14 Sept 2014

"ဦးေရႊရိုးႏွင့္ ေဒၚမိုးအက" ဘယ္ကစ


ရွင္ျပဳအလႉမဂၤလာပြဲမ်ား စီတန္းလွည့္လည္ရာတြင္ အိုးစည္ဒိုးပတ္ဝိုင္းမ်ား ပါဝင္ေလ့ရွိၿပီး ျမဴးႂကြသြက္လက္ ေသာ အိုးစည္ဒိုးပတ္ သံမ်ားႏွင့္အတူ ဦးေ႐ႊ႐ိုးႏွင့္ ေဒၚမိုးအကကို မၾကာခဏျမင္ေတြ႕ၾကရသည္။ ေခါင္း၊ ခါး၊ ေျခ၊ လက္၊ မ်က္ခုံး၊ မ်က္လုံး၊ ႏွာတံ၊ ပါးစပ္ တစ္ၿပိဳင္နက္ လႈပ္ရွား၊ တီးလုံးတီးကြက္မ်ားျဖင့္ စည္းဝါးတက် ဟာသေလးေတြေႏွာၿပီး ကျပၾကသည္မွာ ဘယ္ခါၾကည့္ၾကည့္ မ႐ိုးႏိုင္။ ျမန္မာတို႔၏ ကိုယ္ပိုင္ဟန္၊ ကိုယ္ပိုင္ဂီတ၊ မူပိုင္ကကြက္ျဖစ္သည့္ အတြက္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ ျပယုဂ္တစ္ခု အျဖစ္ ဂုဏ္ယူဖြယ္ရာ ေကာင္းလွသည္။ သို႔ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္အဆင့္ ေဖ်ာ္ေျဖတင္ဆက္ရသည့္ ဧည့္ခံပြဲႀကီးမ်ား၊ ႏိုင္ငံရပ္ျခားသို႔ ခ်စ္ၾကည္ေရးအရ လွည့္လည္ကျပရ သည့္ ျမန္မာ့႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈ ပေဒသာကပြဲမ်ားတြင္ ထိုအကကို ထည့္သြင္းကျပေလ့ရွိသည္။


ထိုအက ဘယ္ကစ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈအႏုပညာကို ျမတ္ႏိုးတန္ဖိုးထားသူမ်ား သိခ်င္ၾကေပလိမ့္မည္။ ထိုအက ေပၚေပါက္ခဲ့သည္မွာ ယေန႔ဆိုလၽွင္ ႏွစ္ေပါင္း (၉၀)ေက်ာ္ခဲ့ၿပီ။ ၁၉၂၀ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ စတင္ေပၚေပါက္ ခဲ့ရာ ၁၉၂၃ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာအေဆြဖလင္ (ေနာင္ေသာ္ ဗ-၁ ဖလင္)မွ ဒါ႐ိုက္တာ ဦးညီပု (ေမာင္ဘေဌး) ႐ိုက္ကူး ခဲ့ေသာ ေတာၿမိဳင္စြန္က လြမ္းေအာင္ဖန္ အသံတိတ္႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားတြင္ ဦးညီပု၏ ေယာက္ဖေတာ္စပ္သူ ထိုစဥ္က ကာတြန္းအေက်ာ္အေမာ္ ဦးဘကေလးက ဦးေ႐ႊ႐ိုးအျဖစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ၿပီး ေဒၚမိုးဆိုသူႏွင့္ တြဲဖက္ကျပခဲ့သည္။ ထိုဇာတ္ကားတြင္ မင္းသားဦးညီပု၊ မင္းသမီးမခင္သစ္၊ ဦးဘကေလးက ဇာတ္ပို႔၊ ဇာတ္လမ္းမွာ သတၱဳရွာေဖြေရး သမား လူငယ္တစ္ဦးႏွင့္ ဥစၥာေစာင့္မေလးတို႔၏ ဒ႑ာရီ ဆန္ဆန္အခ်စ္ဇာတ္လမ္း၊ ႐ုပ္ေျပာင္း႐ုပ္လႊဲမိတ္ကပ္ ပညာမ်ား၊ ကင္မရာလွည့္စား (Camera Trick)မ်ား၊ အထူးျပဳလုပ္ခ်က္ (Special Effect) မ်ား ေပါင္းစပ္ၿပီး အခ်စ္၊ အလြမ္းႏွင့္ ဟာသဇာတ္ကြက္မ်ား ပုံေဖာ္႐ိုက္ကူး ခဲ့ရာ ထိုကာလက အထူးပင္ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကား လူႀကိဳက္မ်ားခဲ့သည္။ မင္းသားဦးညီပုမွာ သတၱဳရွာေဖြေရး သမား ေမာင္ဘေဌးအျဖစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့ရာ ပီျပင္သည့္ အတြက္ ဦးညီပုသည္ ေမာင္ဘေဌးအျဖစ္ လည္းေကာင္း၊ ဦးဘေလးသည္ ဦးေ႐ႊ႐ိုးအျဖစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့ရာ ပရိသတ္ အႀကိဳက္ေတြ႕ခဲ့ သည့္အတြက္ ဦးဘေလးသည္ ဦးေ႐ႊ႐ိုးအျဖစ္ လည္းေကာင္း အမည္တြင္ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားခဲ့သည္။ မင္းသမီး၏ အထိန္းေတာ္ ေဒၚမိုးကို ဦးေ႐ႊ႐ိုးက ေနာက္ပိုးေသာအခန္းမွာ ပရိသတ္မ်ားကား တဝါးဝါး၊ တဟားဟား၊ ဦးေ႐ႊ႐ိုးက ေဒၚမိုးကို ေရႁပြန္တိုႏွင့္ ေရလိုက္ပက္သည့္အခန္းတြင္ နန္းေတာ္ေရွ႕ဆရာတင္၏ ေတး သီခ်င္းက ႐ုပ္ရွင္ပိတ္ကားေရွ႕တီးဝိုင္းမွ အားျဖည့္ပံ့ပိုး ျပန္သည့္အတြက္ ဦးေ႐ႊ႐ိုးႏွင့္ ေဒၚမိုးဇာတ္ဝင္ခန္းမွာ ျမဴးႂကြ သြက္လက္ၿပီး ပရိသတ္မ်ား စြဲမက္မဆုံး တၿပဳံးၿပဳံး၊ ႐ုပ္ရွင္ကား ၿပီးသြားေသာ္လည္း ပရိသတ္ ပါးစပ္ဖ်ား တြင္ မၿပီး၊ အပ္ေၾကာင္းထပ္မၽွ ေျပာၾကဆိုၾက။ ေခါင္းေပါင္း တလူလူ၊ မ်က္ခုံးေမႊးတထူထူ၊ ႏႈတ္ခမ္း ေမႊးတကားကား၊ မာဖလာလည္စည္းပဝါ တဖားဖား၊ ေတာင္ရွည္ပုဆိုးကြက္ၾကားႏွင့္ ပုသိမ္ထီးေဆာင္း ထားၿပီး ထီးကို ေနာက္ကၽြမ္းပစ္သကဲ့သို႔ ပတ္လည္လွည့္ကာ ေဝ့ကာ ဝိုက္ကာ ႏႈတ္ခမ္းေမႊးက တလႈပ္လႈပ္တ႐ြ႐ြ၊ ခႏၶာကိုယ္ကိုယိမ္းလိုက္ ႏြဲ႕လိုက္၊ ေရွ႕တိုးေနာက္ဆုတ္၊ အဖိုးႀကီးတစ္ဦး ကဲ့သို႔ ကြတကြတ ထီးကေလး တမမျဖင့္ ကျပသြားပုံမ်ားမွာ ကကြက္တစ္မ်ိဳးႏွင့္တစ္မ်ိဳး မ႐ိုး၊ အိုးစည္ဒိုးပတ္မ်ားႏွင့္ အညီ စည္းဝါးတက် ကခုန္သြားၾကသည္မွာ ပညာသားပါလွ၏။ တြဲဖက္ကျပသူ ေဒၚမိုးကလည္း ဦးေ႐ႊ႐ိုးႏွင့္ အၿပိဳင္ အေပးအယူ အခ်ိတ္အဆက္ အတိုင္အေဖာက္ ညီလွ၏။


