Author:
မင္းဒင္
(တစ္)
ၾဆာဒင့္အိမ္ေနာက္က ေတာအုပ္ငယ္မွာ ပိန္းပိတ္ေအာင္ ေမွာင္မိုက္ေန၏။ ပုစဥ္းရင္ကြဲသံ မွအပ ပတ္ဝန္းက်င္တစ္ခုလံုး တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ေနေသာ အကာလညအခါေပတည္း။ သက္ႀကီးေခါင္းခ်ခ်ိန္လြန္ခဲ့ၿပီ။ အိပ္ရာအနီးစားပြဲေပၚမွ ဖြင့္လ်က္သားကြန္ပ်ဴတာႏွင့္ကပ္လ်က္ရွိေသာ မွိန္ပ်ပ်စာၾကည့္မီး အလင္းေရာင္လဲ့လဲ့ေအာက္တြင္ ၾဆာဒင္တစ္ေယာက္အိပ္၍ မေပ်ာ္ႏိုင္ေသးေခ်။ အိပ္ရာေပၚတြင္လဲေလ်ာင္းလိုက္၊ကြန္ပ်ဴတာေရွ႕တြင္ထထိုင္လိုက္ျဖင့္ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ႏွင့္အလုပ္႐ႈပ္လ်က္ရွိ၏။အထူးသျဖင့္ ကြန္ပ်ဴတာဆီမွတိန္ခနဲ အသံၾကားလွ်င္ ၾဆာဒင္သည္ ဆတ္ခနဲကြန္ပ်ဴတာဆီသို႔ ထသြားကာ ေမာက္စ္ခလုတ္ကို ေကာက္ကိုင္လႈပ္ယမ္းရင္းတစ္စံုတစ္ခုေသာအာ႐ံုတြင္ စိတ္ေဇာကပ္လ်က္ရွိ၏။
ၾဆာဒင္၏စိတ္ေဇာအာ႐ံုကုိ ဖမ္းစားညႇိဳ႕ယူ၊ ရတက္ပူေစသည္ ကား LIKE ဟူေသာအရာေပ တည္း။ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ေလာကတြင္ LIKE သည္လြန္စြာအဖုိးတန္လွ ၏။ LIKE မ်ားမ်ားရေရးသည္ အေရးႀကီး၏။ LIKE သည္သာ ၾဆာဒင့္ဘဝ၊ LIKE သည္သာ ၾဆာဒင္၏ကိုးကြယ္ရာေပတည္း။
လြန္ခဲ့ေသာနာရီဝက္ခန္႔က ၾဆာဒင္၏ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္တြင္ ၾဆာ ဒင္တင္ခဲ့ေသာ စေတးတပ္က ‘ဝတ္ေၾကာင္ကိုလြတ္ေအာင္႐ုန္း မယ္လို႔ကတံုးစိန္ကႀကံ’ဟူ၏။ ေရွးေခတ္ဗမာဇာတ္မင္းသားႀကီး ဦးစိန္ကတံုး၏ ညီေတာ္မင္းနန္ ႏွစ္ပါးသြားၿမိဳင္ထသီခ်င္းမွ အပိုင္းအစတစ္ခုမွ်သာျဖစ္ေလသည္။ ယင္းစေတးတပ္တင္ၿပီးသည္၏ ႏွစ္မိနစ္မရွိတရွိမွာပင္ LIKE သူဦးေရငါးဆယ္ေက်ာ္ေလၿပီ။ တစ္ဦးေသာေဖ့စ္ဘြတ္ခ္မိတ္ေဆြကမူၾဆာဒင္၏စေတးတပ္ကို မည္သို႔သေဘာေပါက္ေလသည္မသိ။ ‘ေၾသာ္ . . . ၾဆာဒင္ ကတံုးေကနဲ႔ျဖစ္သြားၿပီကိုး’ဟု Comment မွတ္ခ်က္ျပဳ၏။ ကိစၥမရွိေလ။ ၾဆာဒင့္ေမွ်ာ္လင့္သည့္အဓိက အခ်က္မွာLIKE မ်ားမ်ားရေရးသာမဟုတ္တံုေလာ။
