေခၚဆုိသလုိ ဆုိင္းဘုတ္မရွိတဲ့ ေကာင္းမႈလုပ္ထားတဲ့ အေဆာက္အဦးမ်ားေတြ႕ရင္လည္း သာဓုေခၚဝမ္းေျမာက္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ျခင္းေၾကာင့္ ပတၱာႏုေမာဒန၊ အႏုေမာဒနာကုသုိလ္ႏွစ္မ်ိဳးလံုး
ဘုရားဖူးသြားရင္း ယူေတာ္မူေလ့ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မိမိဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား ဘုရားဖူးသြားရင္းျဖစ္ေစ၊ လမ္းသြားရင္းျဖစ္ေစ ႀကံဳေတြ႕ရတဲ့ ေကာင္းမႈမ်ားကုိ
ယူတတ္မယ္ဆုိရင္ ကုသုိလ္ခ်ည္းပဲမုိ႔ သတိထားယူတတ္ဖုိ႔ရန္ ေလ့က်င့္ေပးၾကပါေလ။

ဒါျပင္ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး က်မ္းစာေရးရင္ ခဲတံခၽြန္ေပးရေသာ ဦးနႏၵိယသည္ ဆရာေတာ္ႀကီးက
သကၤန္းစတဲ့ ပစၥည္းဝတၳဳမ်ားစြန္႔ႀကဲပါက မယူဘဲ ေန႔စဥ္ ဆရာေတာ္ေရးသားေသာ က်မ္းျပဳရျခင္း ပတၱိဒါနကုိပဲ ခံယူလုိပါတယ္လုိ႔ ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။
ထုိအခါ ဆရာေတာ္မွ ေန႔စဥ္က်မ္းျပဳရေသာ ေကာင္းမႈမ်ားကုိဦးနႏၵိယအား အမွ်ေဝေပးပါသည္လုိ႔ မိန္႔ၾကားလွ်င္ ဦးနႏၵိယမွ သာဓုေခၚဆုိေတာ္မူပါေတာ့တယ္။
ဒါဟာလည္း မ်က္ေမွာက္တခဏတာ အသံုးျပဳရမဲ့ ပစၥည္းဝတၳဳမ်ားထက္ သံသရာတစ္ေလွ်ာက္လံုးအတြက္ အေရးႀကီးေသာကုသုိလ္ကုိသာ အဓိကထားယူဖုိ႔ သင္ခန္းစာရရွိေစတာမုိ႔ က်င့္သံုးလုိက္နာၾကရပါမယ္။

ပတၱာႏုေမာဒန-သာဓုေခၚဆုိရက်ိဳးနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး မ်က္ေမွာက္အက်ိဳး၊ တမလြန္အက်ိဳးေပးမ်ားကုိ
က်မ္းဂန္မ်ားမွ အနည္းငယ္ ေဖာ္ျပေပးပါဦးမယ္။
သာဓုေခၚဆုိလုိက္သည္နဲ႔ အက်ိဳးေပးမ်ားရရွိသြားရာ အက်ိဳးေပးေစတနာေဇာ(၇)ခ်က္ ေဇာသြားရာတြင္
ထုိေဇာမ်ားထဲမွ ပထမေဇာသည္ မ်က္ေမွာက္ဘ၀တြင္ အက်ိဳးေပးသည္။
သတၱမေဇာသည္ ဒုတိယဘဝတြင္ အက်ိဳးေပးသည္။ အလယ္ေဇာငါးခ်က္သည္ တတိယဘဝမွစ၍
နိဗၺာန္ေရာက္တဲ့ထိ အက်ိဳးေပးသည္။

ပထမေဇာက မ်က္ေမွာက္ဘဝ အက်ိဳးေပးအရာတြင္ ခဏခ်က္ျခင္းအက်ိဳးေပးတာရွိသလုိ ႏွစ္၊ လၾကာမွ
အက်ိဳးေပးတာမ်ားလည္း ရွိပါတယ္။ လူနတ္ၿပိတၱာတုိ႔တြင္ ပရဒတၱဳပဇီဝိကၿပိတၱာလုိ႔ေခၚတဲ့ ရည္ညႊန္းၿပီး နာမည္နဲ႔အမွ်ေဝခံရတဲ့ ၿပိတၱာသာ အဲဒီၿပိတၱာက အမွ်သာဓုေခၚလုိက္တာနဲ႔ ခ်က္ျခင္းအက်ိဳးေပးရရွိပါတယ္။
က်န္တဲ့ လူ၊ နတ္၊ ေဝမာနိကၿပိတၱာ၊ ဝိနိပါတိက အသူရာကယ္တုိ႔မွာ အေၾကာင္းတုိက္ဆုိင္မွ
ခဏခ်က္ျခင္း အက်ိဳးေပးရၾကပါတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေနာက္ေနာင္အခ်ိန္ၾကာမွသာ
အက်ိဳးေပးေတြ ရၾကတာပါ။