အေျပာင္/အျပက္ဟုဆိုေသာ္လည္း ႀကဳံသလို လႈပ္ခါရမ္းၿပီးမရ၊ စည္းဝါးတက် ဟန္ပန္အမူအယာ ကႀကိဳးကကြက္ ပီျပင္စြာ ႐ုပ္လုံးကျပရသည္။ သာမန္ကတတ္သူတို႔ ထိုအကကို ႐ုတ္တရက္မကရဲ။ ရဲတင္းဖို႔လိုသည္။ လက္ခ်င္းခ်ိတ္ၿပီး ဆြဲေမႊ႕ဆြဲပစ္လိုက္ေသာအခန္း တင္ခ်င္း ေပါက္ကျပရေသာ အခန္းတို႔မွာ ရဲရဲဝံ့ဝံ့ပီျပင္စြာကျပပါက အလြန္ၾကည့္ေကာင္းၿပီး အႏုပညာရသ ေျမာက္ေသာ ယဥ္ေက်းမႈကကြက္ျဖစ္ေလသည္။ သို႔ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဦးေ႐ႊ႐ိုးႏွင့္ ေဒၚမိုးအက "ေတာၿမိဳင္စြန္က လြမ္းေအာင္ ဖန္" ဇာတ္ကားမွ စသည္ဟု ဆိုပါရေစ။

တင့္လြင္ဦး (စီးပြားေရး တကၠသိုလ္)
MOI Webportal Myanmar

အတုအစစ္ခြဲရန္ ခက္ခဲလာသည့္ က်ပ္တစ္ေသာင္းတန္ ေငြစကၠဴအတုမ်ား မၾကာခဏ ေတြ႔ရွိေနၿပီး ေငြတုျပဳလုပ္ျခင္းကို စစ္ေဆးရန္ႏွင့္ ျပည္သူမ်ား ေငြတုေငြစစ္ခြဲျခားႏုိင္ေရး ထုတ္ျပန္ေပးရန္ လိုအပ္ေန

ေငြႀကိဳးႏွင့္ ၾကာပန္းပံုေရစာ ပါ၀င္ေနၿပီး မ်က္ႏွာျပင္ပါ ၾကမ္းတမ္းေနမႈေၾကာင့္ ခြဲျခားရခက္ေသာ္လည္း ၾကာပန္းပံုေရစာ ပိတ္ေနမႈေၾကာင့္ အတုအျဖစ္ခြဲႏိုင္ကာ ပုဂၢလိကဘဏ္တစ္ခုမွ အေပါက္ေဖာက္လိုက္သည့္ ေငြတုႏွင့္ အစစ္ပံုအား ယွဥ္တြဲေတြ႔ရစဥ္

အတုအစစ္ခြဲျခားရန္ ခက္ခဲလာသည့္ က်ပ္တစ္ေသာင္းတန္ ေငြစကၠဴအတုမ်ား မၾကာခဏ ေတြ႕ရွိေနၿပီး ေငြတုမ်ားအား ျပည္သူမ်ားခြဲျခားႏိုင္မႈ မရွိျခင္းေၾကာင့္ နစ္နာမႈမ်ား ၾကံဳေတြ႕ေနရသျဖင့္ စစ္ေဆးဖမ္းဆီးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ႏုိင္ရန္ႏွင့္ ေငြတုေငြစစ္အား ျပည္သူမ်ားခြဲျခားႏုိင္ရန္ ျမန္မာႏိုင္ငံဗဟိုဘဏ္က ထုတ္ျပန္ေပးရန္ လိုအပ္လာေနေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။


“ဘဏ္မွာ ေငြသြားလႊဲတဲ့အခ်ိန္မွာ ကြ်န္ေတာ့္ပိုက္ဆံ တစ္ေသာင္းက်ပ္တန္ကို အတုဆိုၿပီး သိမ္းမယ္လုပ္တယ္။ ကြ်န္ေတာ္က သိမ္းေတာ့မသိမ္းပါနဲ႔။ သံုးမရေအာင္လုပ္ၿပီး ျပန္ေပးပါေျပာမွ အေပါက္ေဖာက္ၿပီး ျပန္ေပးတယ္။ ဒီပိုက္ဆံကို ဘယ္အခ်က္ေၾကာင့္ အတုဆိုတာသိေအာင္ ႏွစ္ရက္ေလာက္ စဥ္းစားလိုက္ရတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ နည္းမ်ဳိးစံုကိုင္ၾကည့္တယ္။ အကုန္နီးပါးတူတယ္။ ၁ဝဝဝဝ လို႔ေရးထားတဲ့ စာလံုးကလည္း ေဖာင္းၾကြပါပါတယ္” ဟု က်ပ္တစ္ေသာင္းတန္ ေငြစကၠဴအတုအား ေတြ႕ရွိခဲ့သူတစ္ဦးက ရွင္းလင္းေျပာၾကားသည္။


အစစ္ႏွင့္ အလြန္တူသည့္ တစ္ေသာင္းက်ပ္တန္ အတုမ်ားတြင္ ေရစာ (water-mark) ပါဝင္ျခင္း၊ ေငြႀကိဳးပါဝင္ျခင္းႏွင့္ ယခင္ကထြက္ရွိသည့္ ေငြတုမ်ားကဲ့သို႔ မ်က္ႏွာျပင္ ေခ်ာေမြ႕ေနျခင္းမရွိဘဲ ေနရာတိုင္းနီးပါးတြင္ အစစ္ႏွင့္ ခြဲရခက္ေအာင္ ၾကမ္းတမ္းေနျခင္း စသည့္အခ်က္မ်ားေၾကာင့္ က်ပ္တစ္ေသာင္းတန္ ေငြစကၠဴ အစစ္ႏွင့္ ခြဲရခက္လာျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း Myanmar Property Market place လူမႈကြန္ရက္စာမ်က္ႏွာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။


“ကြ်န္ေတာ္က ဘဏ္ေလာကက မဟုတ္ေပမယ့္ ကြ်န္ေတာ့္အစ္ကိုက ဘဏ္ေလာကကပါ။ ဒီပိုက္ဆံအတုကို ေတြ႕တဲ့အခ်ိန္မွာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ဝိုင္းစစ္ေဆးေတာ့ ဒီပိုက္ဆံမွာ ေငြႀကိဳးနဲ႔ ၾကာပန္းပံုေရစာကပဲ သိသိသာသာ ကြာျခားေနတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဒီပိုက္ဆံကို ေတြ႕ခဲ့တာက လွည္းတန္းမွာရွိတဲ့ ေစ်းဝယ္စင္တာတစ္ခုမွာ ေတြ႔ခဲ့တာပါ” ဟု Myanmar Property Market place မွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက စက္တင္ဘာ ၁၄ ရက္တြင္ ေျပာၾကားသည္။


အဆိုပါ ေငြအတုႏွင့္ အစစ္အား ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည္မႈအရ အေရွ႕မ်က္ႏွာတြင္ပါဝင္သည့္ ေရာင္ျပန္ႀကိဳးမွာ ဘယ္ညာ႐ႈေထာင့္ေျပာင္း၍ လႈပ္ၿပီးၾကည့္ပါက အစစ္တြင္ အေရာင္ေျပာင္း၍ ေငြစကၠဴအတုတြင္ အေရာင္ေျပာင္းလဲမႈမရွိေၾကာင္း သိရသည္။


“ဘဏ္ဝန္ထမ္းေတြ အေနနဲ႔ေတာ့ အခုအခ်ိန္ထိ ခြဲျခားႏုိင္ေနတုန္းပါပဲ။ သာမန္လူေတြကေတာ့ သတိထားသင့္တယ္” ဟု ဘဏ္ႏွင့္ေငြေၾကးဆိုင္ရာ အၾကံေပးလုပ္ငန္းမွ မန္ေနဂ်င္းဒါ႐ိုက္တာက ေျပာၾကားသည္။


ထို႔ျပင္ ၾကာပန္းပံု ေရစာေနရာတြင္ အထူအပါး ကြာျခားျခင္း၊ အေခ်ာအၾကမ္းကြာျခားျခင္းကို ေတြ႕ရွိရၿပီး ေငြစကၠအစစ္မွာ ပါး၍ၾကမ္းတမ္းၿပီး အတုမွာထူထဲ၍ ေခ်ာေမြ႕ေနသည္။ ယင္းအျပင္ ေငြစကၠဴအတု၏ေရစာမွာ ပိုမိုႀကီးမားေနၿပီး အလင္းေရာင္တြင္ၾကည့္႐ႈပါက အတုမွာ ပို၍အလင္းပိတ္သည္ဟု Myanmar Property Marketplace တြင္ ေဖာ္ျပထားခ်က္အရ သိရသည္။


