(က) ေလာင္ဇူးက ေျပာဖူးတယ္။
“တစ္စံု တစ္ေယာက္ေသာ သူက နက္နက္နဲနဲ ခ်စ္တဲ့အခါ (အဲ့ဒီလိုမ်ိဳး အခ်စ္ခံရတဲ့ အခါမွာ) ခြန္အားေတြ ရွိလာတယ္” တဲ့။
တကယ္ေတာ့
လူတစ္ေယာက္ ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာ ရွိေနတယ္ဆိုတဲ့ ကိစၥက သိပ္ၿပီးေတာ့ အက်ပ္အတည္း
မျဖစ္ေသးဘူး။ သူ ကိုယ့္ စိတ္ထဲကို အတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိ ေရာက္ေန ပါလားလို႔
သိလိုက္ရတဲ့ အခ်ိန္ဟာ ကိုယ္ဟာ သက္တမ္း ကုန္ဆံုးသြားတဲ့ ကိတ္မုန္႔တစ္လံုးကို
စားမိေနတဲ့ သူလိုပါပဲ။ ရြက္ဆုတ္ ျပကၡဒိန္တစ္ခုကို ျပန္လွည့္ခြင့္
မရေတာ့သလို ကုန္သြားတဲ့ နာရီေတြကို လက္၀ဲအတိုင္း ျပန္ရစ္လို႔ မရေတာ့ဘူး။
အရာရာဟာ ေနာက္ျပန္ဆုတ္ဖို႔ ခက္ခဲခဲ့ၿပီ။ ဒါေပမယ့္ . . ။
တခါတေလ
ကိုယ္ မိုးေရစိုေနတဲ့ အခ်ိန္မ်ိဳးးမွာ သူ႔ကို ေျခာက္ေျခာက္ေသြ႕ေသြ႕
ပတ္၀န္းက်င္မ်ိဳးမွာ ရွိေနေစခ်င္တယ္။ ကိုယ္ အစာမမွန္လို႔ အစာအိမ္
ျပန္ေအာင့္တတ္တဲ့ အခါမ်ိဳးမွာ အစားမွန္မွန္စားေစ ခ်င္တယ္။ ကိစၥတစ္ခုခုကို
ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းေနရလို႔ အိပ္ေရးပ်က္တဲ့ ညေတြႀကံဳလာတဲ့ အခါမ်ိဳးမွာ အိပ္စက္
ခ်ိန္ရဲ့ အေရးပါပံုေတြ သိေစခ်င္တယ္။ အဲ့ဒါကို ေဘးလူေတြ အျမင္မွာ
အခ်စ္ဆိုတဲ့ စကားနဲ႔ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ေဘာင္မခတ္ေစခ်င္ဘူး။ သာမန္လူေတြ
ခံစားလို႔ရတဲ့ အေပၚယံကေန လူေတြ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး သတ္မွတ္ ထားတဲ့ ေဘာင္တစ္ခု
အလြန္မွာ သူရွိေနတယ္။ အဲ့ဒီ အနားကြပ္တစ္ခုရဲ့ အျပင္ဘက္ လြတ္လပ္ က်ယ္ေျပာတဲ့
တစ္စံုတစ္ရာဟာ သူ႔ရဲ့ နိစၥဓူ၀ အစစကို အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕ေနေစလိမ့္မယ္။
ကိုယ္ေပးႏိုင္တဲ့ ခြန္အားက အဲ့ဒီလို ခ်စ္ျခင္းမ်ိဳး။
(ခ) ေလာင္ဇူးကပဲ ထပ္ေျပာေသးတယ္။
