2 May 2014

ရန္ကုန္-မႏၱေလး အျမန္လမ္းမႀကီးတြင္ ယာဥ္တုိက္မႈႏွင့္ လူေသဆုံးမႈျဖစ္စဥ္မ်ား ျမင့္တက္လာသည့္အတြက္ ခ်ဳိ႕ယြင္းေနသည့္ လမ္းပုိင္းမ်ားကုိ ျပဳျပင္ၿပီး ယာဥ္ေမာင္းႏွင့္ယာဥ္မ်ားကုိလည္း ေစာင့္ၾကည့္စစ္ေဆးမည္

Photo: ရန္ကုန္-မႏၱေလး အျမန္လမ္းမႀကီးတြင္ ယာဥ္တုိက္မႈႏွင့္ လူေသဆုံးမႈျဖစ္စဥ္မ်ား ျမင့္တက္လာသည့္အတြက္ ခ်ဳိ႕ယြင္းေနသည့္ လမ္းပုိင္းမ်ားကုိ ျပဳျပင္ၿပီး ယာဥ္ေမာင္းႏွင့္ယာဥ္မ်ားကုိလည္း ေစာင့္ၾကည့္စစ္ေဆးမည္ 
Thursday, May 1, 2014

ရန္ကုန္-မႏၲေလးအျမန္လမ္းမႀကီးတြင္ ယာဥ္တုိက္မႈႏွင့္ လူေသဆုံးမႈျဖစ္စဥ္မ်ား ယခုႏွစ္အတြင္း ျပန္လည္ျမင့္တက္လာသျဖင့္ ခ်ဳိ႕ယြင္းေနသည့္ လမ္းပုိင္းမ်ားကုိ ျပဳျပင္ၿပီး ယာဥ္ေမာင္းႏွင့္ ယာဥ္မ်ားကုိလည္း ေစာင့္ၾကည့္စစ္ေဆးသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ရထားပုိ႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ ႐ုံးအဖြဲ႕မွဴးျဖစ္သူ ဦး၀င္းေနာင္က ဧၿပီ ၃၀ ရက္ နံနက္ပုိင္းတြင္ ေျပာၾကားသည္။

ရန္ကုန္-မႏၲေလးအျမန္လမ္းမႀကီးေပၚတြင္ ေမာင္းႏွင္ေနသည့္ယာဥ္မ်ား မေတာ္တဆ အမ်ားဆုံးျဖစ္ပြားသည့္ ေနရာမ်ားတြင္ စစ္ေဆးေရးဂိတ္မ်ား ထားရွိၿပီး ေစာင့္ၾကည့္ ၾကပ္မတ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

“လမ္းရဲ႕ခ်ဳိ႕ယြင္းမႈေၾကာင့္ ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈေတြ၊ လူေသဆုံးမႈေတြ ျဖစ္ေပၚေနတာေတြ ရွိတယ္။ အခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာဆုိရင္ လမ္းေတြလိမ္ေနတာ၊ လမ္းေတြေကာက္ေနတာ၊ လမ္းေတြမေျဖာင့္ျဖဴးတာေတြ ရွိေနတယ္။ လမ္းရဲ႕ခ်ဳိ႕ယြင္းမႈေၾကာင့္ ဘီးကြဲၿပီး ယာဥ္ေမွာက္တာေတြ၊ လမ္းလယ္မွာရွိတဲ့ ဘေလာက္တုံးေတြကုိ ေက်ာ္တက္ၿပီးေတာ့ လမ္းလယ္ကုိေရာက္သြားတဲ့ ျဖစ္စဥ္ေတြ၊ ယာဥ္က ခုန္ေပါက္ၿပီးေတာ့ ေလေပၚမွာလည္ၿပီး လြင့္သြားတဲ့ျဖစ္စဥ္ေတြ ျဖစ္ေပၚေနတယ္။ ပုံမွန္မဟုတ္တဲ့ လမ္းအေကြ႕အေကာက္ေတြေၾကာင့္ ယာဥ္မေတာ္မဆ တိမ္းေမွာက္မႈေတြ ျဖစ္ေနတာေတြလည္း ေတြ႕ရတယ္”ဟု ရထားပုိ႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ ႐ုံးအဖြဲ႕မွဴးျဖစ္သူ ဦး၀င္းေနာင္က ေျပာၾကားသည္။

ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈျဖစ္စဥ္မ်ား ျဖစ္ပြားေနသည့္ အႀကိမ္အေရအတြက္ႏွင့္ လူေသဆုံးမႈအေပၚမူတည္ၿပီး ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္တြင္ အနက္ေရာင္နယ္ေျမ၊ အညိဳေရာင္နယ္ေျမ၊ အ၀ါေရာင္ နယ္ေျမႏွင့္ အျဖဴေရာင္နယ္ေျမဟု ခြဲျခားကာ အသိေပးမႈမ်ား ျပဳလုပ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

“ယာဥ္ေတြကလည္း စည္းစနစ္တက် ေမာင္းႏွင္ဖုိ႔နဲ႔ ၾကံ့ခုိင္မႈအပုိင္းကုိ စစ္ေဆးဖုိ႔အတြက္ အျမန္လမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္မွာ စစ္ေဆးေရးဂိတ္ ငါးခုဖြင့္လွစ္ၿပီးေတာ့ ေစာင့္ၾကည့္သြားမွာပါ။ အၾကမ္းဖ်င္းလတ္တေလာ ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈေတြ မျဖစ္ေစဖုိ႔ ယာဥ္ရဲ႕ ဘရိတ္၊ တာယာနဲ႔ ေအာက္ပုိင္းေနရာအခ်ဳိ႕ေတြကုိ စစ္ေဆးၿပီးေတာ့မွ ေမာင္းႏွင္ခြင့္ ေပးသြားပါမယ္။ ေမာ္ဒယ္အရမ္းနိမ့္တဲ့ ယာဥ္ေတြကုိလည္း ေမာင္းႏွင္ခြင့္ မျပဳေတာ့ဘူး။ အခ်ဳိ႕ယာဥ္ေတြဆုိရင္ ခရီးသည္ထြက္ေပါက္ တံခါးေတြနားမွာ ထုိင္ခုံေတြ ရွိေနတာေတြေၾကာင့္ အေရးေပၚျဖစ္တဲ့အခါမွာ အလြယ္တကူ ဆင္းလုိ႔မရတာေတြလည္း ရွိတယ္။ ဒါေတြကုိ အားလုံးစစ္ေဆးၿပီးေတာ့မွ ေမာင္းႏွင္ျဖတ္သန္းခြင့္ ျပဳသြားေတာ့မွာပါ”ဟု ႐ုံးအဖြဲ႕မွဴး က ဆက္လက္ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ထုိ႔ျပင္ ရန္ကုန္-မႏၲေလးအျမန္လမ္းမႀကီးေပၚတြင္ ေမာင္းႏွင္ေနသည့္ အေ၀းေျပးခရီးသည္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ား အားလုံး၏ ယာဥ္ေမာင္းကြၽမ္းက်င္မႈအပုိင္းကုိ ျပန္လည္စစ္ေဆးၿပီး ေအာင္ျမင္သည့္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားကုိသာ ကြၽမ္းက်င္မႈလက္မွတ္မ်ား ထုတ္ေပး၍ ေမာင္းႏွင္ခြင့္ျပဳသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ထုိ႔အတူ ယာဥ္ေမာင္း၏ ေပါ့ေလ်ာ့မႈေၾကာင့္ ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈျဖစ္ပြားခဲ့ပါက အဆုိပါယာဥ္ေမာင္းအား မည္သည့္ယာဥ္လုိင္းတြင္မွ ေမာင္းႏွင္ခြင့္ ပိတ္ပင္သြားရန္အတြက္ ယာဥ္လုိင္းအသင္းႀကီးမ်ားႏွင့္ ညိႇႏိႈင္းေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