သို႔အတြက္ ၾဆာဒင္မွာ ဘုရားရိွခုိးရာတြင္ပင္ စိတ္က မေျဖာင့္။ ၾသကာသ၊ ၾသကာသ၊ ၾသကာသ ကာယကံ၊ ဝစီကံ၊ မေနာကံတို႔မွတစ္ပါးပါးေသာ ကံ ျဖင့္ . . . (အင္း ခုေလာက္ဆို ေနာက္ထပ္ LIKE ဆယ္ေယာက္ တုိးေနေရာေပါ့)။ သမၺဳေဒၶအ႒ဝီ သၪၥ၊ ဒြါဒါသၪၥ၊ သဟသေက၊ (ငါးေယာက္ေလာက္ေတာ့ LIKE စာရင္းမွာထပ္ၿပီး LIKE ႏိုင္ေကာင္းပါရဲ႕)။ အေရွ႕အရပ္၌ရွိေသာအနႏၲစၾကဝဠာ၊ အနႏၲသတၱဝါတို႔ (အင္း စၾကဝဠာ အနႏၲက၊အနႏၲသတၱဝါေတြ အကုန္သာၾဆာဒင့္စာမ်က္ႏွာကို LIKe ၾကရင္ျဖင့္ ဟိုခြဲစိတ္ကုသမားေတာ္၊ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ ဆယ္လီဗရီတီႀကီးကို ၾဆာဒင္မီ႐ံုမက ရႊတ္ခနဲေက်ာ္တက္သြားေပခ်ိမ့္မည္။ LIKE ၾကစမ္းဗ်ာတို႔ လြတ္လပ္တယ္။
ၾဆာဒင္သည္ ညဥ့္သန္း ေခါင္သန္းလြဲ၊ ေရႊႁပြန္မွေရသြန္ ရန္အိပ္ခ်င္မူးတူးထမိသည့္အခ်ိန္ မ်ားတြင္လည္း LIKE အေရအတြက္စစ္ေဆးမိ၏။ ထုိ႔ျပင္တစ္ဝ နံနက္မိုးေသာက္အလင္းမေရာက္ မီ မ်က္ႏွာပင္မသစ္ရေသးခ်ိန္တြင္ လည္း LIKE ကို CHECK ရျပန္ ၏။ LIKE သည္သာ ဒင့္ဘဝဒင့္ ကမၻာဆိုရေလမည္လား။
(ႏွစ္)
ကြန္ပ်ဴတာအင္တာနက္ႏွင့္ ရင္းႏွီးကြၽမ္းဝင္ၾကၿပီးေလေသာ ေခတ္ပညာတတ္ၿမိဳ႕ႀကီးေနလူ ငယ္လူရြယ္တို႔ကား ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ ဟုဆိုလိုက္သည္ႏွင့္ ဒက္ခနဲ ခ်က္ ခ်င္း၊ ကြင္းကြင္းကြက္ကြက္သိ နားလည္ၾကမည္ျဖစ္ေပ၏။ အခ်ဳိ႕ေသာေက်းလက္ေတာရြာေနလူတန္းစားႏွင့္ အင္တာနက္ေခတ္ကို မ်က္ျခည္ျပတ္က်န္ခဲ့ၾကသူသက္ႀကီးရြယ္အိုတို႔ အတြက္မူ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္တည္းဟူသည့္ စကားရပ္ကို ရွင္းလင္းရန္လိုအပ္မည္ဟုထင္မိ၏။
ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္စာမ်က္ႏွာကို တီထြင္ႀကံဆခဲ့သူမွာ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံသားမတ္ဇူကာဘတ္အမည္ ရွိ လူငယ္ျဖစ္ေခ်၏။ ယခုစာေရး ေနခ်ိန္တြင္ပင္ အသက္အားျဖင့္ (၂၉)ႏွစ္သာရွိေသးေသာ မတ္ဇူ ကာဘတ္သည္ ခရစ္ႏွစ္ ၂၀၀၂ တြင္ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္စာမ်က္ႏွာကို စတင္တီထြင္ခဲ့ၿပီး ယခုလက္ရွိ အခ်ိန္တြင္ အသံုးျပဳသူဦးေရ သန္းေထာင္ခ်ီကာ ကမၻာ့အႂကြယ္ဝဆံုးပုဂၢိဳလ္စာရင္းဝင္ခဲ့သူဟုလည္းဆိုပါ၏။
ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္သည္ နဂိုမူလ က ဟားဗတ္တကၠသိုလ္ေက်ာင္း ေတာ္သားအခ်င္းခ်င္း မိတ္ေဆြ သဂၤဟတိုးပြားေစသည့္ အင္တာ နက္စာမ်က္ႏွာတစ္ခုသာ ျဖစ္ ေသာ္ျငား လက္ရွိကာလတြင္မူ တစ္ကမၻာလံုးမွ အသံုးျပဳသူမ်ား အခ်င္းခ်င္း အခ်ိန္မေရြးမိတ္ရင္း ေဆြခ်ာျဖစ္ႏုိင္သည့္ ဧရာမလူမႈ ကြန္ရက္ႀကီးတစ္ခုျဖစ္ေနေခ်ၿပီ။
ေမးလ္အေကာင့္တစ္ခုရွိ လွ်င္မည္သူမဆို ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္အေကာင့္တစ္ခု အခ်ိန္မေရြးဖြင့္ႏိုင္၏။ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္စာမ်က္ႏွာတြင္ ဓာတ္ပံုတို႔ကိုတင္ႏိုင္႐ံုမက မိမိဘဝအတၳဳပၸတၱိႏွင့္ ခံစားခ်က္အသီးသီးကိုလည္း ရင္ဖြင့္ႏိုင္ျပန္ ေလသည္။ ရံခါမွ်မျမင္မေတြ႕ဖူး သူ၏ ကိုယ္ေရးအခ်က္အလက္ အက်ဥ္းကို ႐ုတ္ျခည္းသိႏုိင္ကာ မိတ္ေဆြဖြဲ႕လိုက ဖိတ္ေခၚႏိုင္၏။ ထုိ႔အတူ မိတ္ေဆြျဖစ္ရန္ကမ္း လွမ္းခ်က္ကိုလက္ခံႏိုင္၏။ ထုိ႔ျပင္မိမိစိတ္ဝယ္ဘဝင္မက်သူအား အခ်ိန္မေရြးမိတ္ေဆြစာရင္းမွ ပယ္ဖ်က္ႏိုင္ျပန္၏။ ထုိမွ်မက မက္ေဆ့ခ်္ေဘာက္မွ အေခ်အတင္စကားဆိုႏိုင္ေလ၏။ ေဖ့စ္ ဘြတ္ခ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ စိတ္ဝင္ စားဖြယ္ရာအခ်က္အလက္တို႔ ကား ျမားေျမာင္လွသည္ျဖစ္ရာ စာေလးအံ့မည္ထင္မိသျဖင့္ ယခုမွ်ေဖာ္ျပလွ်င္ သင့္ေတာ္လံု ေလာက္ေပၿပီဟုဆုိ ႏုိင္လင့္ကစား အထူးအေရးႀကီးသည့္အခ်က္ တစ္ခ်က္မူ က်န္ရစ္ေနေသး၏။ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္တြင္ LIKE, COM MENTႏွင့္မွ်ေဝ SHAREတည္း ဟူေသာ အေရးႀကီးသည့္က႑ သံုးရပ္ရွိ၏။ ေရးသားတင္ျပထား သည့္စာသား (သို႔မဟုတ္) ဓာတ္ပံုတစ္ခုခုကို ႏွစ္သက္သေဘာက် ပါက LIKEဟူေသာလက္မ ေထာင္ထားသည့္သေကၤတေနရာေလးကို ႏွိပ္ျခင္းျဖင့္ေဖာ္ျပႏုိင္၏။ ထုိ႔ထက္ပို၍အဆိုပါတင္ျပခ်က္အေပၚ သေဘာထားမွတ္ ခ်က္တစ္စံုတစ္ရာေပးလိုပါက COMMENT ဟူေသာေနရာတြင္ ေဖာ္ျပေရးသားႏိုင္၏။ အမ်ားသိေစလိုပါမူ SHARျခင္းျဖင့္ မွ်ေဝႏိုင္ေလ၏။ COMMENT မွတ္ခ်က္ႏွင့္ SHARE တို႔မွာ တကူးတကလုပ္ေဆာင္ရေသာ္ျငားLIKE ႏွစ္သက္ျခင္းမွာအလြယ္တကူအပန္းမႀကီးျပဳႏိုင္သည္ျဖစ္ရာ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္အသံုးျပဳသူအမ်ားစုမွာ LIKE ကုိအႀကိဳက္ႀကီးႀကိဳက္သည္ဟူသတတ္။
