31 Jul 2014

ခုတစ္မ်ဳိး ေတာ္ၾကာတစ္မ်ဳိး ပညာေရး ရလဒ္ဆိုး

အစိုးရ ေက်ာင္းေတြမွာ ယိုးဒယား ျမန္မာ ဆက္ဆံေရး သမိုင္းကို မသင္ေတာ့ဘူး ဆိုတဲ့ သတင္းကို ဖတ္ရ ျပန္တယ္။ စစ္အစိုးရေတြ အုပ္ခ်ဳပ္ ကတည္းက ပညာေရး မွာလည္း လိုတစ္မ်ဳိး၊ မလိုတစ္မ်ဳိး ဝါဒကို လိုက္ၿပီး အေကာင္ အထည္ ေဖာ္ေပးခဲ့ ရတာကို ျပန္ၿပီး သတိရလိုက္ တာေၾကာင့္ အသည္း နာမိတယ္။


ျမန္မာ စစ္အစိုးရဟာ ထိုင္းနဲ႔ ပလဲနံ ပသင့္ၿပီး ပလူး ခ်င္ရင္ ‘ထိုင္း’ ဆိုတဲ့ စကားကို တြင္တြင္ သုံးတယ္။ ထိုင္းနဲ႔ မတည့္ေတာ့ဘူး၊ တစ္ခုခု ျပႆနာေပၚလာရင္ ‘ယိုးဒယား’ ဆိုၿပီး ေျပာင္းသုံး ၾကတယ္။ ဒါကို စာနယ္ဇင္း ေလာက မွာပါ တစ္ေခတ္က ထင္ဟပ္ေစ ခဲ့တယ္။ စာေပစိစစ္ေရး ထားတဲ့ ေခတ္တုန္းက ထိုင္းလို႔ေရးရင္၊ ယိုးဒယားလို႔ ျပင္ခိုင္းတာမ်ဳိးေတြ ရွိခဲ့တယ္။


စစ္အစိုးရေခတ္မွာ ပညာရွင္ေတြလည္း အသုံးခ်ခံၾကရတာပဲ။ ကြၽန္ေတာ္ေလးစားခဲ့ရတဲ့ ပညာေရးဌာနက ေဒါက္တာမႀကီး တစ္ေယာက္ဟာဆိုရင္ ယိုးဒယား မေကာင္းေၾကာင္း လက္ေစာင္းထက္ထက္နဲ႔ အစိုးရမီဒီယာေတြမွာ ခပ္သြက္သြက္ေရးခဲ့တာေပါ့။ သမိုင္းကလည္း ႏွံ႔စပ္ေတာ့ ငယ္က်ဳိးငယ္နာေတြ ျပန္ေဖာ္ၿပီးေတာ့ ေဆာ္သလိုလို အေရးအသားေတြေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္အႀကီးအကဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားက ေျမႇာက္စားခဲ့တဲ့အထိ ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။ ေနာက္ပိုင္း ထိုင္းနဲ႔ ျမန္မာ ျပန္ၿပီးတည့္သြားခ်ိန္မွာ ေဒါက္တာ မႀကီးရဲ႕ ႏိုင္ငံပိုင္သတင္းစာေတြေပၚကေန ေဆာ္ပေလာ္တီးေနတာေတြကို ထိုင္းကေဝဖန္၊ ျမန္မာအစိုးရ ကလည္း ေတာ္ပါေတာ့ဆိုၿပီး ရပ္ခိုင္းရတဲ့အထိ ျဖစ္ခဲ့ဖူးတယ္။ ရလဒ္က ဘာလဲဆိုေတာ့ စစ္အစိုးရက ပညာရွင္ကိုေျမႇာက္ေပး၊ ပညာရွင္ကလည္း တက္ေအာင္ကျပ၊ ေနာက္ဆုံးပညာရွင္ပဲ ေပါေတာေတာ ျဖစ္က်န္၊ စစ္အစိုးရကေတာ့ ဘာမွမျဖစ္သလို ထိုင္းနဲ႔ျပန္ၿပီး လည္ပင္းဖက္၊ ေရးတဲ့ပညာရွင္ပဲ အျပစ္ျဖစ္ ခဲ့ရတယ္။