“အေ၀းေျပးခရီးသည္ယာဥ္ေတြမွာ ယာဥ္ေမာင္းႏွစ္ဦးစီ ထားရွိမယ္။ ပထမယာဥ္ေမာင္းက သူ႔အေနနဲ႔ လူမႈေရးအခက္အခဲေတြ အျခားစိတ္ကုိ တည္ၿငိမ္မႈ မရွိႏုိင္တဲ့ အခက္အခဲေတြ ရွိေနတယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဒုတိယယာဥ္ေမာင္းကုိ ေမာင္းႏွင္ခြင့္ျပဳသြားမယ္။ အေ၀းေျပးယာဥ္လုိင္းမွာ ယာဥ္ေမာင္းေတြကုိ ေစာင့္ၾကည့္ သတင္းေပးမယ့္စနစ္ကုိလည္း ေဆာင္ရြက္သြားမယ္။ ဒါ့အျပင္ ယာဥ္ေမာင္းေတြ က်န္းမာေရး၊ အသက္အရြယ္အပုိင္းနဲ႔ အရက္ေသစာ ေသာက္စားမႈ ရွိ၊ မရွိကုိလည္း စစ္ေဆးသြားမယ္”ဟု ဆက္လက္ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီးရွိ ျပဳျပင္ရန္ လုိအပ္ေနသည့္ ေနရာမ်ားကုိ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္ၿပီး ယာဥ္ႏွင့္ယာဥ္ေမာင္းကုိ စစ္ေဆးၾကပ္မတ္မႈအား ရထားပုိ႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

အဆုိပါ အျမန္လမ္းမတြင္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္အတြင္း ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈ ၂၅၉ မႈျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး၊ ၁၁၃ ဦးေသဆုံးခဲ့ကာ ၆၂၅ ဦး ဒဏ္ရာရရွိခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

အလားတူ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီ ၁ရက္ မွ ဧၿပီ ၂၂ ရက္အထိ ယာဥ္တုိက္မႈ ၁၁၅မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ၆၂ ဦးေသဆုံးခဲ့ကာ ၂၈၆ ဦး ဒဏ္ရာရရွိခဲ့ေၾကာင္း အျမန္လမ္းရဲတပ္ဖြဲ႕မွဴး႐ုံးမွ သိရသည္။ 

Eleven Media Group
 
ရန္ကုန္-မႏၲေလးအျမန္လမ္းမႀကီးတြင္ ယာဥ္တုိက္မႈႏွင့္ လူေသဆုံးမႈျဖစ္စဥ္မ်ား ယခုႏွစ္အတြင္း ျပန္ လည္ျမင့္တက္လာသျဖင့္ ခ်ဳိ႕ယြင္းေနသည့္ လမ္းပုိင္းမ်ားကုိ ျပဳျပင္ၿပီး ယာဥ္ေမာင္းႏွင့္ ယာဥ္မ်ား ကုိလည္း ေစာင့္ၾကည့္စစ္ေဆးသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ရထားပုိ႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ ႐ုံးအဖြဲ႕မွဴးျဖစ္သူ ဦး၀င္းေနာင္က ဧၿပီ ၃၀ ရက္ နံနက္ပုိင္းတြင္ ေျပာၾကားသည္။

ရန္ကုန္-မႏၲေလးအျမန္လမ္းမႀကီးေပၚတြင္ ေမာင္းႏွင္ေနသည့္ယာဥ္မ်ား မေတာ္တဆ အမ်ားဆုံးျဖစ္ ပြားသည့္ ေနရာမ်ားတြင္ စစ္ေဆးေရးဂိတ္မ်ား ထားရွိၿပီး ေစာင့္ၾကည့္ ၾကပ္မတ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