(သံုး)
လူထဲကလူပင္ျဖစ္၍ ေဖ့စ္ ဘြတ္ခ္သံုးေနေသာၾဆာဒင္သည္ လည္း LIKE ကိုႀကိဳက္လွေခ်၏။LIKE သည္ၾဆာဒင့္စိတ္ကိုၾကည္ ႏူးေစ၏။ မိမိ၏ေဖာ္ျပခ်က္ STATUS ကို LIKE ၾကေစရန္အလို႔ငွာဘုတ္ က်ီးေျမႇာက္၊ က်ီးဘုတ္ေျမႇာက္ ဆို႐ုိးစကားႏွင့္အညီ သူတစ္ပါး၏ ေဖာ္ျပခ်က္တို႔ကိုလည္း ဂ႐ုဓမၼျပဳ ၍ LIKE ရ၏။ ရံဖန္ရံခါမက္ေဆ့ခ်္ေဘာက္မွေန၍ ခင္မင္ရင္းႏွီးသူအခ်ဳိ႕သို႔ မိမိ၏ေဖာ္ျပခ်က္အား LIKE ေပးပါရန္ တိတ္တခိုး ေမတၱာရပ္ခံရသည့္နည္းတူ အျပန္အလွန္အားျဖင့္ အျခားသူ၏ တိတ္
တခိုးေမတၱာရပ္ခံခ်က္ကို လက္ခံလိုက္နာကာ LIKE ေပးရသည္လည္းရွိတတ္ေပျပန္သည္။ ၾဆာဒင္ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ပါးမဝမီကေသာ္ အၿငိမ္းစားအထက္တန္းေက်ာင္းအုပ္ဆရာမႀကီး၏ ‘‘ၾဆာဒင္တို႔မ်ားLIKE ကေလးတစ္ခ်က္ႏွိပ္ရမွာေတာင္ တြန္႔တုိေန လိုက္တာ’’ဟူ၍ စကားနာထုိးခံခဲ့ရဖူးေသာ္ျငား ေနာင္ေသာ္ အကင္းပါးလွသည့္ၾဆာဒင္သည္ ဆရာမႀကီးတင္ျပအပ္ေသာေခြးပံု၊ ေၾကာင္
ပံုပါမက်န္ တင္လိုက္သည္ႏွင့္LIKE ၿပီးျဖစ္ေနခဲ့ေလသည္။ ထုိ႔အတူ ဆရာမႀကီးသည္လည္း ၾဆာဒင္၏ ‘ဗိုက္တင္းလိုက္တာ၊ ပ်င္းခ်က္’ဟူေသာ စေတးတပ္မ်ဳိးကို မဆုတ္မဆိုင္း LIKE ေပးခဲ့ေခ်သည္။ ဤသည္ပင္ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ေသြးစည္းညီၫြတ္ေရးေပတကား။ သို႔မွသာ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ သဂၤဟလူထူထူစံုမိခ်ိန္တြင္ ‘က်ဳပ္ စေတးတပ္ကို LIKE ၾကတာရာခ်ီ ၿပီ’ဟု လက္မေထာင္၊ ရင္ေကာ့၊ ခပ္ေမာ့ေမာ့ဝင့္ႂကြားႏိုင္မည္ မဟုတ္ေခ်ေလာ။
ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္တြင္ ကြၽန္းကိုင္း မွီ၊ ကိုင္းကြၽန္းမွီတည္းဟူေသာ အျပန္အလွန္အက်ဳိးျပဳအပ္သည့္ အညမညသေဘာတရားသည္ ပိုမိုေပၚလြင္ထင္ရွားေပသည္။ ၾဆာဒင္သည္ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္မိတ္သဟာအေပါင္း၏ လက္ဖက္သုပ္၊ ခ်င္းသုပ္၊ အသုပ္စံုဓာတ္ပံုတို႔ကိုလည္း မဆိုင္းမတြ LIKE ၏။ ‘ဗိုက္ေတြ
