10 May 2014

ကေလးစကား ေလးေလးစားစား နားေထာင္ေပးပါ




ေခတ္ဘုန္းသစ္ ~

ကေလးမ်ားရဲ႕ အနာဂတ္ဟာ ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံရဲ႕ အနာဂတ္နဲ႔ အမ်ားႀကီး သက္ဆိုင္ပါတယ္။ ကေလးမ်ားကို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးျခင္းဟာ ႏိုင္ငံရဲ႕အနာဂတ္ကို ပံုသြင္းျခင္းတခုပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ကေလးမ်ားဟာ ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံအတြက္ သိပ္ကိုမွ အေရးႀကီးတဲ့သူမ်ားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ကေလးမ်ား စိတ္ရည္၊ ဥာဏ္ရည္ျမင့္မားဖို႔၊ တာဝန္ယူတတ္တဲ့စိတ္ေတြ ရွိေစဖို႔၊ လူႀကီးလူေကာင္းစိတ္ေတြ ေမြးတတ္ေစဖို႔အတြက္ ငယ္ငယ္ကတည္းက ကေလးတို႔ကို ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးဖို႔ လိုပါတယ္။

စည္းကမ္းရွိတဲ့၊ တာဝန္ယူတတ္တဲ့၊ စာနာ နားလည္တတ္တဲ့၊ ကိုယ့္အမွားကိုယ္ တာဝန္ယူတတ္တဲ့ လူမ်ားနဲ႔ ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းႀကီး တခု ေပၚေပါက္လာေစဖို႔အတြက္ ကေလးတို႔နဲ႔ နီးစပ္သူ ဆရာ၊ ဆရာမ တိုင္း၊ ေဆြမ်ိဳး မိဘတိုင္းမွာ တာဝန္ရွိ ပါတယ္။

က်မတို႔ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွာ လူႀကီးေနရာမွာ ေနေနၾကေပမယ့္ လူႀကီးမဆန္တဲ့သူေတြ၊ အမွားကို ဝန္မခံဘဲ ေရွာင္လႊဲတတ္တဲ့ လူေတြ၊ မ်က္ႏွာလိုက္ တတ္တဲ့ လူမ်ိဳးေတြ၊ သူမ်ားစကားကို နားမေထာင္ဘဲ ကိုယ့္ဆႏၵ၊ ကိုယ့္စိတ္ကိုသာ ဦးစားေပးတတ္တဲ့လူမ်ိဳး ေတြကို အမ်ားႀကီး ေတြ႕ေနၾကရတာပါပဲ။ ေတြ႕ျမင္ တိုင္းလည္း စိတ္ပ်က္မိၾကရတာပါပဲ။ ဒီလို မယဥ္ ေက်းတဲ့၊ ငါနဲ႔ငါသာႏိႈင္းစရာဆိုတဲ့ လူေတြ အနာဂတ္ လူ႔အဖြဲ႕စည္းမွာ နည္းပါးသြားေစဖို႔အတြက္ အနာဂတ္မွာ  လူႀကီးျဖစ္လာမယ့္  က်မတို႔ရဲ႕  ကေလးေတြကို ငယ္ငယ္ကတည္းက ထိန္းေက်ာင္း ေလ့က်င့္သင္ ၾကားေပးဖို႔ လိုပါတယ္။

အိမ္ေထာင္စု ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက သား သမီးမ်ားနဲ႔ မိဘ ဆက္ဆံေရးမ်ားကို ေလ့လာၾကည့္ မယ္ဆိုရင္ျဖင့္ သားသမီးနဲ႔မိဘတို႔ ဆက္ဆံေရးမ်ား ဟာ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ရင္းရင္းႏွီးႏွီး သိပ္မရွိၾကတာ မ်ားပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ က်မတို႔ႏိုင္ငံမွာဆိုရင္ျဖင့္ အေဖနဲ႔ သားသမီးမ်ားဟာ မရင္းႏွီးၾကပါဘူး။ အေဖ က ေျပာစရာရွိတာ (အမိန္႔ေပးစရာရွိတာ) ကိုသာ ေျပာပါတယ္။ သားသမီးရဲ႕ ခံစားခ်က္၊ သားသမီး ေျပာခ်င္တဲ့ စကား၊ သူႀကံဳေတြ႕လာရတဲ့ အခက္အခဲ စတာေတြကို အခ်ိန္ေပးၿပီးေတာ့ နားေထာင္တာမ်ိဳး သိပ္မရွိလွပါဘူး။ သားသမီး ေျပာခ်င္တာကို အခ်ိန္ ေပးၿပီးေတာ့ နားေထာင္ျခင္းဟာ ကေလးတေယာက္ ကို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ဖို႔အတြက္ အင္မတန္မွ လြယ္ကူပါတယ္။