“တစ္စံုတစ္ေယာက္ကို ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ ခ်စ္မိတဲ့အခါ သတၱိေတြ ရွိလာတယ္” တဲ့။
သူ
ေနေကာင္းတယ္၊ အစစ အရာရာမွာ အဆင္ေျပေျပ ရွိေနတဲ့ သတင္းမ်ိဳးကို
ၾကားရတဲ့အခါမွာ ကုိယ့္စိတ္က ဘာေၾကာင့္ လြတ္လပ္ေပါ့ပါး ေနရတာလဲဆိုတဲ့
ေမးခြန္းမ်ိဳးကို ဘယ္တုန္းကမွ ကိုယ့္ကိုယ္ ကို မေမးဖူးဘူး။
သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ရဲ့ အဓိပၸါယ္ကို ပိုၿပီးေတာ့ ေလးနက္ႏိုင္ေစ စြမ္းတဲ့သူ၊
ညေနခင္း တစ္ခုရဲ့ သာယာမႈကို ပိုၿပီးေတာ့ ၾကည္လင္ေစႏိုင္စြမ္းတဲ့သူ၊
အဲ့လိုလူ တစ္ေယာက္ဟာ ကိုယ့္စိတ္ထဲကို ဘယ္အခ်ိန္ ဘယ္လိုရႈ႕ေထာင့္မ်ိဳးကေန
၀င္ေရာက္လာခဲ့ မိပါလိမ့္ ဆိုတာကို ကိုယ္တိုင္ ေတာင္မွ သတိမထားမိခဲ့ဘူး။
အခ်စ္ဆိုတာ
ပိုင္ဆိုင္ျခင္းလား၊ ရယူျခင္းလား၊ ဖြင့္ဆိုမႈေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးၾကားက သူဟာ
အမွတ္သဥာ တစ္ခု အေနနဲ႔ ကိုယ့္ဆီကို ေရာက္ရွိလာခဲ့တာေတာ့ ေသခ်ာဖူးတယ္။
မေတာ္တဆ ေတြ႕ဆံုမႈၿပီးတဲ့ေနာက္ ရက္ပိုင္းမ်ားစြာ ကိုယ္ ေပ်ာ္ရႊင္ေနမိတာ . .
ဒါဟာ ရူးသြပ္တစ္ခုမွ်သာ ျဖစ္ၿပီး သာယာမႈမဟုတ္ပါေစနဲ႔လို႔ အခါခါ
ဆုေတာင္းမိခဲ့ပါေသးတယ္။ ကိုယ့္ရဲ့ ၀ါသနာဟာ သူ႔ကို ေပ်ာ္ရႊင္ေစမယ့္ အရာမ်ိဳး
ျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ အနည္းဆံုးေတာ့ ကိုယ့္ရဲ့ ကဗ်ာဆိုတာကို နည္းနည္းေလာက္
ဖတ္ၾကည့္ေစခ်င္မိတယ္။ ဒါေပမယ့္ . . ။
ဘ၀မွာ သူရဲ့ အထင္ေသးျခင္းကို
ရူးမတတ္ေၾကာက္ရြံခဲ့တဲ့ ကိုယ္က သူ႔ ေရွ႕မွာ အႀကိမ္ႀကိမ္ လူႀကီးျဖစ္
ခ်င္ခဲ့တယ္။ ကိုယ့္ကို လူႀကီးတစ္ေယာက္လို အေရးတယူရွိေစခ်င္္ခဲ့တယ္။ ကိုယ့္
ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြဟာ သူ႔အေနနဲ႔ ဟာသ မျဖစ္ေစခ်င္ခဲ့ဘူး။ ေတြေ၀မႈကို
မႏွစ္သက္တဲ့ လူတစ္ေယာက္အတြက္ ကိုယ္ဟာ ျပတ္သားမႈေတြနဲ႔ ယဥ္ပါးလာခဲ့တယ္။
ေပါ့ပါးသြက္လက္ေနတဲ့ သူတစ္ေယာက္အတြက္ ကိုယ္ဟာ ေလအျဖစ္ကို ေပ်ာ္ေမြ႕ခဲ့တယ္။
