22 May 2014

အေလးခ်ိန္ေပါင္ ၂၇၀၀၀ သယ္ေဆာင္ႏိုင္မည့္အေမရိကန္ေရတပ္၏ Heavy-Duty Helicopter


ယခုတစ္ပတ္အတြင္း ကာကြယ္ေရးပစၥည္းထုတ္လုပ္သူမ်ားအေနျဖင့္ Stallion ဟုအမည္ေပးထားေသာ ကဲြျပားျခားနားေသာ ယာဥ္ႏွစ္မ်ိဳးအား ထုတ္ေဖာ္ျပသခဲ့ပါသည္။ ပထမတစ္မ်ိဳးမွာ King Stallion
ဟုအမည္ေပးထားေသာ ရဟတ္ယာဥ္အား ေလယာဥ္ထုတ္လုပ္ရာ၌ နာမည္ႀကီးေသာ Sikorsky မွ ထုတ္လုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ၄င္းေလယာဥ္သည္ အနာဂတ္တြင္ အေလးခ်ိန္အမ်ားအျပားကို သယ္ေဆာင္ႏိုင္ မည္ျဖစ္သလို တပ္ဖဲြ႕မ်ားစြာ ႏွင့္ယာဥ္ေပါင္းမ်ားစြာကို စစ္ပဲြအတြင္းသို႔ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေပးရန္ စြမ္းေဆာင္ ႏိုင္မည္ျဖစ္ေပသည္။


ယခုရဟတ္ယာဥ္သည္ Stallion Copter အား တတိယေျမာက္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲထားျခင္း ျဖစ္ၿပီး မူလအစက Sea Stallion ဟုေခၚကာ ဗီယက္နမ္တိုက္ပဲြတြင္ တပ္ဖဲြ႕မ်ားႏွင့္ယာဥ္မ်ားကို သယ္ယူပို႔ေဆာင္ ေပးခဲ့ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အခ်ိန္ကာလအားျဖင့္ တြက္ၾကည့္လွ်င္ Sea Stallion သည္ သက္တမ္းၾကာရွည္ခဲ့ ေသာေၾကာင့္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္တြင္ အနားေပးျခင္းခံခဲ့ရပါသည္။ ထို႔ေနာက္ Super Stallion ဟုအမည္ေပးထား ေသာ ရဟတ္ယာဥ္အားတီထြင္ထုတ္လုပ္ကာ ၁၉၈၁ ခုႏွစ္တြင္ စတင္အသံုးျပဳခဲ့ၾကၿပီး ၄င္းကို အီရတ္စစ္ပဲြတြင္ အသံုးျပဳခဲ့ၾကသလို ယေန႔အခ်ိန္အထိလည္း ဆက္လက္အသံုးျပဳလ်က္ရွိေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။

ဒုတိယ Stallion မွ Stallion II ျဖစ္ၿပီး Jordan`s King Abdullah Design & Development Bureau မွ ထုတ္လုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ကာ သံခ်ပ္ကာလူသယ္ယာဥ္အမ်ိဳးအစား ျဖစ္ပါသည္။ ၄င္းယာဥ္သည္ SUV ႏွင့္ ဆင္တူေသာ္လည္း SUV ထက္၊ ကင္မရာပိုမိုပါ၀င္ျခင္း၊ ေပ့ါပါးျခင္း၊ က်ည္ကာစနစ္ပိုမိုေကာင္းမြန္ျခင္း အျပင္ တပ္ဖဲြ႕၀င္မ်ားအတြက္လည္း ေနရာလံုေလာက္စြာ ပါရွိပါသည္။ ထို႔အျပင္ ၄င္းယာဥ္၏ အေလးခ်ိန္သည္ King Stallion သယ္ေဆာင္ရန္အတြက္ သင့္ေတာ္ေသာ အေလးခ်ိန္ျဖစ္ပါသည္။

ပထမဦးဆံုး Stallion ယာဥ္အေနျဖင့္ တပ္ဖဲြ႕၀င္ သံုးဦးမွ ငါးဦးအထိသာ တင္ေဆာင္ႏိုင္ေသာ္လည္း ယခုယာဥ္သည္ ရွစ္ဦးအထိ တင္ေဆာင္ႏိုင္ပါသည္။ တပ္ဆင္ထားေသာ ကင္မရာစနစ္သည္ သမား႐ိုးက်သာ မက အနီေအာက္ေရာင္ျခည္ျဖင့္ပါ ၃၆၀ ဒီဂရီၾကည့္႐ႈႏိုင္ပါသည္။ ထိုကဲ့သို႔ စနစ္မ်ား ေပါင္းစပ္ပါ၀င္ထားေသာ္လည္း Stallion II ၏ အေလးခ်ိန္သည္ မူလပထမ Stallion ကဲ့သို႔ပင္ ၁၆၅၀၀ ေပါင္ အေလးခ်ိန္သာရွိပါသည္။ ၄င္းအေလးခ်ိန္သည္ အီရတ္တြင္ အေမရိကန္တပ္ဖြဲ႕၀င္မ်ားအသံုးျပဳေနသည့္ Humvees ထက္အေလးခ်ိန္ပိုမိုေသာ္လည္း လက္ရွိအာဖဂန္တြင္ ကင္းလွည့္ရာ၌ အသံုးျပဳေနသည့္ MRAPs ထက္ ပိုမိုေပ့ါပါးပါေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။

Ref:PC
WorldWide(BMSTU)
TechSpace Journal


0 comments:

Post a Comment