ကြၽန္ေတာ္ ဘီအီးဒီတက္ေတာ့ အဲဒီေဒါက္တာမႀကီးနဲ႔ ႀကံဳခဲ့ရပါတယ္။ စာသင္အလြန္ေကာင္းတယ္။ ေျပာဆိုေဆြးေႏြးခ်က္ေတြကလည္း အရမ္းေခတ္မီတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို အႏွစ္ေလးဆယ္ စစ္ပြဲ အေၾကာင္း လက္ခ်ာေပးသြားတာ အရမ္းစိတ္ဝင္စားလြန္းလို႔ တစ္ခ်က္ေတာင္ မငိုက္မိဘူး။ ဒီလိုနဲ႔ စာေမးပြဲ စစ္ေတာ့မယ္လုပ္ေတာ့ ဆရာမႀကီးက ေမးခြန္းကို ႀကဳိေျပာတယ္။ ရွင္တို႔ကို အႏွစ္ေလးဆယ္ စစ္ပြဲအေၾကာင္း စာေမးပြဲမွာ ေမးမွာတဲ့။ မထူးဆန္းဘူးလား။ စာေမးပြဲမွာေမးမယ့္ ေမးခြန္းကို ဘယ္ ဆရာက ႀကဳိတင္ေၾကညာဖူးလို႔လဲ။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ဆရာမႀကီးတစ္ခုခု လုပ္ေတာ့မယ္ဆိုတာ ႀကဳိသိေနတယ္။


အႏွစ္ေလးဆယ္စစ္ပြဲကို စာေမးပြဲမွာ ေမးမယ္ဆိုေတာ့ ဆရာေတြ အေကာင္းဆုံး လိုက္ဖတ္ၿပီး ျပင္ဆင္ ၾကတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ဆရာမႀကီး လက္ခ်ာကိုပဲ ျပန္သုံးသပ္ၿပီးေတာ့ သမိုင္းကို ေက်ာ႐ိုးေလာက္ သိေအာင္ ဖတ္ထားလိုက္တယ္။ စာေမးပြဲစစ္ပါၿပီ။ ဆရာမႀကီးက တစ္ပုဒ္ပဲေမးတယ္။ “မြန္-ျမန္မာ အႏွစ္ေလးဆယ္စစ္ပြဲသည္ ပေဒသရာဇ္ခ်င္း အာဏာလုသည့္ စစ္ပြဲေလာ၊ ျပည္သူမ်ားဆႏၵအရ ျဖစ္ခဲ့ ရသည့္ စစ္ပြဲေလာ ေၾကာင္းက်ဳိးျပေျဖဆိုပါ” ဆိုတဲ့ေမးခြန္းကို ဆရာေတြ ေတြ႕လိုက္ေတာ့ အားလုံးငိုင္ ကုန္ၾကတယ္။ သူတို႔က အႏွစ္ေလးဆယ္ စစ္ပြဲရဲ႕ Figure ေတြကို အလြတ္က်က္ထားတာကိုး။ လိုခ်င္ တာက Figure ေတြမွ မဟုတ္တာ။ Reason ေတြဆိုေတာ့ ျပႆနာတက္ၿပီး ငိုင္ကုန္တယ္။ စာစစ္ဆရာေတြ ကလည္း သမိုင္းေၾကာင္းကိုေျဖရင္ အမွတ္မေပးဘူးလို႔ ေၾကညာလိုက္ေတာ့ ပိုဆိုးကုန္တာေပါ့။ အဲဒီစာေမးပြဲမွာပဲ ကြၽန္ေတာ္ ေလးမွတ္ရေအာင္ေျဖႏိုင္ခဲ့လို႔ အရမ္းအားရခဲ့တယ္။ ဘီအီးဒီတက္တုန္းက အဲဒီတစ္ႀကိမ္ပဲ အမွတ္အမ်ားဆုံး ရခဲ့ဖူးတယ္။


အဲဒီအႏွစ္ေလးဆယ္စစ္ပြဲလိုပဲ ပေဒသရာဇ္အခ်င္းခ်င္း၊ အာဏာရွင္ အခ်င္းခ်င္း ျဖစ္ၾကတဲ့ မတည့္မႈေတြ၊ ျငဴစူေစာင္းေျမာင္းမႈေတြဟာ ျပည္သူေတြ ၾကားကေန ေျမစာပင္ ျဖစ္ၾကရတယ္။ ပညာရွင္ေတြ ၾကားထဲ ကေန အသုံးခ်ခံေတြ ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။ ေက်ာင္းေတြမွာ ယိုးဒယား-ျမန္မာ ဆက္ဆံေရးဆိုၿပီး သီးျခား သမိုင္း စာအုပ္ေတြ ေရးခိုင္းကာ၊ အလယ္တန္းနဲ႔ အထက္တန္းေတြမွာ အတင္းအဓမၼ သင္ခိုင္းတယ္။ ဒါဟာ သမိုင္းေၾကာင္းကို သိေစလိုတဲ့ဆႏၵနဲ႔ ႐ိုးသားစြာ သင္ခိုင္းျခင္း ဟုတ္၊ မဟုတ္ သမိုင္းစာအုပ္ေတြကို ျပန္ဖတ္ရင္ သိႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ညံ့ဖ်င္းတဲ့ စာ႐ြက္သားေတြနဲ႔ ေပါေပါပဲပဲ ထုတ္လိုက္တဲ့ သမိုင္းစာအုပ္ ေတြဟာ စာအုပ္ပုံႏွိပ္ရတဲ့ လုပ္ငန္းရွင္ အမည္ခံ စစ္ထြက္အရာရွိႀကီး ဘယ္ႏွေယာက္ကို အလုပ္အေကြၽး ျပဳၿပီး ခ်မ္းသာသြားေစသလဲ ဆိုတာလည္း အတြင္းသိေတြ သိၿပီးသား ျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။