လူေတြသာဓုေခၚလုိ႔ အက်ိဳးေပးရရွိတာကုိ မိမိတုိ႔ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြမွာ မသိရွိၾကတဲ့အတြက္
တခ်ိဳ႕က သာဓုေခၚတာ အက်ိဳးမရွိဘူးလုိ႔ ထင္ျမင္ယူဆေနၾကတာေတြ ရွိေနၾကတာမုိ႔
လူ႕ဘဝမွာပင္ အမွ်ကုသုိလ္သာဓုေခၚဆုိမႈေၾကာင့္ အက်ိဳးရရွိတာကုိ တင္ျပေပးပါဦးမယ္။

ေဂါတမဘုရားေလာင္းေတာ္ဟာ တစ္ခုေသာဘဝမွာ သခၤအမည္ရွိတဲ့ ကုန္သည္ႀကီးတစ္ဦး ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
တစ္ေန႔ တပည့္မ်ားစြာနဲ႔ ကုန္ကူးသြားဖုိ႔ သေဘၤာဆိပ္သြားရာ လမ္းတြင္ ဖိနပ္၊ ထီးမပါေသာ ပေစၥကဗုဒၶါတစ္ပါးကုိျမင္ေတြ႕ရသျဖင့္ ဖိနပ္ထီး လွဴဒါန္းခဲ့ၿပီး သမုဒၵရာကုိ ရြက္သေဘၤာစီးသြားၾကေလသည္။ လမ္းတြင္ မုန္းတုိင္းေၾကာင့္ သေဘၤာျမဳပ္နစ္သြားရာ ဘုရားေလာင္းနဲ႔အနီးေနတပည့္တုိ႔က
သေဘၤာတုိင္ထိပ္တတ္ၿပီး သမုဒၵရာထဲ ခုန္ခ်ၾကသည္။ က်န္တပည့္မ်ားကေတာ့ သေဘၤာနစ္ရင္း ေသဆံုး
သြားၾကေလသည္။ ဘုရားေလာင္းသည္ သမုဒၵရာထဲေမ်ာပါေနခ်ိန္မွာ သီလေစာင့္ထိန္းရင္း ေမ်ာလုိက္ေနေလသည္။

အဲဒီခ်ိန္မွာ မဏိေမခလာနတ္သမီးသည္ ဘုရားေလာင္းရဲ႕ ပေစၥကဗုဒၶါအရွင္ျမတ္ထံ ဖိနပ္ထီးလွဴဒါန္းခဲ့တဲ့
ဒါနေၾကာင့္ ကယ္တင္ရန္ ရတနာေလွႀကီးဖန္ဆင္း ေရာက္ရွိလာေလသည္။

နတ္သမီးက ဘုရားေလာင္းကုိပဲ ကယ္တင္ၿပီးတပည့္ျဖစ္သူကုိ မကယ္တယ္ဘဲထားေလရာ
ဘာေၾကာင့္ မကယ္တင္ရတာလဲလုိ႔ နတ္သမီးကုိေမးရာ တပည့္ျဖစ္သူမွာ ကုသုိလ္မရွိလုိ႔ မကယ္တင္ေၾကာင္းသိလုိက္တာနဲ႔ ဘုရားေလာင္းမွ သူ႔ကုသုိလ္ကုိ အမွ်ေဝေပးလုိက္သည္။ ထုိအခါ တပည့္ျဖစ္သူမွ သာဓုေခၚဆုိလုိက္သည္နဲ႔ နတ္သမီးလည္း ကယ္တင္ေပးလုိက္ေလသည္။ ဒီဇာတ္ေၾကာင္းေလးကေတာ့ သာဓုေခၚဆုိျခင္းေၾကာင့္ ခဏခ်က္ျခင္း အက်ိဳးေပးရရွိေသာ လူ႔ဘံုအေၾကာင္းပါ။
(ဒသကနိပါတ္၊ သခၤဇာတ္)

တစ္ခါ နတ္တုိ႔ သာဓုေခၚဆုိမႈေၾကာင့္ အက်ိဳးေပးရရွိပံုကုိ အနည္းငယ္တင္ျပေပးပါဦးမယ္။ မစၦဳဒၵါနဇာတ္တြင္
ဘုရားေလာင္းသည္ ျမစ္ထဲ၌ရွိေသာ ငါးတုိ႔အား
ထမင္းမ်ားေကၽြးေမြးၿပီး အမွ်ေဝေသာအခါ ျမစ္ေစာင့္နတ္သည္ သာဓုေခၚဆုိလုိက္သျဖင့္ ခ်က္ျခင္း စည္းစိမ္းခ်မ္းသာတုိးပြားသြားသည္။ ယခု ျမစ္ေစာင့္နတ္အက်ိဳးရရွိပံုကုိ
ေထာက္ဆၾကည့္ၿပီး က်န္တဲ့ ေဝမာနိကၿပိတၱာ၊ ဝိနိပါတိက အသူရာတုိ႔လည္း ထုိနည္းတူ
အက်ိဳးရရွိသည္ဟု မွတ္သားႏုိင္ပါၿပီ။