“သာမန္လူေတြကေတာ့ သိခ်င္မွသိမွာေလ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဘဏ္ဝန္ထမ္းေတြကေတာ့ သိတယ္။ အစစ္လားအတုလားဆိုတာ ခ်က္ခ်င္းခြဲႏိုင္ေအာင္ ကြ်မ္းက်င္တယ္ေလ။ ဗဟိုဘဏ္ကိုလည္း လွမ္းေမးၾကည့္ပါ။ သူတို႔မွာ အတုအစစ္ခြဲတဲ့ နည္းေတြက အမ်ားႀကီးပါ။ သူတုိ႔က ပင္တိုင္ပဲေလ။ သူတို႔ဆီမွာ သတင္းအစံုအလင္ ေရာက္တယ္။ အတုနဲ႔အစစ္ ခြဲရခက္တယ္ဆိုတာေတာ့ အခုမွၾကားဖူးတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကေတာ့ မခက္ဘူးထင္တာပဲ။ အရင္တုန္းက စူပါေဒၚလာေတာင္ ေပၚဖူးတယ္။ ဒါကလည္း စစ္လိုက္ရင္သိတာပဲ။ အတုအစစ္ခြဲတဲ့ စက္ေတြလည္း ရွိေနတာပဲ။ အတုက အတုပါပဲ။ အခု ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေငြစကၠဴေတြ ထုတ္ေနတာကလည္း ဂ်ာမနီနည္းပညာနဲ႔ ထုတ္ေနတာပါ။ အဆင့္ျမင့္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး အတုက ဘယ္လိုမွ စကၠဴ ႏွစ္ထပ္နဲ႔ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။ စက္ႀကီးေတြက အႀကီးႀကီးေတြ၊ ကုန္က်စရိတ္က အရမ္းမ်ားသြားမယ္” ဟု ကေမၻာဇဘဏ္ဒုဥကၠ႒ႏွင့္ ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ အၾကံေပးျဖစ္သူ ဦးသန္းလြင္က စက္တင္ဘာ ၁၄ ရက္က ေျပာၾကားသည္။


    က်ပ္ ၅ဝဝဝ တန္ေငြစကၠဴအတုမ်ားမွာ မၾကာခဏ ေတြ႕ရွိေနရသျဖင့္ ျပည္သူမ်ား သတိျပဳႏုိင္ရန္ က်ပ္ ၅ဝဝဝ တန္ ေငြစကၠဴအတုႏွင့္ အစစ္အၾကား ကြာျခားခ်က္မ်ားအား ထုတ္ျပန္ေပးထားၿပီး ေငြစကၠဴအတုတြင္ စကၠဴေထာင့္ျဖတ္ရာ ပါရွိျခင္း၊ ေငြစကၠဴ၏ ဘယ္ဘက္ေထာင့္အလယ္၌ ဗဟိုဘဏ္မွ ႐ိုက္ႏွိပ္ေဖာ္ျပထားသည့္ လံုျခံဳေရးအမွတ္အသားျဖစ္သည့္ ေရစာမပါရွိျခင္း၊ လံုျခံဳ ေရးအမွတ္အသား တစ္ခုျဖစ္သည့္ ေငြႀကိဳးေပၚတြင္ ေငြစကၠဴတန္ဖိုးအား ေဖာ္ျပသည့္စာသား မပါရွိျခင္း၊ ေငြစကၠဴ၏ ညာဘက္ေထာင့္အလယ္၌ ဗဟိုဘဏ္က ႐ိုက္ႏွိပ္ထားသည့္ ေရစာမပါရွိျခင္း စသည့္ျခားနားခ်က္မ်ားရွိေၾကာင္း . . . . .


ထိုသို႔ သံုးသပ္ခ်က္အရ ေငြတုေငြစစ္ ခြဲျခားရာတြင္ ျပည္သူမ်ားအတြက္ အသိပညာေပးရန္ႏွင့္ အခ်ိန္ႏွင့္တစ္ေျပးညီ ထုတ္ျပန္ေပးရန္ လိုအပ္သည့္အတြက္ ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ ဗဟိုဘဏ္မွ ဒုဥကၠ႒ေဒါက္တာဆက္ေအာင္အား ဖုန္းျဖင့္ဆက္သြယ္ ေမးျမန္းသည့္အျပင္ စာျဖင့္ပါ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခဲ့ေသာ္လည္း တုံ႔ျပန္ေျဖဆိုမႈ မရိွေခ်။


ထိုသို႔ ဘဏ္ဝန္ထမ္းမ်ားသာ အတုႏွင့္အစစ္ ခြဲျခားႏုိင္ေနၿပီး သာမန္ျပည္သူမ်ားအေနႏွင့္ ခြဲျခားႏုိင္မႈမရွိပါက နစ္နာမႈမ်ားႏွင့္ စိတ္မေကာင္းစရာအျဖစ္မ်ား ေတြ႕ၾကံဳရႏိုင္ၿပီး က်ပ္တစ္ေသာင္းတန္မ်ားအား ေသခ်ာစြာစစ္ေဆးသင့္ေၾကာင္း ဦးသန္းလြင္က ေျပာၾကားသည္။


“ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဗဟိုဘဏ္ကိုေမးၾကည့္ေတာ့ နယ္စပ္ေတြမွာ ႏြားေတြဘာေတြ သြားေရာင္းၿပီး ေငြတုေတြရတယ္။ အဲဒါကို ဗဟိုဘဏ္သြားအပ္တဲ့အခါမွာ ျပႆနာေလးေတြ ျဖစ္တယ္ဆိုတာမ်ဳိးေတာ့ ေျပာဖူးတယ္။ အဲဒီလိုဆိုေတာ့ ဗဟိုဘဏ္ဒုဥကၠ႒လာေတာ့ ေမးၾကည့္တယ္။ ဗဟိုဘဏ္မွာေတာ့ ေငြစကၠဴ အတုနဲ႔အစစ္ ခြဲတဲ့စက္ႀကီးေတာ့ ဝယ္ထားတယ္လို႔ သိရတယ္။ ဟိုတုန္းကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔မွာ ဆန္ရွင္ရွိေနေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဂ်ာမနီကဝယ္ထားတဲ့ စက္ေတြရဲ႕ ေဆးေတြေရာ၊ အပိုပစၥည္းေတြေရာ ဆယ္ႏွစ္ေလာက္ ဝယ္လို႔မရတာ ျဖစ္ခဲ့ဖူးတယ္။ ၂ဝ၁၁ ေနာက္ပိုင္းလႊတ္ေတာ္ေတြ ျပန္စခ်ိန္မွာ အေမရိကန္ရဲ႕ ဆန္ရွင္ကလည္း တျဖည္းျဖည္း ေလ်ာ့လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ေဆးေတြ အပိုပစၥည္းေတြ ျပန္ဝယ္လို႔ရလာတယ္။ ႏုိင္ငံတကာအဆင့္မီ ေငြထုတ္လာႏုိင္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း သူတို႔ထပ္ေျပာတာက အေမရိကန္ေဒၚလာမွာေတာင္ အတုအစစ္ဆိုတာ ရွိတာပဲ။ တုတယ္ဆိုတာကေတာ့ အဖိုးတန္တဲ့ပစၥည္းမွာ တုတာပဲေလ။ တစ္ေသာင္းတန္၊ ငါးေထာင္တန္ပဲ တုတာေပါ့ေလ။ တစ္ေထာင္တန္တို႔ ငါးရာတန္တို႔ကေတာ့ တုခဲတာေပါ့။ ၁ဝဝ က်ပ္တန္ဆိုရင္ အတုေတာင္ မလုပ္ဖူးလို႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အၾကမ္းဖ်င္းေတာ့ သိထားပါတယ္” ဟု ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဘဏ္မ်ားႏွင့္ ေငြေၾကးဆိုင္ရာ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးေကာ္မတီ အတြင္းေရးမွဴး ဦးဝင္းျမင့္က စက္တင္ဘာ ၁၄ ရက္တြင္ ေျပာၾကားသည္။


ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဒုတိယတန္ဖိုးအျမင့္ဆံုး ေငြစကၠဴျဖစ္သည့္ က်ပ္ ၅ဝဝဝ တန္ ေငြစကၠဴအား ၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္ ေအာက္တုိဘာ ၁ ရက္တြင္ စတင္သံုးစြဲခဲ့ၿပီး က်ပ္ ၁ဝဝဝဝ တန္ ေငြစကၠဴကို ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္ ဇြန္ ၁၅ ရက္မွစတင္၍ ျပည္သူမ်ားအၾကား လွည့္လည္သံုးစြဲႏုိင္ရန္ ထုတ္ေဝခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။


က်ပ္ ၅ဝဝဝ တန္ေငြစကၠဴအတုမ်ား မၾကာခဏေတြ႕ရွိၿပီးေနာက္ အစစ္ႏွင့္ခြဲျခားရခက္လာသည့္ က်ပ္ ၁ဝဝဝဝ တန္ ေငြစကၠဴအတုမ်ား ျပည္သူမ်ားအၾကားတြင္ ပ်ံ႕ႏွံ႔လာခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။