ကေလး  ဘာျဖစ္ေနလဲ၊  ဘာခံစားေနရလဲ၊ ဘယ္လိုအခက္ခဲေတြရွိေနလဲ၊ ဘာေတြကို ေက်နပ္ၿပီးေတာ့၊ ဘာေတြကို မေက်မနပ္ျဖစ္ေနလဲ ဆိုတာ ကို မိဘက အခ်ိန္ေပးၿပီးေတာ့ ဂ႐ုတစိုက္နားေထာင္ ဖို႔ လိုပါတယ္။ မိဘဆူမွာကို မေၾကာက္ရဘဲနဲ႔ သူ႔ ရင္ထဲက ခံစားခ်က္ကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေျပာဆို ရင္ဖြင့္ႏိုင္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ကေလးတို႔ရဲ႕ ခံစားခ်က္ (စိတ္တိုတာ၊ ဝမ္းနည္းတာ၊ ေပ်ာ္တာ၊ အားငယ္တာ) စတာေတြကို မိဘကို လာေျပာျပတဲ့ အခါမ်ိဳးမွာ သူ႔ခံစားခ်က္မ်ားကို ကိုယ္ခ်င္းစာနာမႈ အျပည့္နဲ႔ ေသေသခ်ာခ်ာ နားေထာင္ ေပးရပါ မယ္။

“မင္းက အသံုးမွမက်တာ”

“ဒါကို ဒီလိုမ်ိဳးလုပ္လိုက္ပါလားကြ” စသျဖင့္ ကေလးကို အျပစ္တင္ေဝဖန္တဲ့စကားမ်ိဳးေတြ လံုးဝ မေျပာရပါဘူး။

ကေလးရဲ႕  ခံစားခ်က္ကို  ေလးေလးစားစား နားေထာင္ေပးရပါမယ္။ ကေလးက ကိုယ္လက္မခံႏိုင္တဲ့ အျပဳအမူ တခုခုကို လုပ္လာမိတယ္ ဆိုရင္ လည္း ကေလးကို ဘာမွမေမးျမန္းဘဲ ေအာ္ဟစ္ဆူပူ လိုက္တာမ်ိဳး မလုပ္ရ ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္ ဒီလိုလုပ္ လာရသလဲဆိုတဲ့ ကေလးရင္ထဲက အေၾကာင္းရင္းကို သိေအာင္ ေမးျမန္းရပါမယ္။

လူ႔ေလာကမွာ ကိုယ့္ခံစားခ်က္ ကိုယ့္အျမင္နဲ႔ မတူတဲ့ ခံစားခ်က္ေတြ၊ အျမင္ေတြ၊ ႐ႈေထာင့္ေတြ ရွိေသးေၾကာင္း ကိုလည္း သူတို႔ေလးေတြကို သင္ေပး ရပါမယ္။ ကိုယ္က အနီေရာင္ႀကိဳက္ေပမယ့္ တဖက္ လူက အျပာေရာင္ ႀကိဳက္ႏိုင္ေၾကာင္း၊ ကိုယ့္အတြက္ အနီေရာင္ဟာ အလွဆံုးအေရာင္ျဖစ္ေပမယ့္ တဖက္ လူအတြက္ေတာ့ အျပာေရာင္ဟာ အလွဆံုးအေရာင္ ျဖစ္ေနမွာပဲ ဆိုတဲ့အေၾကာင္း ကေလး နားလည္ေအာင္ ရွင္းျပေျပာ ဆိုရပါမယ္။

တဖက္သားရဲ႕ စကားကို ေလးေလးနက္နက္ နားေထာင္တတ္တဲ့အက်င့္ ရေစဖို႔အတြက္ ကေလး က ကိုယ့္ကို စကားလာေျပာတဲ့အခါမ်ိဳးမွာ သတင္း စာ ဖတ္ေနရင္းတန္းလန္းနဲ႔  နားေထာင္ေနတာမ်ိဳး၊ ပန္းကန္ေဆးရင္း တန္းလန္းနဲ႔ နားေထာင္ေနတာမ်ိဳး၊ တီဗီၾကည့္ရင္းတန္းလန္းနဲ႔ နားေထာင္ေနတာမ်ိဳး မလုပ္ရပါဘူး။ ဖတ္ေနတဲ့သတင္းစာ၊ ေဆးေနတဲ့ ပန္းကန္၊ ၾကည့္ေနတဲ့ တီဗီကို ခဏရပ္ၿပီးေတာ့ ကေလးေျပာတာကို စိတ္ဝင္တစားနဲ႔ ေသေသခ်ာခ်ာ နားေထာင္ေပးရမွာပါ။

တခါတေလမွာ ကေလးေျပာတဲ့ စကားေတြထဲ မွာ ကိုယ့္အတြက္ စိတ္တိုစရာ၊ စိတ္ဆိုးစရာ၊ လက္ မခံ ခ်င္စရာတို႔ ပါလာႏိုင္ပါတယ္။ ႐ုတ္တရက္ စိတ္ တို၊ စိတ္ဆိုးၿပီး ကေလးကို ေအာ္ေငါက္လိုက္တာမ်ိဳး လံုးဝ မလုပ္ရဘူး။ ကိုယ့္ရဲ႕ စိတ္ခံစားခ်က္(Emotion) ကိုထိန္းခ်ဳပ္ၿပီး ကေလးေျပာတာဆံုးေတာ့မွ ကေလး ကို အက်ိဳးသင့္ အေၾကာင္းသင့္ ရွင္းျပေျပာဆိုသင့္ပါတယ္။