ဒါနေကာင္းမႈျပဳတဲ့အခါ အလွဴဝတၳဳဟာ အလွဴရွင္လက္ကေန အလွဴခံပုဂၢိဳလ္လက္သုိ႔ေရာက္ရင္ အလွဴအထေျမာက္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ နိဗၺာန္ကိုဆုေတာင္းၿပီး
ဒါနျပဳမွသာ မိမိဒါနဟာ ပါရမီဒါနျဖစ္ႏိုင္သျဖင့္ အနည္းဆံုး-ဣဒံ ေမ ပုညံ နိဗၺာနႆ ပစၥေယာ ေဟာတုလုိ႔ ဆုေတာင္းၿပီးအမွ်ေဝမွသာ ပတၱိဒါနျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ အနည္းဆံုး ဣဒံ ေမ ပုညဘာဂံ သဗၺသတၱာနံ ေဒမလုိ႔ဆုိၿပီး အမွ်ေဝကာ ဒါနအလွဴကို အဆံုးသတ္ၾကစၿမဲ ျဖစ္ပါတယ္။ဆုေတာင္း ျခင္း၊ အမွ်ေဝျခင္းတို႔မွာ ကိုယ္တိုင္ျပဳလုပ္ရမွာမုိ႔ တျခားတစ္ေယာက္အား ကိုယ္စားျပဳလုပ္ခုိင္းလုိ႔ မရဘူးဆုိတာလည္း သိထားဖုိ႔ လုိပါတယ္။
တခ်ိဳ႕က ကုိယ္စားလွဴခုိင္းၿပီး အမွ်ေဝလုိ႔မရဘူးလားဆုိၿပီးေမးတတ္လုိ႔ပါ။

ဆုေတာင္းတဲ့အခါမွာလည္း ဤသို႔လွဴဒါန္းရေသာအက်ိဳးအားေၾကာင့္ နိဗၺာန္မ်က္ေမွာက္ျပဳရပါလို၏လုိ႔
ဆုေတာင္းရမွာျဖစ္သလုိ အမွ်ေဝတဲ့အခါမွာလည္း ဤေကာင္းမႈ၏ အဖို႔ဘာဂကို
သတၱဝါအားလံုး ရရွိၾကပါေစဟု စိတ္ေစတနာ ေလးေလးနက္နက္နဲ႔ျပဳလုပ္မွသာ ဘုရားအေလာင္း
သူေတာ္ေကာင္းတို႔လုိ ျဖစ္မွာပါ။

ျမတ္စြာဘုရားအေလာင္းေတာ္ ေဝႆႏၲရာမင္းႀကီးဘ၀မွာ ဒါနျပဳတိုင္း ေရစက္ခ်၊ အမွ်ေဝေလ့ရွိပါတယ္။ အဲဒီလုိေရစက္ခ် အမွ်ေဝေပးမႈေၾကာင့္ မာရ္နတ္စစ္လာတိုက္ရာတြင္ ေဗာဓိပင္ႏွင့္ ေရႊပလႅင္ကိုရေရး (သဗၺညဳတဉာဏ္ ကိုရေရး)အတြက္ ေဝႆႏၲရာဘဝတြင္ လွဴဒါန္းခဲ့ၿပီး ေရစက္ခ်ခဲ့သည္ကို ဤမဟာပထ၀ီေျမႀကီး အသိသက္ေသ ျဖစ္သည္ဟု သက္ေသျပဳတဲ့အတြက္ ပထဝီေျမႀကီးက သက္ေသခံခဲ့တာပါ။ တကယ္လုိ႔ ေကာင္းမႈကုသုိလ္မ်ားမ်ား လုပ္ထားသူဟာ ေသခါနီးမွာ မေကာင္းတဲ့အာရံုစြဲလမ္းမိလုိ႔ ငရဲသို႔ ေရာက္သြားလွ်င္ ယမမင္းက
သူ႕အား အမွ်ေဝ ေပးဖူးသလားလုိ႔ သတိေပးစကားေျပာၾကာတဲ့အခါ မိမိျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ကုသုိလ္၊ အမွ်ေဝေပးခဲ့တဲ့ကုသုိလ္တုိ႔ကုိ အမွတ္ရ ပါက ငရဲမွ လြတ္ေျမာက္ၾကရပါတယ္။

အလွဴတစ္ခုျပဳလုပ္ရာတြင္ ဆုေတာင္းျခင္းမျပဳဘဲ လွဴဒါန္းျခင္းမွာ ေပးကမ္းျခင္းသက္သက္သာျဖစ္လုိ႔
နိဗၺာန္ကို ဆုေတာင္းမွသာ ဒါနပါရမီ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္မုိ႔ ဒါနျပဳလုပ္ၾကသူတိုင္း
ဆုေတာင္းျခင္း၊ ေရစက္ခ်ျခင္းတုိ႔ကို မျဖစ္မေန ျပဳလုပ္ၾကတာပါ။