က်ပ္ ၅ဝဝဝ တန္ေငြစကၠဴအတုမ်ားမွာ မၾကာခဏ ေတြ႕ရွိေနရသျဖင့္ ျပည္သူမ်ား သတိျပဳႏုိင္ရန္ က်ပ္ ၅ဝဝဝ တန္ ေငြစကၠဴအတုႏွင့္ အစစ္အၾကား ကြာျခားခ်က္မ်ားအား ထုတ္ျပန္ေပးထားၿပီး ေငြစကၠဴအတုတြင္ စကၠဴေထာင့္ျဖတ္ရာ ပါရွိျခင္း၊ ေငြစကၠဴ၏ ဘယ္ဘက္ေထာင့္အလယ္၌ ဗဟိုဘဏ္မွ ႐ိုက္ႏွိပ္ေဖာ္ျပထားသည့္ လံုျခံဳေရးအမွတ္အသားျဖစ္သည့္ ေရစာမပါရွိျခင္း၊ လံုျခံဳ ေရးအမွတ္အသား တစ္ခုျဖစ္သည့္ ေငြႀကိဳးေပၚတြင္ ေငြစကၠဴတန္ဖိုးအား ေဖာ္ျပသည့္စာသား မပါရွိျခင္း၊ ေငြစကၠဴ၏ ညာဘက္ေထာင့္အလယ္၌ ဗဟိုဘဏ္က ႐ိုက္ႏွိပ္ထားသည့္ ေရစာမပါရွိျခင္း စသည့္ျခားနားခ်က္မ်ားရွိေၾကာင္း ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ ဗဟုိဘဏ္၏ ထုတ္ျပန္ထားမႈအရ သိရသည္။


ထို႔ျပင္ ေငြစကၠဴအတုသည္ သာမန္စကၠဴျဖင့္ ႐ိုက္ႏွိပ္ထားသျဖင့္ စာလံုးေဆးသား ၾကည္လင္ျပတ္သားမႈ မရွိျခင္း၊ စကၠဴသား သိပ္သည္းက်စ္လ်စ္မႈ မရွိသည့္အတြက္ ရာသီဥတုႏွင့္ ေရစိုဒဏ္မခံႏုိင္ျခင္း၊ ေငြစကၠဴပါနံပါတ္မ်ားမွာ ေနေရာင္ေအာက္တြင္ နီရဲေတာက္ပမႈ မရွိျခင္း၊ ေရစာမွာလည္း အလင္းေရာင္ေအာက္တြင္ ၾကည့္႐ႈပါက ေပၚလြင္ျပတ္သားမႈ မရွိျခင္း၊ လံုျခံဳေရးႀကိဳးမွာလည္း ေငြစကၠဴတြင္ ေဒါင္လိုက္ထည့္သြင္းထားျခင္း မရွိေၾကာင္း ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ ဗဟိုဘဏ္ကထုတ္ျပန္သည့္ ေငြစကၠဴအတုႏွင့္အစစ္ ခြဲနည္းအရ သိရသည္။ က်ပ္ ၅ဝဝဝ တန္ေငြစကၠဴမ်ားကို က်ပ္ ၂၈ဝဝ ဘီလ်ံေက်ာ္အထိ ထုတ္လုပ္ထားၿပီး ျပင္ပေလာကႏွင့္ စီးပြားေရးေလာကတြင္ ေငြတုမ်ား ပ်ံ႕ႏွံ႔ေနႏိုင္သျဖင့္ အတုအစစ္ခြဲျခားႏုိင္ရန္ ပညာေပးျခင္း၊ အမႈဖြင့္တိုင္ၾကား အေရးယူျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေနေၾကာင္း ယခင္ဘ႑ာေရးႏွင့္ အခြန္ဝန္ႀကီးဌာနမွ ဒုတိယဝန္ႀကီး ေဒါက္တာလင္းေအာင္က ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ အေစာပိုင္းတြင္ က်င္းပသည့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၌ ေဆြးေႏြးထားသည္။


မည္သူမဆို ေငြစကၠဴကိုျဖစ္ေစ၊ ဘဏ္ေငြလက္မွတ္ကိုျဖစ္ေစ လိမ္လည္အတုျပဳလွ်င္ျဖစ္ေစ သို႔မဟုတ္ အတုျပဳမွန္း မိမိသိလ်က္ႏွင့္ ထိုသို႔လိမ္လည္ အတုျပဳလုပ္သည့္ လုပ္ငန္းအဆင့္ဆင့္တြင္ အဆင့္တစ္ခုခုကို ပါဝင္ျပဳလုပ္ပါက ထိုသူအား ရာဇသတ္ႀကီးပုဒ္မ ၄၈၉ (က) အရ ေထာင္ဒဏ္တစ္သက္တစ္ကြ်န္းကို ျဖစ္ေစ၊ ၁ဝ ႏွစ္အထိေထာင္ဒဏ္ကို ျဖစ္ေစ၊ တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးကိုျဖစ္ေစ ခ်မွတ္အေရးယူႏိုင္သည့္အျပင္ ေငြဒဏ္လည္း ခ်မွတ္ႏုိင္ေၾကာင္း၊ ထို႔ျပင္ ေငြစကၠဴကိုျဖစ္ေစ၊ ဘဏ္ေငြလက္မွတ္ကိုျဖစ္ေစ အတုမွန္းသိလ်က္ အစစ္အမွန္အျဖစ္ အသံုးျပဳပါက ရာဇသတ္ႀကီးပုဒ္မ ၄၈၉ (ခ) အရ ေထာင္ဒဏ္တစ္သက္တစ္ကြ်န္းကို ျဖစ္ေစ၊ ၁ဝ ႏွစ္အထိ ေထာင္ဒဏ္တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးကိုျဖစ္ေစ ခ်မွတ္အေရးယူႏိုင္သည့္အျပင္ ေငြဒဏ္လည္းခ် မွတ္ႏိုင္ေၾကာင္း၊ ေငြစကၠဴမ်ားအား အတုျပဳလုပ္ထားမွန္းသိလ်က္ သံုးစြဲရန္ၾကံရြယ္ကာ လက္ဝယ္ထားပါက ေထာင္ဒဏ္ခုနစ္ႏွစ္အထိျဖစ္ေစ၊ ေငြဒဏ္ျဖစ္ေစ၊ ဒဏ္ႏွစ္ရပ္လံုးျဖစ္ေစ ခ်မွတ္အေရးယူႏိုင္သည္ဟု ျပဌာန္းထားေၾကာင္း သိရသည္။


http://news-eleven.com/local

ဖတ္ပါ၊ မွတ္ပါ၊ လိုက္နာပါ

 
(၁)။စာမဖတ္ တတ္ေသာ သူသည္ “မ်က္မျမင္” ႏွင့္ တူ၏။

(၂)။စာဖတ္တတ္ပါလ်က္ မဖတ္ေသာ သူသည္ အသြား ရိွပါလ်က္ မခုတ္ဘဲထားေသာ “ဓား”ႏွင့္တူ၏။


(၃)။စာဖတ္ပါလ်က္ မွတ္သားျခင္း မရိွေသာသူသည္ “ေရျပင္၌ ေရးထားေသာ အရုပ္” ႏွင့္ တူ၏။


(၄)။မွတ္သားပါလ်က္ က်ိဳးေၾကာင္းမွန္မွား မစဥ္းစားေသာ သူသည္ အစာအာဟာရကို ညက္ညက္ ၀ါးမစားဘဲ မ်ိဳခ်၍ ၀ါးစားေသာ သူႏွင့္တူ၏။


(၅)။က်ိဳးေၾကာင္းမွန္မွား စဥ္းစားျပီး၊ အမွန္ကို သိပါလ်က္ လက္ခံက်င့္သုံးျခင္း မရိွေသာသူသည္ ဟင္းလ်ာ၏
အရသာကို ျမည္းစမ္းၾကည့္ျပီး၊ ေကာင္းမွန္းသိပါလ်က္ “မစားသုံးေသာ သူ”ႏွင့္ တူ၏။


(ဗုဒၶဓမၼေလာက စာေစာင္မွ-)
-【ေလးအိမ္စု အရွင္၀ိစိတၱသာရ၏ စကားလက္ေဆာင္ တရားလက္ေဆာင္မွ-】

 



ေန႔ တစ္ေန႔ကို ရွင္သန္ခြင့္ ရျခင္းသည္ သင့္ဘဝ၏ လက္ေဆာင္တစ္ခု

 
 