ပညာရွင္ဆိုတဲ့သူေတြကေတာ့ စစ္အစိုးရအႀကဳိက္ ယိုးဒယားကို ပုတ္ခတ္၊ အစေတြဆြဲထုတ္ၿပီး ဘုတ္ အုတ္ကို ေရးလိုက္ရတာ။ ေနာက္ဆုံး ေခ်ာင္ထိုးတာ ခံလိုက္ရတဲ့အျပင္၊ ျပည္သူ႔အမုန္း ပါခံလိုက္ရတာနဲ႔ပဲ နိဂုံးခ်ဳပ္ခဲ့ရတယ္ဆိုတာ သတိထားစရာ ေကာင္းပါတယ္။ ဒီလိုပါပဲ အာဏာရွိသူ၊ ပိုက္ဆံရွိသူေတြဟာ ပညာရွင္ေတြကိုေမြး၊ ေကာင္းေကာင္းေပး၊ ေကာင္းေကာင္းေကြၽးၿပီး မင္းတိုင္ပင္ေယာင္ေယာင္၊ အေဆာင္ အေယာင္ေတြနဲ႔ တန္ဆာခံလုပ္ထားတာ၊ စစ္အစိုးရေတြ တက္လာတဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ ပိုဆိုးလို႔ လာပါတယ္။ စစ္အစိုးရေတြက ခ႐ိုနီေတြေမြး၊ ပညာရွင္ေတြကိုေမြးၿပီး ေပးေကြၽးထားျခင္းရဲ႕ ေနာက္ဆုံး နိဂုံးဟာ ျပည္သူေတြရဲ႕ အမုန္းတရားေတြနဲ႔သာ ရင္ဆိုင္ရတတ္ပါတယ္။ ျပည္သူက ဒဏ္ခတ္တာကို ခံရတာလို႔ဆိုႏိုင္ပါတယ္။


ကြၽန္ေတာ္အထက္မွာ ေျပာခဲ့သလို ပေဒသရာဇ္အခ်င္းခ်င္း စစ္ခင္းတာကို သမိုင္းသင္စဥ္က ျမင္သာ ေအာင္ ဖြင့္ျပခဲ့တဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ေလးစားစရာေကာင္းတဲ့ ဆရာမႀကီး တစ္ေယာက္ဟာ၊ စစ္အစိုးရခ်င္း၊ အာဏာရွင္ခ်င္း စစ္ျမႇဴစစ္ခင္းၿပီး ကိုယ့္အရွိန္အဝါကို ျမႇင့္တင္ေနတာ သတိမထားလိုက္မိလို႔ က်ဆုံးခဲ့ ရတယ္။ ခုတစ္ခါစစ္တပ္က ပညာေရးဌာနကို အသုံးခ်ၿပီး ယိုးဒယားကို အပုပ္ခ်ခဲ့တဲ့ ဇာတ္လမ္းကို ဘာသေဘာေတြနဲ႔ ျဖဳတ္ထုတ္သတ္လိုက္ ျပန္သလဲဆိုတာ (ျဖဳတ္ထုတ္သတ္ခြင့္ ရသြားသလဲဆိုတာ) အစမ္းသပ္ခံပညာေရးကို၊ နည္းမ်ဳိးစုံလိုက္ၿပီး အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေပးေနတဲ့ လမ္းေဘးပညာေရး ဓာတ္ခြဲခန္းေတြက ပညာရွင္ႀကီးေတြ ပိုၿပီးသိၾကလိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။

အၿငိမ္းစားေက်ာင္းဆရာတစ္ဦး
The Voice Journal


0 comments:

Post a Comment