“လမ္းရဲ႕ခ်ဳိ႕ယြင္းမႈေၾကာင့္ ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈေတြ၊ လူေသဆုံးမႈေတြ ျဖစ္ေပၚေနတာေတြ ရွိတယ္။ အခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာဆုိရင္ လမ္းေတြလိမ္ေနတာ၊ လမ္းေတြေကာက္ေနတာ၊ လမ္းေတြမေျဖာင့္ျဖဴးတာေတြ ရွိေနတယ္။ လမ္းရဲ႕ခ်ဳိ႕ယြင္းမႈေၾကာင့္ ဘီးကြဲၿပီး ယာဥ္ေမွာက္တာေတြ၊ လမ္းလယ္မွာရွိတဲ့ ဘေလာက္တုံးေတြကုိ ေက်ာ္တက္ၿပီးေတာ့ လမ္းလယ္ကုိေရာက္သြားတဲ့ ျဖစ္စဥ္ေတြ၊ ယာဥ္က ခုန္ေပါက္ၿပီးေတာ့ ေလေပၚမွာလည္ၿပီး လြင့္သြားတဲ့ျဖစ္စဥ္ေတြ ျဖစ္ေပၚေနတယ္။ ပုံမွန္မဟုတ္တဲ့ လမ္းအေကြ႕အေကာက္ေတြေၾကာင့္ ယာဥ္မေတာ္မဆ တိမ္းေမွာက္မႈေတြ ျဖစ္ေနတာေတြ လည္း ေတြ႕ ရတယ္”ဟု ရထားပုိ႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ ႐ုံးအဖြဲ႕မွဴးျဖစ္သူ ဦး၀င္းေနာင္က ေျပာၾကားသည္။

ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈျဖစ္စဥ္မ်ား ျဖစ္ပြားေနသည့္ အႀကိမ္အေရအတြက္ႏွင့္ လူေသဆုံးမႈအေပၚမူတည္ၿပီး ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္တြင္ အနက္ေရာင္နယ္ေျမ၊ အညိဳေရာင္နယ္ေျမ၊ အ၀ါေရာင္ နယ္ေျမႏွင့္ အျဖဴေရာင္နယ္ေျမဟု ခြဲျခားကာ အသိေပးမႈမ်ား ျပဳလုပ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

“ယာဥ္ေတြကလည္း စည္းစနစ္တက် ေမာင္းႏွင္ဖုိ႔နဲ႔ ၾကံ့ခုိင္မႈအပုိင္းကုိ စစ္ေဆးဖုိ႔အတြက္ အျမန္လမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္မွာ စစ္ေဆးေရးဂိတ္ ငါးခုဖြင့္လွစ္ၿပီးေတာ့ ေစာင့္ၾကည့္သြားမွာပါ။ အၾကမ္းဖ်င္းလတ္တေလာ ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈေတြ မျဖစ္ေစဖုိ႔ ယာဥ္ရဲ႕ ဘရိတ္၊ တာယာနဲ႔ ေအာက္ပုိင္းေနရာအခ်ဳိ႕ေတြကုိ စစ္ေဆးၿပီးေတာ့မွ ေမာင္းႏွင္ ခြင့္ ေပးသြားပါ မယ္။ ေမာ္ဒယ္ အရမ္းနိမ့္တဲ့ ယာဥ္ေတြကုိလည္း ေမာင္းႏွင္ခြင့္ မျပဳေတာ့ဘူး။ အခ်ဳိ႕ယာဥ္ေတြဆုိရင္ ခရီးသည္ထြက္ေပါက္ တံခါးေတြနားမွာ ထုိင္ခုံေတြ ရွိေနတာေတြေၾကာင့္ အေရးေပၚျဖစ္တဲ့အခါမွာ အလြယ္တကူ ဆင္းလုိ႔ မရတာေတြလည္း ရွိတယ္။ ဒါေတြကုိ အားလုံးစစ္ေဆးၿပီးေတာ့မွ ေမာင္းႏွင္ျဖတ္ သန္းခြင့္ ျပဳသြားေတာ့မွာပါ”ဟု ႐ုံးအဖြဲ႕မွဴး က ဆက္လက္ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ထုိ႔ျပင္ ရန္ကုန္-မႏၲေလးအျမန္လမ္းမႀကီးေပၚတြင္ ေမာင္းႏွင္ေနသည့္ အေ၀းေျပးခရီးသည္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ား အားလုံး၏ ယာဥ္ေမာင္းကြၽမ္းက်င္မႈအပုိင္းကုိ ျပန္လည္စစ္ေဆးၿပီး ေအာင္ျမင္သည့္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားကုိသာ ကြၽမ္းက်င္မႈလက္မွတ္မ်ား ထုတ္ေပး၍ ေမာင္းႏွင္ခြင့္ျပဳသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ထုိ႔အတူ ယာဥ္ေမာင္း၏ ေပါ့ေလ်ာ့မႈေၾကာင့္ ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈျဖစ္ပြားခဲ့ပါက အဆုိပါယာဥ္ေမာင္းအား မည္သည့္ယာဥ္လုိင္းတြင္မွ ေမာင္းႏွင္ခြင့္ ပိတ္ပင္သြားရန္အတြက္ ယာဥ္လုိင္းအသင္းႀကီးမ်ားႏွင့္ ညိႇႏိႈင္းေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