တစ္ခုေသာ မနက္ခင္း ၈နာရီ ေလာက္မွာ အသက္ ၉၂ ႏွစ္ အရြယ္ ကိုယ္လံုး ကိုယ္ထည္ ေသးေသး၊ အဝတ္ အစားကို ေသသပ္ေကာင္းမြန္စြာ ဝတ္စားထားေသာ၊ ဆံပင္ကိုလည္း ပံုက်က် ျဖီးသင္ထားျပီး မိတ္ကပ္ပါးပါး လိမ္းထားေသာ က်က္သေရ ရွိျပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ယံုၾကည္ပံုေပၚတဲ့ အမ်ိဳးသမီးၾကီး တစ္ဦးဟာ ဘိုးဘြား ရိပ္သာ တစ္ခုသို႕ ယေန႕ ေျပာင္းေရႊ႕ လာျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ သူမဟာ မ်က္စိအျမင္အာရံု မေကာင္းသူ တစ္ေယာက္ ျဖစ္ျပီး ႏွစ္ေပါင္း ၇၀ ေပါင္းသင္းလာသည့္ လင္ေယာက်္ား မၾကာေသးခင္က ဆံုးပါးသြားျပီး သည့္ေနာက္ ယခုကဲ့သို႕ ေျပာင္းေရႊ႕ ေနထိုင္ရန္ လိုအပ္ လာျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။


ဘိုးဘြားရိပ္သာ ဧည့္ခန္းတြင္ နာရီေပါင္းၾကာေအာင္ စိတ္ရွည္ သည္းခံ ေစာင့္ဆိုင္းျပီးသည့္ေနာက္ သူမ၏ အခန္း အဆင္သင့္ျဖစ္ေၾကာင္း လာေျပာသည့္အခါ ခ်ိဳျမေသာ အျပံဳးတစ္ခုျဖင့္ တံု႕ျပန္ခဲ့ပါသည္။ က်င့္သားရေနပံုႏွင့္ သူမ၏ လမ္းေလွ်ာက္ တုတ္ အကူအညီႏွင့္ ဓါတ္ေလွကားသို႕ ေလွ်ာက္လာၾကစဥ္ လိုက္ပို႕သူ အမ်ိဳးသမီးက သူမ၏ အခန္းက်ဥ္းေလး အေၾကာင္း ရွင္းလင္း ေျပာျပပါသည္။ သူမ အခန္း ျပတင္းေပါက္မွ ခန္းစည္းမ်ား ခ်ထားပံု စသည့္ ျမင္ကြင္းတစ္ခ်ိဳ႕ကို ေျပာသည့္အခါ သူမက “ကၽြန္မ သေဘာက်တယ္” ဟု ရွစ္ႏွစ္အရြယ္ ကေလးတစ္ေယာက္ ေခြးအသစ္ကေလး တစ္ေကာင္ လက္ေဆာင္ရသည့္ အခါ ေျပာသည့္ အသံမ်ိဳးႏွင့္ စိတ္အားတက္ၾကြစြာ ေျပာပါ သည္။ 


“မစၥက္ဂ်ံဳး ရွင့္ အခန္းကိုမွ မျမင္ရေသးပါပဲနဲ႕ ေနပါဦး”

“အဲဒါနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး တစ္ခုခု ရွိတာမွ မဟုတ္ပဲ၊ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ ဆိုတာ ၾကိဳျပီး ဆံုးျဖတ္လို႕ ရတဲ့ အရာပဲ၊ ကၽြန္မ အခန္းကို ၾကိဳက္မၾကိဳက္ ဆိုတာ ပရိေဘာဂေတြ ဘယ္လို ေနရာခ်ထားတယ္ ဆိုတာ အေပၚ မမူတည္ဘူး၊ ကၽြန္မ စိတ္ကို ဘယ္လို ျပင္ဆင္ထားတယ္ ဆိုတဲ့ အေပၚပဲ မူတည္တယ္ေလ၊ ကၽြန္မက ဒါကို ၾကိဳက္ဖို႕ ၾကိဳတင္ ဆံုးျဖတ္ ထားျပီးသားပါ။ ကၽြန္မ မနက္တိုင္း အိပ္ရာထတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ တစ္ခု ခ်ေလ့ ရွိတယ္။ ကၽြန္မမွာ ေရြးခ်ယ္စရာ တစ္ခု ရွိတယ္၊ အျမဲ ရွိေနမွာ မဟုတ္တဲ့ ဒီ ခႏၶာကိုယ္ၾကီး ရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းေတြနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး ျပန္ေျပာ ျငီးတြားျပီး အိပ္ရာထဲမွာ အခ်ိန္ျဖဳန္းႏိုင္တယ္၊ ဒါမွ မဟုတ္ အိပ္ရာက ထလာခြင့္ရတဲ့အတြက္ ေက်းဇူး တင္စိတ္နဲ႕လည္း အခ်ိန္ျဖဳန္းႏိုင္တယ္၊ ေန႕ရက္တိုင္းဟာ လက္ေဆာင္တစ္ခုပဲ၊ ကၽြန္မ မ်က္စိေတြ ဖြင့္လာႏိုင္သမွ် ေပ်ာ္ရႊင္စရာ အမွတ္တရေတြ အားလံုးနဲ႕ ေန႕ သစ္တစ္ရက္ကို အာရံုစိုက္မွာပါ၊ ကၽြန္မ ဘဝရဲ႕ ဒီအခ်ိန္ အခိုက္ အတန္႕ ေလးကိုပဲေပါ့။” ဟု သူမက ျပန္ေျပာပါသည္။ 


“အသက္ၾကီးလာတယ္ ဆိုတာ ဘဏ္အေကာင့္ တစ္ခုလိုပဲေလ၊ ရွင္ သြင္းထားတာေတြကို ျပန္ထုတ္လို႕ရတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္မ အၾကံေပးခ်င္တာက အမွတ္တရ ဘဏ္ထဲမွာ ေပ်ာ္စရာ အမွတ္တရေတြ အမ်ားၾကီး သြင္းထား ဖို႕ပါပဲ၊ ကၽြန္မရဲ႕ အမွတ္တရ ဘဏ္မွာ ျဖည့္ဖို႕အတြက္ ရွင္နဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ အပိုင္းအတြက္လည္း ေက်းဇူးပဲ၊ ကၽြန္မကေတာ့ ခုထက္ထိ ျဖည့္ေနတုန္းပါပဲ” ဟု သူမက ဆက္လက္ ရွင္းျပသည္။


သူမက အျပံဳးတစ္ခုႏွင့္ ေျပာခဲ့သည္မွာ…

“ေပ်ာ္ရႊင္ဖို႕အတြက္ ရိုးစင္းတဲ့ နည္းလမ္း ငါးခုကိုပဲ မွတ္ထားပါ၊

၁။ ရွင့္ အသည္းႏွလံုးကို မႏွစ္ျမိဳ႕ျခင္းေတြထဲကေန လြတ္ကင္းပါေစ။

၂။ ရွင့္ စိတ္ႏွလံုးကို စိုးရိမ္ပူပန္ ေၾကာင့္ၾကျခင္းေတြကေန လြတ္ကင္းပါေစ။

၃။ ရိုးစင္းစြာ ေနထိုင္ပါ။

၄။ မ်ားမ်ားေပးပါ။

၅။ နည္းနည္းပဲ ေမွ်ာ္လင့္ပါ။


Each day is a gift ကို ျပန္ဆိုပါသည္။

သိဂၤါေက်ာ္

http://theingara.blogspot.com/2014/09/blog-post.html
 



ဟာသတိုေလးမ်ားနဲံ ရီလိုက္ရေအာင္

   
 
ေသျပီဆရာ
__________________________________
တစ္ေန႕တစ္၌ ေယာက္်ားပ်ိဳတစ္ေယာက္သည္ သူ၏ညာဘက္တင္ပါးအျပင္တြင္ စိမ္းေန၍ ဆရာဝန္သြားျပ၏။
ဆရာဝန္ မွစစ္ေဆးၿပီးေနာက္…….
“ မတတ္ႏိုင္ဘူးငါ့ညီရာ ခြဲထုတ္လုိက္ပါေတာ့ ”
ေယာက္က်ားပ်ိဳလည္းမတတ္သာအဆံုးခဲြထုတ္လိုက္ရသည္။
တစ္လၾကာၿပီးေနာက္ဘယ္ဘက္တစ္ျခမ္းထပ္စိမ္းေလသည္။ဆရာဝန္ထံ ထပ္သြားျပသည္။
…ဝမ္းနည္းစြာနဲ႕ပဲ ထပ္ခြဲထုတ္ခိုင္းသျဖင့္ ခြဲထုတ္လိုက္ရသည္။
ေနာက္တစ္လခန္႕….ၾကာေသာ္….. အမ်ိဳးသား အဂၤါ ပါထပ္စိမ္းလာေသာအခါ ဆရာဝန္ထံသုိ႕….ထပ္သြားျပသည္။ ဆရာဝန္က……
“အသက္အႏၲရယ္မစိုးရိမ္ ရေအာင္ ျဖတ္လိုက္ပါ ” ဆိုသျဖင္႕…..
ေယာက္်ားပ်ိဳလဲ ယူက်ံဳးမရျဖစ္ကာ ေနာက္ဆုံးလီွး ျဖတ္ထုတ္လိုက္ရေတာ့သည္ ။
ျဖတ္ထုတ္ပီး…. ေနာက္ထပ္တစ္ပတ္ခန္႕ တြင္မူ သူ႔ ေပါင္ၿခံ တစ္ျပင္ လံုးစိမ္းလာျပန္ေလ၏။
ထိုသူလည္း အလန္႔တၾကားျဖင့္ထိုဆရာဝန္ကိုပင္သြားျပန္ျပသည္။
ထုိအခါ ဆရာဝန္က ထပ္မံ ေသခ်ာ စစ္ေဆး၏။..ထုိ႕ေနာက္….ေျဖးေျဖးခ်င္း ေျပာလုိက္တာကေတာ့….
“အတြင္းခံသာ လဲလိုက္ေပ ေတာ့ငါ့ညီ…..
လက္စသတ္ေတာ့ ငါ့ညီအတြင္းခံက အေရာင္ ေတြ ကြၽတ္..ကြၽတ္ေနတာကို ထင္ေတာ့ထင္သား..”
“ဗ်ာ”
__________________________________________