ေရစက္ခ် အမွ်ေဝတယ္ဆုိတာ ဦးဇင္းတုိ႔ ဗုဒၶဘာသာမွာပဲ ရွိပါတယ္။ တျခားဘာသာေတြမွာ မရွိပါဘူး။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ ဦးဇင္းတုိ႔ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ ဝါဒဟာ အနတၱ-ငါပုိင္ဆုိတာမထားဘူးဆုိတဲ့ ဝါဒျဖစ္လုိ႔ပါ။ တျခားဘာသာ ေတြမွာက အတၱ-ငါပုိင္ပဲရွိတဲ့အတြက္ အမွ်ေဝျခင္းမ်ား မျပဳလုပ္ၾကပါဘူး။ ဦးဇင္းတုိ႔ ဝါဒက အနတၱဆုိေတာ့ ငါကုသုိလ္ရသလုိ၊ ငါကုသုိလ္ေၾကာင့္ ေကာင္းက်ိဳးခံစားသလုိ အားလံုးလည္း ငါလုိပဲ ခံစားၾကရပါေစဆုိတဲ့ ေစတနာနဲ႔ အားလံုးအား တန္းတူေပးတဲ့ ေရစက္ခ်ျခင္းပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဘာျဖစ္လုိ႔ေရစက္ခ်ရတာလဲ၊ အမွ်ေဝရတာလဲဆုိေတာ့ ငါတုိ႔ဝါဒဟာ အနတၱဝါဒ-ကုိယ္ပုိင္မထားဘဲ အားလံုးကုိ တန္းတူရေစခ်င္တဲ့ ေစတနာရွိလုိ႔ပါလုိ႔ ေျဖရပါမယ္။

အဲဒီေတာ့ အမွ်ေဝတဲ့လူဟာ မိမိလုပ္တဲ့ ေကာင္းမႈဟာ ေလွ်ာ့မသြားဘဲ ပုိလုိ႔သာ တုိးသြားတယ္ဆုိတာကုိ လူတုိင္းသိၾကမယ္ထင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ပုိမုိမွတ္မိေအာင္ ထပ္ဆင့္ေျပာျပေပးပါဦးမယ္။ မိမိအိမ္မွာ ဖေယာင္တုိင္း တစ္တုိင္ မီးထြန္းထားတယ္ဆုိပါစုိ႔။ အဲဒီဖေယာင္တုိင္တစ္ခုတည္း ထြန္းထားတာဆုိေတာ့ ဖေယာင္တုိင္းထြန္းတဲ့ အိမ္မွာပဲ အလင္းေရာင္အနည္းငယ္ရွိၿပီး က်န္တဲ့အိမ္ေတြမွာ အလင္းေရာင္မရွိဘဲ တစ္ရြာလံုးျဖစ္ေစ၊ တစ္ၿမိဳ႕လံုးျဖစ္ေစ ေမွာင္မည္းေနမွာပါ။ အဲဒီေတာ့ မိမိက မိမိထြန္းထားတဲ့ ဖေယာင္းတုိင္က မီးကုိ အားလံုး လာေရာက္ထြန္းညွီယူၾကပါလုိ႔ အမွ်ေဝသလုိ အားလံုးကုိ ရွယ္ယာလုိက္ေပးလုိက္တဲ့အခါက်ေတာ့ တစ္ၿမိဳ႕လံုးျဖစ္ေစ၊ တစ္ရြာလံုးျဖစ္ေစ အလင္း ေရာင္ေတြေတာက္ပသြားပါတယ္။ အဲဒီလုိ မိမိက သူမ်ားအား မိမိဖေယာင္းတုိင္မွ မီးကုိ ရွယ္ယာေပးလုိက္ေသာ္လည္း မိမိပင္ရင္းဖေယာင္းတုိင္မွာ အလင္းေရာင္ ေလွ်ာ့နည္းမသြားတဲ့အျပင္ မိမိရွယ္ယာလုပ္ေပးလုိ႔ သူမ်ားေတြ အလင္း ေရာင္းပါရရွိၿပီး အလင္းေရာင္မ်ား ပုိမုိတုိးသြားသလုိ အမွ်ေဝတဲ့လူမွာလည္း အဲဒီလုိပဲ ေကာင္းမႈေလွ်ာ့မသြားတဲ့အျပင္ ေကာင္းမႈေတြ ပုိမုိတုိးသြားပါတယ္။

မိမိျပဳလုပ္တဲ့ေကာင္းမႈကုိ ေရစက္ခြက္နဲ႔ အမွ်ေဝရန္ အခြင့္အခါမသင့္ပါက အေပၚကေျပာခဲ့တဲ့အတုိင္း အာရံုျပဳရမဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကုိ မိမိအာရံုျပဳၿပီး အမွ်ေဝေပးပါ။