က်မတို႔လူႀကီးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ကေလး ေတြ စကားေျပာေနတဲ့ အခ်ိန္မ်ိဳးမွာ ကေလးေတြ ေျပာေန တာပဲဆိုၿပီးေတာ့ ဂ႐ုတစိုက္ နားေထာင္ေလ့ မရွိပါဘူး။ ကေလးေျပာတာ မဆံုးေသးေပမယ့္လည္း ျဖတ္ေျပာ တာမ်ိဳး၊ လုေျပာတာမ်ိဳးေတြ လုပ္တတ္ၾက ပါေသးတယ္။ အမွန္ေတာ့ ဒါဟာ ကေလးကို လုပ္ လိုက္တဲ့ ကိစၥေလးဆိုေပမယ့္ အင္မတန္မွ ႐ိုင္းတဲ့ အျပဳအမူပါ။ ကေလးေရွ႕မွာ ကေလးကို လုပ္လိုက္ ျခင္းဟာ အဲဒီ႐ိုင္းစိုင္းတဲ့ အျပဳအမူတရပ္ကို လူႀကီးက ေရွ႕ေဆာင္လမ္းျပအေနနဲ႔ ကေလးကို သင္ေပး လိုက္ရာ ေရာက္ပါတယ္။

ကေလးမ်ားဟာ လူႀကီးလုပ္တာကို အတုခိုးၿပီး ေတာ့ လိုက္လုပ္တတ္ၾကတဲ့ အမ်ိဳးပါ။ ငယ္ငယ္ ကတည္းက ကိုယ့္ရဲ႕စကားကို ဂ႐ုတစိုက္နားေထာင္ တတ္တဲ့၊ ကိုယ္ခ်င္းစာနာတတ္တဲ့ လူႀကီးမ်ားနဲ႔ ႀကီး ျပင္းခြင့္ရတဲ့ ကေလးမ်ားဟာ ႀကီျပင္းလာတဲ့ အခ်ိန္ မွာလည္း လူတဖက္သား စကားကို ဂ႐ုတစိုက္ နား ေထာင္တတ္ၾက၊ ကိုယ္ခ်င္းစာတရား ရွိတတ္ၾကပါတယ္။

လူတဖက္သားစကားကို နားေထာင္တတ္တဲ့ လူမ်ားဟာ တဖက္သားရဲ႕ ခံစားခ်က္ကိုလည္း နား လည္ႏိုင္တာမို႔ မွားယြင္းဆံုးျဖတ္တာလည္းနည္းတတ္ ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္၊ အဖြဲ႕အစည္း တခုရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္လုပ္မယ့္သူမ်ား ဟာ လူအမ်ားရဲ႕အသံကို ဂ႐ုတစိုက္နားေထာင္တတ္ တဲ့လူမ်ား ျဖစ္ရ ပါမယ္။ ဘယ္သူ႔အသံ၊ ဘယ္သူ႔ စကားမွ နားမေထာင္ဘဲနဲ႔ ကိုယ္ေျပာခ်င္တာ၊ ကိုယ္ အမိန္႔ေပးခ်င္တာကို ေျပာဆိုၿပီးေတာ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်တာမ်ိဳးေတြ လုပ္လာတဲ့အခါမ်ိဳးမွာ အမွားအယြင္း ေတြ ရွိလာရစၿမဲပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း တခုမွာ တဖက္သားစကားကို စိတ္ရွည္ရွည္နဲ႔ နား ေထာင္တတ္တဲ့၊ ကိုယ္ခ်င္းစာတတ္တဲ့လူမ်ား မ်ားစြာ လိုပါတယ္။

ဒီလို  စိတ္ရွည္ရွည္နဲ႔  နားေထာင္တတ္တဲ့၊ ကိုယ္ခ်င္းစာတတ္တဲ့လူမ်ား မ်ားျပားလာၿပီဆိုရင္ျဖင့္ ယဥ္ေက်းတဲ့ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း၊ ယဥ္ေက်းတဲ့ လူမ်ိဳး တမ်ိဳးအျဖစ္ ေပၚေပါက္လာမွာ အမွန္ပါပဲ။

ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ က်မတို႔ရဲ႕ အနာဂတ္မွာ ယဥ္ ေက်းတဲ့ လူအဖြဲ႕အစည္းတခု ေပၚေပါက္လာေစဖို႔ အတြက္ ကေလးမ်ားကို ငယ္စဥ္ကတည္းက ေလ့က်င့္ သင္ၾကားေပးၾကဖုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္။

Irrawaddy


0 comments:

Post a Comment