တခါတုန္းက လူတ‍ေယာက္က အႏၲရာယ္ကင္းတယ္ အစြမ္းထက္တယ္ဆုိတဲ့ နတ္ရုပ္က‍ေလးကုိ လည္ပင္းမွာ ဆြဲထားတာ‍ေပါ့,,
ဒါ‍ေပမယ့္ တ‍ေန့မွာ သူဟာ ဆုိင္ကယ္‍ေမွာက္ပီး ‍ေသဆုံးသြားတယ္ ,,
သူ‍ေသသြားပီ ၀ိဥာည္ဘ၀မွာအဲဒီနတ္နဲ့သြား‍ေတြ့တယ္ ,,
ခင္ဗ်ားက က်ဳပ္ကုိ‍ေစာင့္‍ေရွာက္မယ္ဆုိ ခု‍ေတာ့ က်ဳပ္မွာဆုိင္ကယ္‍ေမွာက္ပီး‍ေသရပီ။
, ,,နတ္က ‍ျပန္‍ေမးတယ္,,
မင္းက ဆုိင္ကယ္ကုိ ဘယ္နွကီလုိ‍ေမာင္းတာလဲ,,,
,“ကီလုိ 120 နဲ့‍ေမာင္းတာ‍ေလ,,”
,“‍ေအး ငါက ကီလုိ 80 မွာတင္ ဆင္း‍ေနခဲ့တာကြ,,,
____________________________________________

လူတေယာက္သည္ ကားကို သတ္မွတ္အ႐ွိန္ထက္ ေက်ာ္လြန္၍ ေမာင္းနွင္ေနရာ ယာဥ္ထိန္းရဲက ေနာက္မွ မွီလာ၍ မတတ္သာေသာေၾကာင္႕ လမ္းေဘးခ်ျပီး ကားရပ္လိုက္ရေလ၏။
ယာဥ္ထိန္းရဲ ။ ။ ဘယ္လိုအေၾကာင္းေၾကာင္႕မ်ား ဒါေလာက္အ႐ွိန္ျမွင္႕ ေမာင္းရတာလဲဗ်။ အနၱရာယ္ ဘယ္ေလာက္ၾကီးတယ္ဆိုတာ မသိဘူးလား။
ကားသမား။ ။ဟုတ္ကဲ႕၊ ဆရာ။ ဒါဟာ က်ေနာ႔အတြက ္ေသေရး႐ွင္ေရး ျဖစ္ေနလို႔ပါ။ အခုေလာေလာဆယ္ က်ေနာ႔အခန္းထဲမွာ
အဝတ္အစားမပါ၊ ဗလာက်င္းနဲ႔ မိန္းကေလးတေယာက္ က်ေနာ႔ကို ေစာင္႔ေနလို႔ပါ။
ယာဥ္ထိန္းရဲ ။ ။ (ရယ္ေမာလ်က္) ဒါလားဗ် ေသေရး႐ွင္ေရးလား။?
ကားသမား ။ ။ ဟုတ္၊ က်ေနာ္ အိမ္ျပန္မေရာက္ခင္ က်ေနာ႔မိန္းမသာ အရင္ေရာက္သြားရင္ေတာ႔ ပဲြခ်င္းျပီးဘဲဗ်ိဳ႕။။
________________________________________

မိမိကိုယ္မိမိ သတ္ေသရန္ ဆံုးျဖတ္ထားပံုရသည့္ လူတစ္ေယာက္ တုိက္၏ ေခါင္မုိးေပၚမွ ခုန္ခ်ရန္ျပင္ေနသည္။
ေအာက္မွလူအုပ္သည္ အေပၚ စိုးရိမ္စြာ ေမာ့ၾကည့္ေနၾကသည္။
ခံုခ်ႏိုးနွင့္ အခ်ိန္ၾကာလာသျဖင့္
ၾကည့္ေနသူ မိန္းမတစ္ေယာက္က ေဘးလူကိုေျပာသည္။
“ဘုရား.. ဘုရား၊ ေနာက္ငါးမိနစ္ အတြင္းသာ သူမခုန္ခ်ရင္ေတာ့ ကၽြန္မ ရုံးေနာက္က်
ျပီး လူၾကီးအဆူခံရမွာ ေသခ်ာျပီ”
_________________________________________

အဘိုးႀကီးတစ္ဦး ေဟာင္ဖြာေဟာင္ဖြာျဖင့္ေအာ္ေနသည္။
“ဘာအရည္အခ်င္းမွမရွိပဲ ထိုင္ခံုေပၚတက္ထိုင္ေနတယ္၊ ထိုင္ေနတာလဲ
ဘယ္ေလာက္ေတာင္ၾကာေနၿပီလဲ။ အလကားလူ၊ ကိုယ့္ဘာသာဘာကိုမွလဲ မဆံုးျဖတ္ဘူး။ေနာက္လိုက္ေတြရွိေနၿပီး ေနာက္လိုက္ေကာင္ေတြကလဲ အလကားေကာင္ေတြပဲ´´
ထိုစဥ္ အဆိုပါအဘိုးႀကီးနား မာဖီ(အရပ္၀တ္ျဖင့္) ရဲသားႏွစ္ဦးကပ္လာၿပီး
အဘိုးႀကီးကိုေမးသည္။
“အဘိုးႀကီး ခင္ဗ်ားဘယ္သူ႔ကိုေျပာေနတာလဲ´´
“ဘယ္သူျဖစ္ရမလဲ ဒီလိုင္းကားေမာင္းတဲ့ဒရိုင္ဘာကိုေျပာတာေပါ့´´
ရဲသားႏွစ္ဦး ျပန္လွည့္ထြက္သြားသည္။
မၾကာမီ ခုနကအဘိုးႀကီး ကေမ်ာကေသာျဖင့္ ရဲႏွစ္ဦးေနာက္သို႔ လိုက္လာၿပီး အေမာတေကာ ေမးသည္။
“ေမာင္ရင္တို႔က ဘယ္သူ႔ကိုေျပာတယ္ ထင္လို႔လဲဟင္´
____________________________________________________

ဆံသဆိုင္ထဲကုိ လူငယ္တစ္ေယာက္ ဝင္လာတယ္။
ဆိုင္ရွင္က ေမးတယ္… …
“ဆံပင္ညွပ္မွာလား ေမာင္ေလး”
“ဟုတ္က့ဲ…”
“ဒါဆို လာထိုင္၊ ဘယ္ပံုညွပ္မွာလဲ”
“ညာဘက္ျခမ္းကုိ တိုတို၊ ဘယ္ဘက္ျခမ္းကုိ ခပ္ရွည္ရွည္၊ ေနာက္က အေျပာင္ရိတ္ျပီး ေရွ႕ကဆံပင္ကုိ ကြက္တိကြက္ၾကား ညွပ္ေပး”
“ဘုရားေရ… အဲလိုပံုမ်ဳိး ဘယ္မွာမ်ား ေတြ႔လာသတုန္း၊ အ့ံၾသဘကြယ္”
” ျပီးခ့ဲတ့ဲလက ခင္ဗ်ားပဲ အဲလိုညွပ္လိုက္ျပီးေတာ့မ်ား