မိမိအလွဴဒါနျပဳလုပ္ၿပီး အမွ်ေဝတာကုိ အမွ်ေဝတာ
မသိလုိက္သူေတြ၊ နတ္ျဗဟၼာေတြကုိ နတ္ေတြကေနတဆင့္ ေျပာၾကားေပးပါတယ္။ ဗုဒၶအပါဒါန္ပါဠိေတာ္နဲ႔ အ႒ကထာတုိ႔မွာ ဘုရားေလာင္းစၾကာမင္းႀကီး အလွဴဒါနျပဳလုပ္ၿပီး အမွ်ေဝတာကုိ နတ္ေတြကတဆင့္ ေျပာၾကား ေပးတယ္လုိ႔ ေဖာ္ျပထားတာကုိ ေထာက္ဆၾကည့္ရင္ မိမိအမွ်ေဝတာကုိ
နတ္ေတြကတဆင့္ သာဓုေခၚႏုိင္မဲ့ သတၱဝါ
အားလံုးၾကားသိေအာင္ ေျပာဆုိေပးၾကပါလိမ့္မယ္။

တရားနာေသာအခါ ရုိေသစြာနာယူၿပီး သာဓုေခၚဆုိမယ္ဆုိရင္ အဲဒီသူဟာ ျဖစ္ေလရာဘ၀တုိ႔မွာ အာခံတြင္းမွၾကာညိဳနံ႔ထြက္ျခင္းအက်ိဳးကုိ ရရွိပါတယ္။ သာဓကအေနအားျဖင့္ တင္ျပေပးရမယ္ဆုိရင္
ျမတ္ဗုဒၶလက္ထက္က သာဝတၳိၿမိဳ႕မွာေနထုိင္တဲ့ သူေဌးသမီးရဲ႕ ခင္ပြန္းတစ္ေယာက္ဟာ သူ႔အာခံတြင္းကေန ၾကာညိဳနံ႔ထြက္ျခင္း အက်ိဳးေပး ပါရွိလာပါတယ္။
တစ္ေန႔မွာ ျမတ္ဗုဒၶတရားကုိ နာၾကားရတဲ့အခါ သဒၶါတရားျဖစ္ သံေဝဂရၿပီး ဇနီးဆီမွာ ခြင့္ျပဳခ်က္ ေတာင္းကာ ရဟန္းျပဳသြားခဲ့တယ္။

ဒီလုိနဲ႔ တစ္ေန႔ေသာအခါမွာ ေကာသလမင္းက အဲဒီရဟန္းရဲ႕ ဇနီးေဟာင္းကုိျမင္ၿပီး ခင္ပြန္းမရွိဘူး
ဆုိတာနဲ႔ မိဖုရားေျမွာက္လုိက္ပါတယ္။ေကာသလမင္းႀကီးက မိဖုရားထံ
ၾကာပန္းမ်ားေပးတဲ့အခါ ၿပံဳးၿပံဳးရႊင္ရႊင္ျဖစ္ၿပီးၾကာပန္းကုိ နမ္းရႈိက္ၾကည့္ေတာ့ သူ႔ခင္ပြန္းေဟာင္းရဲ႕
အာခံတြင္းနံ႔ကုိ သတိရကာ ငုိပါေတာ့တယ္။ ဒါနဲ႔ ေကာသလမင္းႀကီးက ဘာလုိ႔ငုိတာလဲေမးတဲ့အခါ
သူ႔ခင္ပြန္းေဟာင္းရဲ႕ အာခံတြင္းနံ႔ဟာၾကာပန္းရနံ႔ထက္ ေမႊးႀကိဳင္တာကုိ သတိရလုိ႔
ငုိမိတာပါလုိ႔ ျပန္ေျပာပါတယ္။

ေကာသလမင္းဟာ မိဖုရားစကား မယံုတာနဲ႔ အဲဒီရဟန္းထံမွ ၾကာညိဳနံ႔ထြက္မထြက္
စမ္းသပ္ၾကည့္တဲ့အခါ အမွန္တကယ္ပဲလုိ႔ သိသြားၿပီးေနာက္ ျမတ္ဗုဒၶထံ ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားၾကည့္တယ္
  ျမတ္ဗုဒၶက ဒကာေတာ္မင္းႀကီး အဲဒီရဟန္းဟာ ေရွးအတိတ္ဘဝတုန္းက တရားနာေသာအခါ
ရုိေသစြာနာယူၿပီး သာဓုေခၚဆုိခဲ့တဲ့ ေကာင္းမႈကံေၾကာင့္ ယခုဘဝမွာ အာခံတြင္းက ၾကာညိဳနံ႔သင္းရျခင္းအက်ိဳး ရရွိတာပါလုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ (အံ၊႒၊၁၊၂၁)

ဒါေၾကာင့္ မိမိတုိ႔ဟာ ကုိယ္ျပဳလုပ္တဲ့ကုသုိလ္ကုိလည္း သတၱဝါအားလံုးအား အမွ်ေဝေပးၾကရမွာျဖစ္သလုိ
သူတစ္ပါးေပးေဝတဲ့ အမွ်ကုသုိလ္ကုိ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာနဲ႔ သာဓုေခၚဆုိၾကရပါမယ္။ ဒါမွ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ အလုိေတာ္က်ျဖစ္ၿပီး ဗုဒၶသာသနာတြင္း လူျဖစ္ရက်ိဳးနပ္ကာ ဗုဒၶပြင့္ရက်ိဳးလည္း နပ္မွာပါ။