ရစ္ရစ္ၿပီး နာေနတယ္၊ အီးအီးပါလိုက္ေတာ့ဇိမ္ပဲ’ ဟူေသာ စေတးတပ္ကိုလည္း အလြတ္မေပး။ ‘ဝမ္းသြားလိုက္ေတာ့ တစ္ကိုယ္လံုးေပါ့ပါးသြားတယ္’ဟူသည့္ခ်က္က်လက္က် က်န္းမာေရးအျမင္ကိုလည္း ႀကိဳက္လြန္းသျဖင့္ ၾဆာဒင္ LIKE ၏။ ‘အားလံုးကိုထီးထင္တယ္’ဟူ သည့္ဖ႐ုသဝါစာတို႔ကိုလည္း ထုိနည္းလည္းေကာင္း၊‘သားသား မိန္းမလိုခ်င္ၿပီေမေမ’ ‘ဘယ္ေယာက္်ားကိုမဆို သမီးခ်စ္ပါရေစေမေမ’ဟူသည့္ ဘယ္အေမကို တမ္းတ
မွန္းမသိေလသည့္ ေမေမတမ္းခ်င္းတို႔ကိုလည္း မလြတ္ေစရ။ ရင္သားႏွင့္တင္ပါးကိုအဓိက ထားဦးစားေပးေဖာ္ျပသည့္ ေမာ္ဒယ္ေလးတို႔၏ ႐ုပ္ပံုတို႔ကိုလည္း ၾဆာဒင့္အေနျဖင့္ မ်က္ႏွာမငယ္ေစရ။
LIKE, LIKE, LIKE ၿမဲ LIKEေပ၏။
ထို႔အတူ ရင္းႏွီးခ်စ္ခင္လွစြာ ေသာ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္မိတ္ေဆြတို႔က လည္း ၾဆာဒင္၏ ‘ခ်စ္ဦးဒင့္ထံျပန္ လာပါ’၊ ‘မေခ်ာသံုးေယာက္ ဒင္ တစ္ေယာက္’၊ ‘သူမ်ားနဲ႔ညားတဲ့ ဒင့္ရည္းစားသို႔’၊ ‘သူသာဒင့္ဘဝ၊ သူသာဒင့္ရဲ႕ကမၻာ့’၊ ‘ဒင့္အျပင္ ေနာက္လင္မရွာလိုက္ပါနဲ႔’၊ ‘ဒင့္ အခ်စ္နဲ႔အရာရာကို အေကာင္း အတိုင္းျဖစ္ေစမယ္’အစရွိသည့္ အရည္မရအဖတ္မရ ေပါက္တတ္ ကရ သီခ်င္းအပိုင္းအစတို႔ကို ေမတၱာေရွ႕ထား၊ ေစတနာဗရပြႏွင့္ ႐ုတ္႐ုတ္သဲသဲ LIKE၍ မစဲ LIKE ၿမဲ LIKEေတာ္မူၾကေလသည္တကား။ ဤသို႔လွ်င္ ၾဆာဒင္ႏွင့္ သူသူငါငါေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ အေကာင့္ပိုင္ရွင္အသီးသီးသည္ LIKE မ်ားစြာကိုပိုင္ဆိုင္သည့္ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ဆယ္လီဗရီတီျဖစ္ လာၾကေစေရးငွာ အေလာင္းေတာ္မဟာဇနကၠမင္းသား၏ မတြန္႔မဆုတ္ေသာဇြဲနပဲကိုအတုယူလ်က္လံု႔လဝီရိယကိုယ္စီျဖင့္ အပတ္တကုတ္ႀကိဳးပမ္း အားထုတ္ေတာ္မူၾကေလကုန္သည္တမံု႔။
(ေလး)
ထုိသုိ႔ျဖင့္ ၾဆာဒင္တစ္ ေယာက္ သူ၏ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္စာ မ်က္ႏွာတြင္ LIKE မ်ားႏွင့္ရႊင္ျမဴး ကခုန္ကာ LIKE ၍ LIKE ကာ LIKE လာၾကရာမွ တစ္ေန႔တြင္မူ ၾဆာဒင္သည္ ႐ုတ္ျခည္းဆိုသလုိ သူသူငါငါလူတကာတို႔မေရွာင္ လႊဲႏုိင္ေသာ ဇရာမွျမစ္ဖ်ားခံေလ သည့္ ဗ်ာဒိတည္းဟူေသာေဘး ေၾကာင့္ ေကာက္ကာငင္ကာ အဖ်ားႀကီးဖ်ားပါေလေတာ့သည္။ ၾဆာဒင္ကား ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ဆီသို႔ စိတ္မေရာက္ႏိုင္သည့္တိုင္ ေဖ့စ္ ဘြတ္ခ္သဟာမိတ္ရင္းေဆြခ်ာတို႔ ထံ မိမိမမာမခ်ာျဖစ္ေနသည့္ သတင္းစကားကိုမူ ပါးလိုလွသည္ ျဖစ္၍ ငန္းနီေက်ာ္တစ္ထုပ္ကို ကြမ္းရြက္ျပဳတ္ရည္ႏွင့္ အံႀကိတ္ မ်ဳိခ်ၿပီးသကာလ ေစာင္ထူထူၿခံဳ လ်က္ ေခြၽးထုတ္ေနခ်ိန္တြင္ ‘‘အို အေဆြေတာ္တို႔၊ ၾဆာဒင္မက်န္း မမာျဖစ္လ်က္ရွိပါ၏’’ ဟူသည့္ စေတးတပ္အတုိေလးကို ေရးတင္ မိသည္၏တစ္ခဏတြင္ ေဖ့စ္ ဘြတ္ခ္မင္းပရိသတ္ တစ္ေထာင္ေက်ာ္သည္အုတ္အာေသာင္းသဲ LIKE ၾကေလကုန္၏။ တစ္စံု တစ္ရာျဖင့္မွားယြင္းေနေလၿပီ။ LIKE ဟူေသာစကားကို အဂၤလိပ္ -ျမန္မာ အဘိဓာန္၌ႀကိဳက္သည္။ ႏွစ္ သက္သည္ဟုအဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆို ေလရာ ၾဆာဒင္ေနထိုင္မေကာင္း ျဖစ္ျခင္းကိုသင္းတို႔ဝမ္းေျမာက္ ဝမ္းသာရွိၾကေလကုန္သေလာ။ ၾဆာဒင္ကား စိတ္မဆိုးေသာ္ သည္း ကြၽဲၿမီးတုိသည္မွာအမွန္ ျဖစ္ေခ်သည္။ ဒင့္ကိုေသေစၫႊန္း ေရာ့ေလသလား။
သို႔ႏွင့္ ၾဆာဒင္နာလန္မထူ ႏိုင္ေသးခ်ိန္တြင္ ဇာတိေရႊပင္ရြာမွ ၾဆာဒင္ေလးစားခ်စ္ခင္ရသည့္ အသက္ရွစ္ဆယ္အရြယ္ အရီး ေလးမေငြၿမိဳင္အနာေရာဂါဖိစီး သျဖင့္ အိပ္ရာထက္တြင္လဲေန ေၾကာင္း သတင္းစကားပါးသည့္ သံႀကိဳးေၾကးနန္းစာတစ္ေစာင္ သည္လည္း ၾဆာဒင့္ထံေရာက္ လာျပန္ေလရာ အဆိုပါစာကို ဆမ္ေဆာင္းလက္ကိုင္ဖုန္းျဖင့္ ဓာတ္ပံု႐ိုက္လ်က္ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ တြင္တင္မိသည့္အခါတြင္လည္း ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္မိတ္ေဆြအေပါင္းတို႔ သည္ ေသာင္းေသာင္းျဖျဖLIKE ၾကျပန္ေလ၏။ ၾဆာဒင္ေထာင္း ခနဲအမ်က္ထြက္မိ၏။ အဘယ္ရန္ ၿငိဳးေၾကာင့္ အရီးေလးမမာသည္ ကို LIKE ၾကပါသနည္း၊ LIKE သူမ်ားကို ဘေလာ့လ်က္ ငယ္စာ ရင္းဖ်က္၍လည္းမသင့္ေလ်ာ္ျပန္ ေခ်ေသး။ မၾကာမီမွာပင္ အရီး ေလးမေငြၿမိဳင္၏ေဝဒနာသည္ သက္သာေပ်ာက္ကင္းျခင္းမရွိဘဲ ဘုရားရဟႏၲာတို႔ေသာ္မွ မလြန္ဆန္ႏိုင္သည့္သခၤါရတရား သေဘာအတိုင္း