ခင္ပြန္းရဲ႕ ေမတၱာကို ထာ၀ရ ရရွိပိုင္ဆိုင္ေစဖို႔ နည္းလမ္း (၇) သြယ္

 
လူဆိုတာ ဘယ္အရာကိုျဖစ္ေစ ၾကာေလ ႐ိုးအီေလ ျငီးေငြ႕လာေလပါပဲ။ ပစၥည္းတစ္ခုခုကို အရမ္းၾကိဳက္ႏွစ္သက္လို႕ မျဖစ္မေန၀ယ္ခဲ့တာေတာင္ မၾကာခင္မွာပဲ ႐ိုးအီသြားတတ္တယ္ မဟုတ္လား။ သေဘာသဘာ၀ခ်င္း မတူညီတဲ့ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္အေပၚမွာ အခ်ိန္ၾကာလာတဲ့ အခါ ႐ိုးအီျငီးေငြ႕ လာတတ္ၾကတာ သဘာ၀ပါပဲ။
 

ခင္ပြန္းသည္ရဲ႕ ဂ႐ုစိုက္မႈကို ျပန္လည္ရရွိလိုတဲ့ အိမ္ေထာင္သည္အမ်ိဳးသမီးမ်ားအေနနဲ႕ လုပ္ေဆာင္ရမယ့္ အခ်က္ (၇) ခ်က္ကို ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။
 
 
(၁) တကုိယ္ရည္ သန္႕ရွင္းမႈ ရွိပါ
 

ခင္ပြန္းဆိုတာ မိသားစု၀င္တစ္ဦးအေနနဲ႕ အတူေနထိုင္တာ ၾကာလာတဲ့အခါ ကိုယ္က သိပ္ၾကီး သန္႕ရွင္းလွပေနဖို႕မလိုပဲ ဘုိသီဘတ္သီျဖစ္ေနရင္ေတာင္ ခ်စ္မယ္လို႕ ထင္တတ္ၾကပါတယ္။ ေရေမႊးမသံုးပဲ အျပင္ထြက္ရင္လည္း ရတယ္လို႕ထင္ၾကပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ သူတို႕က အခ်စ္မပ်က္တာမွန္ေပမဲ့ ဆြဲေဆာင္မႈမရွိေတာ့တာလည္း အမွန္ပါပဲ။
 

စတင္ေတြ႕ဆံုခဲ့ၾကတုန္းက ဘယ္လိုဆြဲေဆာင္ခဲ့လဲ မိမိကိုယ္ကို ျပန္ဆန္း စစ္ၾကည့္ေနာ္။ ေရမိုးခ်ိဳး ဂ်ီးေျပာင္ေနေအာင္ တြန္းျပီး ေရေမႊးေတြလည္း တအားဆြတ္ထားခဲ့တယ္မလား။ ကိုယ့္ခင္ပြန္းက ကိုယ့္ကို ျမတ္ႏိုးလို႕ တစ္သက္လံုးတူတူေနဖို႕ထိေတာင္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့တာ သူ႕ကို ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ဖို႕ ၾကိဳးစားသင့္တယ္ေလ။ ဒီေတာ့ ေရပံုမွန္ခ်ိဳး၊ သြားမွန္မွန္တိုက္ျပီး အေမႊးနံ႕သာေလးသံုး ေရေမႊးေလး ဆြတ္ၾကေနာ္။ ဒါလည္း ခင္ပြန္းရဲ႕ ပိုက္ဆံနဲ႕ ၀ယ္လို႕ရတာပဲေလ။
 

ဒီလိုလုပ္ရင္ ခင္ပြန္းရဲ႕ ပိုမိုဂ႐ုစိုက္ျမတ္ႏိုးမႈကို ရလာ႐ံုတင္မဟုတ္ပဲ မိမိကုိုယ္ကိုလည္း ပိုမိုေက်နပ္ေပ်ာ္ရႊင္လာ မွာပါ။ သူမ်ားေတြက လွတယ္လို႕ ခ်ီးက်ဴးရင္ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ယံုၾကည္မႈရွိလာျပီး ေပ်ာ္တာပဲ မလား။ ေမႊးပ်ံ႕ တဲ့ရနံ႕ဟာ လူကို စိတ္ၾကည္ႏူးေစလို႕ ေရေမႊးေလးေတြ သံုးလိုက္ၾကပါစို႕ေနာ္။
 
 (၂) လွလွေလး ၀တ္ပါ


တကယ္တမ္း၀န္ခံရရင္ က်မကိုယ္တိုင္လည္း ပြေယာင္းေယာင္းအ၀တ္အစား ကို ၾကိဳက္တာေပါ့။ သက္ေတာင့္သက္သာရွိတယ္ေလ။ ဂါ၀န္တိုက်ပ္ က်ပ္ေလးနဲ႕ ေဒါက္ျမင့္ဖိနပ္အစား ေဘာင္းဘီတိုနဲ႕ တီရွပ္၀တ္ခ်င္တာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ၀တုတ္တုတ္ပံုစံျဖစ္ေနတာ သိပ္ေတာ့မေကာင္းဘူးေလ။ ခင္ပြန္းသည္က အဲဒီသဘာ၀အလွေလးကို သေဘာက်ေနရင္ေတာင္ အေျပာင္းအလဲအျဖစ္ လွလွပပေလးေတာ့ ျမင္ခ်င္မွာေပါ့။ ရွင္တို႕ရဲ႕ အ၀တ္ဘီ႐ိုထဲမွာ ဆြဲေဆာင္မႈ အျပည့္ရွိတဲ့ ကိုယ္က်ပ္ဂါ၀န္တစ္ ထည္ေလာက္ ေတာ့ ရွိကုိရွိမွာပါ။ ပြဲရွိရွိ မရွိရွိ လွလွပပေလး
ခဏခဏေတာ့ ၀တ္ေပးေပါ့။ ခင္ပြန္းသည္က တအံ့တၾသနဲ႕ ၾကည့္မ၀ျဖစ္ေနရင္ ရွင္လည္း ေပ်ာ္မွာပဲေလ။



(၃) ႏႈတ္ခမ္းနဲ႕ မ်က္လံုးကို ဂ႐ုစိုက္ပါ


ႏႈတ္ခမ္းနီ သို႕မဟုတ္ ႏႈတ္ခမ္းဆီ တစ္ခုခု လက္ကိုင္အိတ္ထဲ အျမဲထည့္ထား ပါ။ Eye Liner လည္းမရွိမျဖစ္ အိတ္ထဲတည့္ထားဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။ ဘယ္အခ်ိန္အေရးေပၚလိုမယ္မွန္း မသိႏိုင္ဘူးေလ။ ႏႈတ္ခမ္းနီ၊ eyeliner နဲ႕ မ်က္ေတာင္ေကာ့ေဆးထည့္ထားတဲ့ အိတ္က အေရးအၾကီးဆံုးလို႕ မိန္းကေလးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ယူဆသင့္ပါတယ္။ ႏႈတ္ခမ္းေလး ရႊန္းစိုေနျပီး မ်က္လံုးထင္းေနရင္ တကယ့္ကို လွသြားႏိုင္လို႕ ပါးနီေတြ၊ မိတ္ကပ္ေတြထက္ ပိုအေရးၾကီးပါတယ္။



(၄) ခႏၶာကိုယ္အလွအပကို ထိန္းသိမ္းပါ


အလွျပင္ခန္းမကို သြားျပီး တကိုယ္လံုးေပါင္းတင္တာကို ခဏခဏလုပ္ရမယ္ လို႕ မဆိုလိုပါဘူး။ အိမ္မွာပဲ လြယ္လြယ္လုပ္လို႕ရမယ့္နည္းေတြရွိပါတယ္။ လက္သည္းေျခသည္းေလးေတြကို အျမဲဂ႐ုစိုက္ပါ။ လက္သည္း ဆိုးေဆး ပ်က္ေနတာ၊ ဂ်ီးေတြ၀င္ေနတာဟာ အရမ္းကို႐ုပ္ဆိုးပါတယ္။ လက္သည္းေျခ သည္းျပဳျပင္ဖို႕ အလွျပင္ဆိုင္သြားဖို႕ မတတ္ႏိုင္ရင္ေတာင္ ကုိယ့္ဘာသာ အိမ္မွာ လုပ္လို႕ရပါတယ္။ အနီေရာင္လက္သည္းနီဟာ ခ်စ္ေမတၱာကို ကိုယ္စားျပဳလို႕ အနီေရာင္ကို ေရြးခ်ယ္သင့္ပါတယ္။ ေျခေထာက္ကိုလည္း အေမႊးရိပ္လိုက္ပါ။



