ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေနသည့္ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္တြင္ အမ်ားျပည္သူမ်ား ခရီးသြားလာေရး လြယ္ကူေစရန္ BRT စနစ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး၊ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ စီမံခန္႔ခြဲေရးႏွင့္ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒ ျပန္လည္ ျပဳျပင္ျခင္း ဟူသည့္ အခ်က္သုံးခ်က္ကို အျမန္ဆုံး ျပဳျပင္သင့္ေၾကာင္း အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ေရး ေအဂ်င္စီ JICA ၏ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ျပ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး အစီအစဥ္ေရးဆြဲေရး အဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္ Mr.TaKashi Shoyama က အႀကံျပဳသည္။
ေမလ ၁၂ ရက္က ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ Asia Plaza တြင္ ျပဳလုပ္သည့္ Yangon Urban Transport Master Plan ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ေဟာေျပာပြဲတြင္ ၎က အထက္ပါအတိုင္း ေျပာၾကားျခင္း ျဖစ္သည္။
သီးသန္႔လမ္းေၾကာင္းျဖင့္ ဘတ္စ္ကားမ်ား ေျပးဆြဲသည့္ BRT (BUS Rapid Transit) Network စနစ္ကို က်င့္သုံးပါက ခရီးသြားလာရ လြယ္ကူသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ လမ္းေပၚတြင္ ယာဥ္မ်ား ရပ္နားထားမႈမ်ားေၾကာင့္ လမ္းယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေနျခင္းေၾကာင့္ ကားပါကင္ ေနရာအသစ္မ်ား ထားရွိေပးရန္ လိုေၾကာင္း၊ အလားတူ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ျပ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ဥပေဒကို ျပန္လည္ ျပင္ဆင္သင့္ေၾကာင္း JICA က ထုတ္ျပန္သည္။
အဆိုပါအဖြဲ႔၏ အႀကံျပဳခ်က္မွာ သင့္ေလ်ာ္ေၾကာင္း၊ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ားမွာ ယာဥ္အစီးေရ မ်ားျပားလာျခင္း၊ စည္းကမ္းမဲ့ယာဥ္ မ်ားျပားလာျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္၍ တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႔အေနႏွင့္ ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႔မ်ား၊ မ.ထ.သ အဖြဲမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္း ေျဖရွင္းလ်က္ ရွိေၾကာင္း လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီး ဦးေအာင္ခင္က ေျပာၾကားသည္။
“ျပည္သူေတြ သြားလာရ အဆင္ေျပေအာင္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႔က ပုဂၢလိက ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား စနစ္တက် ေျပးဆြဲေရး ဥပေဒကို ေရးဆြဲၿပီး တင္ျပထားပါတယ္။ မၾကာခင္ တိုင္းလႊတ္ေတာ္မွာ အတည္ျပဳ ဆုံးျဖတ္ေပးႏိုင္မွာ” ဟု ၎ကဆိုသည္။
ရန္ကုန္ၿမဳိ႕တြင္ ဘတ္စ္ကား စီးနင္း အသုံးျပဳသူ ၄၉ ဒသမ ၄ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ကိုယ္ပိုင္ယာဥ္ အသုံးျပဳသူ ၈ ဒသမ ၁ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ TAXI အငွားယာဥ္ အသုံးျပဳသူ ၇ ဒသမ ၇ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ အသုံးျပဳသူ ၇ ဒသမ ၂ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ စက္ဘီးစီးနင္းသူ ၂၂ ဒသမ ၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ကုန္တင္ယာဥ္ အသုံးျပဳသူ ၁ ဒသမ ၃ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ရထားစီးနင္းသူ ၁ ဒသမ ၁ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ေရေၾကာင္းခရီး အသုံးျပဳသူ ၂ ဒသမ ၅ ရာခိုင္ႏႈန္းႏွင့္ အျခားခရီးသြား ၀ ဒသမ ၂ ရာခုိင္ႏႈန္း ရွိေၾကာင္း JICA က ထုတ္ျပန္သည္။
The Voice Weekly
0 comments:
Post a Comment