ဦးဇင္းကေတာ့ ညစဥ္ေမတၱာပုိ႔၊ ပရိတ္ရြတ္၊ ဂုဏ္ေတာ္ပြား၊ တရားမွတ္ၿပီးခ်ိန္မွာ ကုိယ္ျပဳတဲ့ ေကာင္းမႈမွန္သမွ်ကုိလည္း သတၱဝါအား လံုးအား အမွ်ေဝေပးတယ္။

ၿပီးရင္ ဘယ္သူက ဘယ္အခ်ိန္ အမွ်ေဝလည္းဆုိတာ ေသခ်ာမသိရတဲ့အတြက္ တစ္ေန႔တာရဲ႕ အမ်ားေကာင္းမႈေတြ အမွ်ေဝေပးထားတာကုိလည္း မွန္းဆသာဓုေခၚဆုိေလ့ရွိပါတယ္။
ဒါကေတာ့ ဦးဇင္းရဲ႕ ကုိယ္ပုိင္အယူအဆပါ။ စာဖတ္သူအားလံုး အသိဉာဏ္ဗဟုသုတမ်ား
တုိးပြားၿပီး လုိရာပန္းတုိင္ကုိ အျမန္ေလွ်ာက္လွမ္းႏုိင္ၾကပါေစလုိ႔ ဆႏၵျပဳလ်က္……။


-[(အရွင္ေကာမလ ဆန္နီေနမင္း) (သာသနတကၠသီလ ဓမၼာစရိယ)
B.A (Buddhism), M.A (သီရိလကၤာ)Ph.D, Thesis (သီရိလကၤာ)]

Dhamma Danã Source ►

ျမန္မာျဖစ္မွန္း တန္းသိႏိုင္တဲ့ အခ်က္တခ်ဳိ႕


Byေမာင္သာခ်ိဳ On Friday, December 19, 2014

(တစ္)

အိမ္နားနီးခ်င္း ထိုင္းႏိုင္ငံေရာက္ ျမန္မာေတြက ေမးဖူးပါတယ္။ ထိုင္းနဲ႔ ျမန္မာဘယ္လိုခြဲမလဲတဲ့။ ဟုတ္ပါ့။ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး ခြဲတတ္ပါလိမ့္မလဲ။ ဆံပင္အတူတူ၊ အရပ္အတူတူ၊ မ်က္ႏွာေပါက္အတူတူ၊ အသားအေရာင္အတူတူ၊ ပါးစပ္က ထြက္လာတဲ့ စကားသံကို မၾကားဘဲနဲ႔ေတာ့ ဘယ္လိုမွ ခြဲျခားလို႔မတတ္ေပါင္ဗ်ာ။ ကြယ္လြန္သူသံအမတ္ႀကီး ဦးသက္ထြန္းကေတာင္ သူ႕စာတစ္ပုဒ္မွာ ‘‘သိပ္မတူေသာ အႁမႊာညီေနာင္’’လို ေခါင္းစဥ္တပ္ၿပီး ထိုင္းနဲ႔ ျမန္မာတို႔ ဆင္ဆင္တူပံုေတြကို ေရးခဲ့ဖူးေသးတာပဲဥစၥာ။


ဟုတ္ပါတယ္။ ကြဲျပားျခား နားမႈရဲ႕ ေသာ့ခ်က္ကို မသိသူေတြ အဖို႔ ထိုင္းနဲ႔ ျမန္မာခြဲရတာ နည္း နည္းကေလးခက္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ခြဲနည္းကို သူတို႔က ေျပာျပေတာ့ လည္း အရွင္းသားပါကလား။