(၅) အတင္းတိုက္တြန္းတာမ်ိဳးကို ေရွာင္ပါ


ေျပာရတာထက္ လုပ္ရတာ ပိုခက္တာ လူတိုင္းအသိပါ။ ဒီေတာ့ ရွင္ေျပာတဲ့အရာကို ခင္ပြန္းက မလုပ္ေသးရင္ ဘာမွမေျပာေသးပဲ ဘယ္လိုႏူးညံ့စြာေျပာႏိုင္မလဲ အရင္စဥ္းစားပါ။ တကယ့္ကို အလုပ္ျဖစ္တဲ့နည္းလမ္းေလးပါ။ ေယာက်္ားေတြဟာ အလိုဆႏၵသိပ္မမ်ားေပမဲ့ ခဏခဏ နားပူေအာင္ေျပာတာမ်ိဳးကိုေတာ့မခံႏိုင္ၾကပါဘူး။ ဇနီးေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္ခ်င္ရင္ေတာ့ ခင္ပြန္းကို အျပစ္တင္ေ၀ဖန္မႈေတြနဲ႕ မဆက္ဆံသင့္ပါဘူး။



“ရန္ပဲျဖစ္ခ်င္ေနတဲ့ ဇနီးတစ္ေယာက္နဲ႕ ေနမယ့္အစား လမ္းေဘးမွာပဲေနတာ ပိုေကာင္းတယ္” ဆုိတဲ့ စကားပံုတစ္ခုရွိပါတယ္။ ခင္ပြန္းကို အတင္း ထိန္းခ်ဳပ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႕ မၾကိဳးစားပါနဲ႕။ ေျပာင္းလဲေစခ်င္တာဟာ ဘ၀ကို ပိုေကာင္းေစခ်င္လို႕ျဖစ္ေၾကာင္း ေအးေအးေဆးေဆးေျပာျပ ႏိုင္ရင္ေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။ အတင္းတိုက္တြန္း႐ံုနဲ႕ မေျပာင္းလဲႏိုင္သလို ေျပာင္းလဲခဲ့ရင္လည္း ခဏပါပဲ။ ေအးေဆးႏူးည့ံတဲ့ ဇနီးေကာင္းမွသာ ခင္ပြန္းကို ေျပာင္းလဲေကာင္းမြန္လာေစတာပါ။



(၆)မိမိကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈရွိပါ


မိမိကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈရွိျခင္းဟာ အလွဆံုးပဲလို႕ေျပာေလ့ရွိၾကပါတယ္။ တကယ္လည္းအမွန္ပါပဲ။ ကိုယ့္ခင္ပြန္းေတာင္မွ ကိုယ့္ရဲ႕ ယံုၾကည္မႈျပည့္၀ျခင္း ကို သတိျပဳမိတတ္ျပီး အိမ္ေထာင္ေရး အတြက္ လက္တြဲညီသူအျဖစ္ ယံုၾကည္လာတတ္ပါတယ္။ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ေရာ ခင္ပြန္းကိုပါ ယံုၾကည္မႈအျပည့္ ထားပါ။ သံသယ၀င္တိုင္း မစြပ္စြဲသင့္ပါဘူး။ ရွင့္ကို ယံုပါတယ္လို႕ လြယ္လြယ္ ေလးေျပာလိုက္႐ံုနဲ႕ ရွင့္ခင္ပြန္းသည္က တကယ္ကို ၀မ္းသာေက်နပ္မွာပါ။ ခင္ပြန္းသည္အေၾကာင္း ကို သူငယ္ခ်င္းေတြဆီ မေကာင္းမေျပာပါနဲ႕။ ရွင္က စိတ္ဆိုးတုန္းေျပာမိတာဆိုရင္ေတာင္ ရွင့္မိတ္ေဆြေတြက သူ႕ကို မေကာင္းသူအျဖစ္ပဲျမင္ၾကေတာ့မွာပါ။



ခင္ပြန္းသည္ကို လိုလိုလားလား လက္ထပ္ခဲ့ျပီးမွ တစ္ေလွတည္းစီး မိသားစု၀င္ အခ်င္းခ်င္း မေကာင္းေျပာတာဟာ သိပ္ကို ၀မ္းနည္းစရာအျဖစ္ပါ။ ယံုၾကည္လို႔ပဲ လက္ထပ္ခဲ့တာမဟုတ္လား။ သူရဲ႕ နဂိုအားနည္းခ်က္ေတြကို အျပစ္တင္ရင္း သူ႕ကိုယ္သူ ယံုၾကည္မႈမဲ့ေအာင္ မလုပ္ပါနဲ႕။ သူလုပ္သမွ် မေကာင္းဘူးလို႕ေ၀ဖန္တာ၊ တျခားမိန္းမေတြကို ၾကည့္လို႕ စိတ္ဆိုးတာေတြဟာ ရွင့္ဘာသာ ယံုၾကည္မႈမရွိလို႕ျဖစ္ရတာပါ။ ရွင္ကိုယ္တိုင္ သူ႕အေပၚယံုၾကည္မႈရွိမွ သူ႕ေမတၱာကို ရဖို႕ တကယ္ေသခ်ာႏိုင္မွာပါ။



(၇) ႏွစ္ကိုယ္တူ ၾကည္ႏူးဖြယ္ကာလေတြ ဖန္တီးပါ


ခင္ပြန္းနဲ႕ ဇနီး ခပ္စိမ္းစိမ္းျဖစ္ေနရင္ေတာ့ အိမ္ေထာင္ေရးမသာယာႏိုင္ပါဘူး။ မိန္းမေတြဟာ ေယာက်္ားေတြထက္ အာ႐ံုပိုမ်ားလို႕ ခင္ပြန္းအေပၚ ဂ႐ုစိုက္မႈေလ်ာ့ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႕ပဲ ခင္ပြန္းသည္က တျခားမိန္းမဆီ စိတ္ယိုင္သြားရင္ေတာ့ သူ႕ကိုခ်ည္းပဲ အျပစ္တင္႐ံုနဲ႕ မျပီးေတာ့ပါဘူး။ ဒီေတာ့ ခင္ပြန္းရဲ႕ ယုယမႈကို ခံယူရင္း သူ႕ကိုလည္း ျပန္လည္ယုယဖို႕ အခ်ိန္တစ္ခု ရေအာင္ဖန္တီးပါ။
လူတိုင္းဟာ အလုပ္မ်ားျပီး ပင္ပန္းႏြန္းနယ္ၾကတာ အမွန္ဆိုေပမဲ့ ဒီအတြက္နဲ႕ေတာ့ ခ်စ္ခင္ၾကင္နာ ဖို႕ ပ်က္ကြက္လို႕ မျဖစ္ပါဘူး။ ဒါဟာ သိပ္ကို ဆိုး၀ါးတဲ့ ဆင္ေျခေပးမႈပါ။ ခင္ပြန္းသည္က ခ်စ္ေမတၱာ လိုအပ္ေနခ်ိန္ လ်စ္လ်ဴရႈတာဟာ တကိုယ္ေကာင္းဆန္ျခင္းတစ္မ်ိဳးပါပဲ။ သူ႕ကို ရွင့္အနားမွာေနရင္း အိမ္အလုပ္ေတြ ကူေစခ်င္ရင္ေတာ့ သူ႕ကို ၾကင္နာေပးရမွာျဖစ္ပါတယ္။



အႏွစ္ခ်ဳပ္ေျပာရရင္ေတာ့ တျခားအရာေတြထက္ ရွင့္ရဲ႕အိမ္ေထာင္ေရးက ပိုအေရးၾကီးပါတယ္။ ဘာလို႕လဲဆိုေတာ့ အိမ္ေထာင္ေရးအဆင္မေျပရင္ ကြဲကြာၾကရင္ေတာ့ အရာအားလံုး တစစီျပိဳကြဲတတ္လို႕ပါပဲ။ ကေလးေတြရွိေနရင္ေတာင္ ႏွစ္ေယာက္တည္းေနဖို႕ အခ်ိန္ကို ဖန္တီးပါ။ ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္နဲ႕ ၀ါသနာပါရာ တစ္ခုခု( သီခ်င္းဆို၊ ပန္းခ်ီဆြဲ စသည္) ကို အတူတူ လုပ္ေဆာင္ရင္း အခ်ိန္ကုန္ဆံုးပါ။



ကိုယ့္ခင္ပြန္းကို တကယ္ႏွစ္သက္လို႕ အိမ္ေထာင္တစ္ခုျပဳခဲ့့ျပီးမွ သေဘာထားကြဲလြဲတာ နားလည္မႈေတြ ညွိႏိုင္းရခက္တာေလာက္နဲ႕ အေနေ၀းကာ စိမ္းမသြားပဲ အိမ္ေထာင္သက္ ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ လွလွပပျပင္ဆင္ျပီး ခ်စ္စဖြယ္ေကာင္းတဲ့ ဇနီးေကာင္းေလးေတြ ျဖစ္ၾကေစဖို႕ ဆႏၵျပဳလိုက္ရပါတယ္။
 


စုစည္းတင္ျပသူ – Win Pa Pa San