တကယ္ေတာ့ ကိုယ္ဟာ သူ႔စိတ္နဲ႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပတ္ရွေနေအာင္ ေသြးခဲ့တဲ့ ဓါးတစ္လက္။
(ဂ) အီဗာ ေဂ့ဘာက ေျပာတယ္။
“အခ်စ္ဟာ စစ္ပြဲတစ္မ်ိဳး.. ဒါေပမယ့္ ႏွစ္ဘက္စလံုးႏိုင္တဲ့ တိုက္ပြဲ” တဲ့။
ေဘးနားက
တိုက္ၿပိဳင္မရွိတဲ့ ကိုယ္တို႔အခန္းေလးဟာ ေလေကာင္းေလသန္႔ကို ရေစတယ္။
ကိုယ္အခ်ိန္ ရတဲ့အခါ စာေရးစာဖတ္လုပ္တဲ့ စာၾကည့္ခံုနားက ျပတင္းတံခါးေပါက္ကို
ဖြင့္လိုက္ရင္ အဟန္႔အတား မရွိဘဲ က်ယ္၀န္းလြတ္လပ္တဲ့
ေကာင္းကင္ျပင္ႀကီးရွိတယ္။ အဲ့ဒီေကာင္းကင္ထဲက တစ္လက္လက္ ၾကယ္ပြင့္ေလးေတြထဲက
ကိုယ္ ျပတင္းေပါက္နဲ႔ တန္းေနတဲ့ ၾကယ္ကေလးကို သူ႔နာမည္ေပးထားတယ္။
ကိုယ္သူ႔ကို
စကားေတြ အမ်ားႀကီး ေျပာျဖစ္တယ္။ သူနားလည္မယ္ထင္ႏိုင္တဲ့ စကားလံုးမ်ိဳးေရာ၊
သူ မရင္းႏွီးတဲ့ စကားလံုးမ်ိဳးေတြေရာ . . ။ ကိုယ့္ရဲ့ ထြက္ေပါက္ဟာ အဲ့ဒီ
ၾကယ္ကေလး ျဖစ္မွန္းမသိ ျဖစ္လာ တယ္။ ဒီေန႔ညေတာ့
အံု႕အံု႕မိႈင္းမႈိင္းျဖစ္ေနတဲ့ မိုးသား တိမ္လိပ္ေတြေၾကာင့္ ကိုယ္
သူ႔နာမည္နဲ႔ ခပ္မိုက္မိုက္ ၾကယ္ေလးကို မျမင္ႏိုင္ဘူး။ ျပတင္းေပါက္ကေန
အရွိန္ျပင္းျပင္းနဲ႔ ကၽြံက်လာတဲ့ မိုးစက္ မိုးေပါက္ေတြကို ဟန္႔တားႏိုင္ဖို႔
ၾကယ္ကေလးဆီ ျမင္ႏိုင္တဲ့ ျပတင္းတံခါးကို ပိတ္လိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ကိုယ္
တစ္ခုခုကို သေဘာေပါက္သြားတယ္။
ကိုယ္ . . . တစ္ေယာက္တည္း
တိုက္မိတဲ့စစ္ပြဲမွာ ကိုယ္တစ္ဘက္သက္ က်ရႈံးေနဆဲပဲဆိုတာ။ စစ္မ်က္ႏွာ ကို
ဖြင့္တဲ့သူတစ္ဘက္က ကိုယ္ျဖစ္ေနမယ္ ဆိုရင္ေတာင္မွ တစ္ဘက္က ဘယ္လိုမွ
တံု႔ျပန္မႈ မေပးတဲ့စစ္၊ တနည္းအားျဖင့္ေတာ့ တစ္ဘက္တည္း တိုက္ေနရၿပီး
တစ္ေယာက္တည္း ႀကိတ္ရႈံးနိမ့္ေနရတဲ့ တိုက္ပြဲမ်ိဳး၊ ဒါေပမယ့္ . . ကိုယ့္ရဲ့
ယံုၾကည္ခ်က္က တိတ္တခိုးအျဖစ္မွာ အလံျဖဴတဖ်တ္ဖ်တ္နဲ႔ ၿငိမ္သက္သြားဖို႔
ဘယ္ေတာ့မွ မဟုတ္ဘူး။
ႏွင္းႏုလြင္
၁၆၊ ၀၇၊ ၂၀၁၄