“အေ၀းေျပးခရီးသည္ယာဥ္ေတြမွာ ယာဥ္ေမာင္းႏွစ္ဦးစီ ထားရွိမယ္။ ပထမယာဥ္ေမာင္းက သူ႔အေနနဲ႔ လူမႈေရးအခက္အခဲေတြ အျခားစိတ္ကုိ တည္ၿငိမ္မႈ မရွိႏုိင္တဲ့ အခက္အခဲေတြ ရွိေနတယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဒုတိယယာဥ္ေမာင္းကုိ ေမာင္းႏွင္ခြင့္ျပဳသြားမယ္။ အေ၀းေျပးယာဥ္လုိင္းမွာ ယာဥ္ေမာင္းေတြကုိ ေစာင့္ၾကည့္ သတင္းေပးမယ့္စနစ္ကုိလည္း ေဆာင္ရြက္သြားမယ္။ ဒါ့အျပင္ ယာဥ္ေမာင္းေတြ က်န္းမာေရး၊ အသက္အရြယ္အပုိင္းနဲ႔ အရက္ေသစာ ေသာက္စားမႈ ရွိ၊ မရွိကုိလည္း စစ္ေဆးသြားမယ္”ဟု ဆက္လက္ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီးရွိ ျပဳျပင္ရန္ လုိအပ္ေနသည့္ ေနရာမ်ားကုိ ေဆာက္လုပ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္ၿပီး ယာဥ္ႏွင့္ယာဥ္ေမာင္းကုိ စစ္ေဆးၾကပ္မတ္မႈအား ရထားပုိ႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

အဆုိပါ အျမန္လမ္းမတြင္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္အတြင္း ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈ ၂၅၉ မႈျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး၊ ၁၁၃ ဦးေသဆုံးခဲ့ကာ ၆၂၅ ဦး ဒဏ္ရာရရွိခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

အလားတူ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီ ၁ရက္ မွ ဧၿပီ ၂၂ ရက္အထိ ယာဥ္တုိက္မႈ ၁၁၅မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ၆၂ ဦးေသဆုံးခဲ့ကာ ၂၈၆ ဦး ဒဏ္ရာရရွိခဲ့ေၾကာင္း အျမန္လမ္းရဲတပ္ဖြဲ႕မွဴး႐ုံးမွ သိရသည္။

Eleven Media Group


0 comments:

Post a Comment