ဘဝတစ္ပါးသို႔ ေျပာင္းသြား ကြယ္လြန္ေလရာ ၾဆာဒင္မွာ ယူက်ံဳးမရအပူလံုးႂကြ လ်က္ ေျဖဆည္ရာရလိုရျငား အရီးေလး၏ နာေရးေၾကာ္ျငာ ေၾကးမံုသတင္းစာျဖတ္ပိုင္းဓာတ္ ပံုကို ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္တြင္တင္သည့္ အခါတြင္လည္း ေရွးနည္းႏွင္ႏွင္ တြင္တြင္ႀကီး LIKE ၾကျပန္ကုန္ ၏။ ၾဆာဒင္၏ေဒါသစိတ္ကား ငယ္ထိပ္သို႔တက္ေလၿပီ။ လြန္စြာ အလိုက္ကန္းဆုိး မသိခ်က္ကား ကမ္းကုန္လွေပ၏။ ေသာကပရိ ေဒဝမ်ားႏွင့္ယွဥ္ေသာ ေဒါသ တရားေၾကာင့္ ‘ခင္ဗ်ားတုိ႔ လူ စကားမွနားလည္ၾကေသးရဲ႕လား။ က်ဳပ္အရီးေလးေသတာ LIKE စရာလားဗ်ာ’ဟူေသာျပစ္တင္ ႀကိမ္းေမာင္းသည့္ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း စေတးတပ္ကို တင္လိုက္ခ်ိန္တြင္ ကား LIKE အေရအတြက္ကိုျပဆို သည့္ကိန္းဂဏန္းရာေပါင္းမ်ား စြာ ႐ုတ္ျခည္းတိုးပြားလာျပန္ေတာ့ သတည္း။ LIKE ၍မစဲ၊ တသဲသဲ ပင္။ ၾဆာဒင္ LIKE ကိုမုန္းမိေလ ၿပီ။
(ငါး)
ၾဆာဒင္ကား LIKE သံသရာ၊ LIKE ဝဲၾသဃ၊ LIKE ဂယက္တြင္း သို႔ သက္ဆင္းေနၾကသူမ်ား၏ ျဖစ္အင္ကို ရိပ္စားမိေခ်ၿပီ။ ေဖ့စ္ ဘြတ္ခ္မိတ္ေဆြတို႔၏ေပၚလစီ ကား ဘာစာကိုမွ်မဖတ္၊ ဘာလာ လာ LIKE၊ ဘာေရးေရး LIKE၊ ရမ္းLIKE၊ စြတ္ LIKE သည့္မူေပတကား။ ဖုိး LIKEခ်င္၊ မယ္ LIKEခ်င္၊ ဦး LIKEခ်င္၊ ကို LIKE ခ်င္၊ေဒၚ LIKEခ်င္တို႔မ်ားလွေလ သည္တကား။ အာယုအသက္ အားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ဥာဏံ ဉာဏ္အားျဖင့္လည္းေကာင္း ႀကီးျမင့္လွသည့္ၾဆာဒင္သည္ ခြန္းႀကီးခြန္းငယ္ အေခ်အတင္ျပဳရန္မသင့္ ေလ်ာ္သည္ေလရကား။ ေခြးပါး အၿမီးကုပ္၊ လူပါးေနာက္ဆုတ္ဆို ဘိသကဲ့သို႔ လူကင္းပါးသူတစ္ ေယာက္ျဖစ္သည့္အားေလ်ာ္စြာ ေနေသးသပ၊ ၿခံဳထဲက၊ ခ်ဳိေသြးတျမျမဟူေသာစကားအတုိင္း ဒင္းတို႔ကိုယ္တိုင္ႏွင့္ ေဆြမ်ဳိးရင္းခ်ာမိတ္သဟာမ်ား နာမက်န္းသည့္အခါ၊ နာေရးႀကံဳလာသည့္စေတးတပ္တင္လာသည့္ အခိုက္တြင္မွ ၾဆာဒင္အေနျဖင့္ လက္မေႏွးဘဲအေျပး LIKEရန္သာ ေတးမွတ္ထားလိုက္ရေခ်ေတာ့သတည္း။
(ေဖာ္ျပပါ သေရာ္စာသည္ စာေရးသူ မင္းဒင္၏ အာေဘာ္သာျဖစ္သည္။)
7day daily
0 comments:
Post a Comment