ထိုင္းရဲေတြက ျမန္မာကို ဖမ္းတဲ့အခါ ႏွစ္ခ်က္ၾကည့္ေလ့ရွိပါ တယ္တဲ့။ ပထမတစ္ခ်က္က ပါး စပ္ကိုၾကည့္တာပါ။ မေသခ်ာရင္ ပါးစပ္ကို ဟျပခိုင္းတတ္ပါတယ္။ ကြမ္းစားထားသလား၊ မစားဘူး လား။ ကြမ္းစားထားရင္ ျမန္မာ၊ မစားရင္ ထိုင္း။ လြဲခဲပါတယ္။ ေတာေန ေတာထိုင္သက္ႀကီးရြယ္ အို နည္းနည္းပါးပါးကလြဲလို႔ သည္ေန႔ မ်ဳိးဆက္သစ္ထိုင္းေတြဟာ ဘယ္သူမွ ကြမ္းမစားၾကေတာ့ပါ ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ပါးစပ္မွာ ကြမ္းစား ထားတဲ့ အရိပ္အေယာင္ကေလး ေတြ႕လိုက္ရၿပီဆိုတာနဲ႔ အဲသည့္ လူကို ဖမ္းၿပီး လိုခ်င္တာကို ညႇစ္ လို႔ရပါၿပီ။ ဧကန္မုခ် အဲဒါ ျမန္မာ ႏိုင္ငံသားပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံမွာ ကားလမ္း၊ ရထားလမ္း၊ ဘူတာ႐ုံ၊ လူသြားစႀကႍ၊ ေဆး႐ုံ၊ ေက်ာင္း၊႐ုံး၊ ေလွကားအတက္အဆင္းေန ရာတိုင္းမွာ ကြမ္းတံေတြးေတြနဲ႔ ေပ လူးေနတာကို အားလံုးအသိပဲမို႔ ထိုင္းေရာက္ျမန္မာအမ်ဳိးေကာင္း သားတို႔က အဲဒါကို ဆက္ၿပီးက်င့္ သံုးၾကတဲ့အခါ ထိုင္းရဲက ဖမ္းဖို႔ လြယ္ကူသြားတာပါ။


(ႏွစ္)

ကြၽန္ေတာ္က ဒါဆိုရင္ ကြမ္း မစားၾကေတာ့ဘူးဆိုရင္ျဖင့္ ခြဲရ ခက္သြားမွာေပါ့လို႔ အထြန္႔တက္ မိခဲ့ပါေသးတယ္။ မိတ္ေဆြက ရယ္ပါတယ္။ မခက္ဘူး ဆရာရဲ႕ တဲ့။ တျခားနည္းလမ္းေတြရွိေသး တယ္တဲ့။ ဆိုစမ္းပါဦးလို႔ စကား ကေလးေထာက္ေပးေတာ့ ရယ္ သြမ္းေသြးရင္းကေန မလွမ္းမ ကမ္းက ပလက္ေဖာင္းေပၚမွာ ေလွ်ာက္သြားေနတဲ့ လူတစ္ ေယာက္ကို လက္ညႇိဳးၫႊန္ျပပါ တယ္။ အဲဒါ ျမန္မာဗ်တဲ့။ ကြၽန္ ေတာ္က ခင္ဗ်ား ဘယ္လိုခြဲျခားသ တံုးဗ်ာလို႔ ေမးမိေတာ့ သူက ဟိုမွာလမ္းသြားရင္းနဲ႔ ဖုန္းကို ပြတ္သြား ေနတာ မေတြ႕ဘူးလားတဲ့။ ဟုတ္ တယ္ဗ်။ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္လံုး မွာကို လက္ထဲက ဖုန္းကို တရစပ္ပြတ္ၿပီး ေလွ်ာက္သြားေနတာ။ သူ ေျပာမွပဲ သတိထားမိေတာ့တယ္။ ထိုင္းႏုိင္ငံသားအားလံုးလိုလိုဟာ အေၾကာင္းမဲ့သက္သက္ ဖုန္းကို ပြတ္ေနတယ္ဆိုတာ အလြန္ေတြ႕ ရခဲတာကလား။ အမ်ဳိးေကာင္း သား ျမန္မာတို႔သာ ဘူတာ႐ုံမွာ ပြတ္၊ ကားမွတ္တိုင္မွာပြတ္၊ ရ ထားေပၚ၊ ကားေပၚပြတ္၊ ႐ုံးခန္းစားပြဲမွာပြတ္၊ ျခင္ေထာင္ထဲမွာပြတ္၊ ေလွကားထစ္ေထာင့္ခ်ဳိးမွာပြတ္၊ လမ္းေဘးအုတ္ခံုမွာပြတ္၊ ထိုင္ပြတ္၊ ထပြတ္၊ ေလ်ာင္းပြတ္၊အိပ္ပြတ္။ ထိုင္းရဲက အရည္မရ အဖတ္မရ ဖုန္းပြတ္ေနတာကို ျမင္လိုက္တာနဲ႔ ဒါျမန္မာႏိုင္ငံသားဆိုတာ ကိုးဆယ့္ကိုးဒသမကိုးကိုး ေသခ်ာတယ္ဆိုၿပီး ဖမ္းတာပါ။ လြဲခဲတယ္ ခင္ဗ်။


(သံုး)

ျမန္မာႏိုင္ငံသားျဖစ္မွန္း တန္းသိႏိုင္တဲ့ အခ်က္ေတြဟာ ေတာ္ေတာ္ပဲမ်ားပါတယ္။ ထိုင္း ေရာက္ ျမန္မာေတြဟာ ထိုင္းနဲ႔ ဆင္တူၾကတာေၾကာင့္ ထိုင္းလား၊ ျမန္မာလားဆိုတာကို အထက္မွာ ေျပာျပခဲ့တဲ့ နည္းလမ္းမ်ဳိးေတြနဲ႔ ခြဲရသလို ဥေရာပကမၻာလို ၊အေနာက္ကမၻာလို ႏိုင္ငံကလူေတြက်ေတာ့ လည္း ဒါဟာ ျမန္မာလား၊ ထိုင္း လား၊ ဗီယက္နမ္လား၊ ကေမၻာ ဒီးယားလားခြဲျခားရခက္တတ္ပါ တယ္။ ရင္းႏွီးသူ၊ လူျဖဴမိတ္ေဆြ တခ်ဳိ႕က ျမန္မာျဖစ္မွန္းတန္းသိ တဲ့အခ်က္တခ်ဳိ႕ကို အသိတရား လက္ေဆာင္ေ၀မွ်ပါတယ္။


ေလဆိပ္ထဲမွာ Check In ၀င္တဲ့အခါ၊ ေလဆိပ္ေကာင္တာမွာ Boarding Pass ယူတဲ့အခါ၊ ေလယာဥ္ေပၚသို႔တက္၊ ေလယာဥ္ေပၚ က ဆင္းတဲ့အခါ တန္းမစီဘဲနဲ႔ ဟိုလိုလို သည္လိုလိုလုပ္ၿပီး ၀င္လာ သူကို ေတြ႕တဲ့အခါ အဲဒါျမန္မာပါ တဲ့။


အမိႈက္ကို ရထားေပၚက၊ ကားေပၚက၊ လမ္းေလွ်ာက္သြား ေနရင္းက၊ တိုက္ခန္းေပၚက ပစ္ ခ်သူကိုေတြ႕တဲ့အခါ အဲဒါျမန္မာ ပါတဲ့။


ကေလးငယ္ကေလးတစ္ ေယာက္၊ သက္ႀကီးရြယ္အိုတစ္ ဦး၊ မသန္စြမ္းသူ တစ္ပုဂၢိဳလ္ကို ေတြ႕ေနပါလ်က္နဲ႔ ထိုင္ခံုက မထ ေပးဘဲ ေနၿမဲေနေနတာ အဲဒါျမန္ မာပါတဲ့။


မ်ဥ္းက်ားကေန လမ္းကူးဖို႔ ေစာင့္ေနတဲ့ လူကိုရပ္မေပး၊ ကူး ေနတဲ့သူကို ေတြ႕ေတာ့လည္း နင္ ပဲ ငဆနဲ႔ဆဲဆိုႀကိမ္းေမာင္းၿပီး မထီမဲ့ျမင္ေမာင္းႏွင္ထြက္သြားတတ္ တဲ့ ကားေမာင္းသူနဲ႔ေတြ႕တဲ့အခါ အဲဒါ ျမန္မာပါတဲ့။


အသက္မျပည့္တဲ့ ကေလး ေတြကို စီးကရက္ေရာင္းေပးတာ ျမန္မာ၊ အရက္ဘီယာေရာင္းေပး တာ ျမန္မာ၊ အိမ္နားနီးခ်င္းေတြ နားမခံသာေအာင္ သီခ်င္းေတြ၊ တရားေခြေတြ ၀က္၀က္ကြဲဖြင့္တာ ျမန္မာ၊ ကိုယ့္ေၾကာင့္ လူတစ္ ေယာက္ေယာက္ အေနအထား ပ်က္သြားတဲ့အခါ ေတာင္းပန္ပါ တယ္လို႔ တိုးလွ်ဳိးဖို႔ ၀န္ေလးေန တာ ျမန္မာ၊ ေၾသာ္...ျမန္မာရဲ႕ သိ သာထင္ရွားတဲ့ အမွတ္အသား ေတြဟာ မ်ားလွခ်ည္ရဲ႕။


ဒါေပမဲ့...အဲဒါေတြဟာ ေက်နပ္စရာေတြလားလို႔ ေမးခဲ့ရင္ ျမန္ မာႏိုင္ငံသားေတြ ဘယ္လိုေျဖၾက ေလမယ္ မသိ။ စိတ္ေတြ ဘာေတြ ေရာ ဆိုးေနၾကဦးမွာေလလား။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ မဆိုးဘူး။ မ ဆိုးခ်င္ဘူး။ အဲဒါ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ပံုရိပ္ပဲေလ။ အဲသည့္ပံုရိပ္ကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ကိုယ္တိုင္ဖန္တီးခဲ့ၾက တာပဲေလ။


မေက်နပ္ရင္ အဲသည့္ပုံရိပ္ ေတြကို ဖ်က္ပစ္ဖို႔ပဲေပါ့။ ပံုရိပ္လွ ေအာင္ျပန္ၿပီး ထုဆစ္ၾက႐ုံပဲေပါ့။ အဲဒါ စာဖတ္တဲ့သူေတြေရာ၊ စာ မဖတ္တဲ့သူေတြေရာ ျပန္ၿပီး ထု ဆစ္ၾကမွရမယ့္ကိစၥ။ ျမန္တာေႏွး တာက ႏိုင္ငံသားေတြနဲ႔ စိတ္ေဇာ အဟုန္ထက္သန္မႈ၊ မထက္သန္ မႈ။


  ေမာင္သာခ်ိဳ