အစိုးရ ဝန္ထမ္းအျဖစ္ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ေနသည့္ မနီလာ တစ္ေယာက္ တနဂၤေႏြေန႔ည
ရန္ကုန္ကေန ေနျပည္ေတာ္ျပန္မယ္ လုပ္ေတာ့ အေမကစိတ္မခ်စြာ တ တြတ္တြတ္မွာေနသည္။
''သၾကၤန္တြင္းမွာ ရန္ကုန္- မႏၲေလးအျမန္လမ္းေပၚက ကား တိုက္မႈေတြဆက္တိုက္ျဖစ္ေနေတာ့ အေမကစိတ္ပူၿပီးမွာေနတာ၊ အရင္ ကတစ္ပတ္တစ္ခါျပန္လာေနတာ၊ အခုကိစၥမရွိရင္ ျပန္မလာနဲ႔လို႔ အေမေျပာေနတယ္။ အေဝးေျပး ကားေတြကို စိတ္မခ်လို႔တဲ့''ဟု မနီလာကဆိုသည္။
ယခုႏွစ္ထဲမွာ ဇန္နဝါရီလမွ စၿပီး သၾကၤန္ၿပီးကာလအထိ ယာဥ္ တိုက္မႈ ၁၄၇ မႈျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ေသ ဆုံးသူ ၅၇ဦး၊ဒဏ္ရာရသူ ၂၆၂ဦး ရွိခဲ့ရာ ယခင္ႏွစ္ႏွင့္ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္ လွ်င္ယာဥ္တိုက္မႈသိသိသာသာတိုး လာေၾကာင္းအျမန္လမ္းရဲတပ္ဖြဲ႕၏ စာရင္းမ်ားအရသိရသည္။
ယမန္ႏွစ္အတြင္း ရန္ကုန္- မႏၲေလး အျမန္လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈေပါင္း ၂၅၉ မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး၊ေသဆုံးသူဦးေရ ၁၁၃ ဦးႏွင့္ ဒဏ္ရာရသူ ၆၂၇ ဦးရွိခဲ့ ၿပီး လက္ရွိေန႔စဥ္အျမန္လမ္းအသုံး
ျပဳေနသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္စီးေရ မွာ ၅ဝဝဝမွ ၇ဝဝဝ ၾကားရွိေန ၾကည့္ပါက ယခင္ႏွစ္မ်ားကႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္သျဖင့္ အျမန္လမ္းသုံးစြဲမႈ မွာ ျမင့္တက္ေနဆဲျဖစ္သည္။
ယခုအျမန္လမ္းကိုေနျပည္ေတာ္ စတင္တည္ေဆာက္သည့္အခ်ိန္ ၂ဝဝ၅ခုႏွစ္တြင္ စတင္ေဖာက္လုပ္ ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္မွမႏၲေလးအထိ အၿပီးတိုင္ ေဖာက္လုပ္ႏုိင္ခဲ့သည္။
''ဘုရားစာကိုမျပတ္ဆိုေနာ္။ အိပ္ၿပီးလိုက္မသြားနဲ႔၊၁၁၅မိုင္ေရာက္ ရင္ဖုန္းဆက္ေနာ္''ဟု မနီလာ၏ အေမက မနီလာကို တတြတ္တြတ္ မွာေနပါသည
ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ျဖစ္ပြား ျခင္းေၾကာင့္ ပ်က္စီးေနေသာလမ္း ပိုင္းမ်ား၊ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားႏွင့္ယာဥ္ မ်ားကိုေစာင့္ၾကည့္စစ္ေဆးသြား မည္ျဖစ္ေၾကာင္းရထားပို႔ေဆာင္ ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွသိရသည္။
လမ္းပိုင္းဆုိင္ရာျပဳျပင္မႈမ်ားကို ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနက ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္ၿပီးယာဥ္ႏွင့္ယာဥ္ ေမာင္း စစ္ေဆးၾကပ္မတ္မႈေဆာင္ ရြက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရထားပို႔ ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွသိရသည္။
''စစ္ေဆးတာကေတာ့ ယာဥ္ ထိန္းရဲရယ္၊ ပါဝင္တဲ့အဖြဲ႕ေတြ (အျခားဝန္ႀကီးဌာနမ်ား) ပူးေပါင္း စစ္ေဆးမယ္။ ၾကီးၾကပ္ကြပ္ကဲမႈ အဖြဲ႕ကစစ္မွာပါ။ ဘယ္လိုအေျခ အေနမွာစစ္မလဲဆိုရင္ေတာ့သာမန္ အေျခအေနမွာစစ္မယ္။ ရန္ကုန္ အထြက္ရယ္၊ ၁၁၅ မိုင္ရယ္၊ ေနျပည္ေတာ္ရယ္၊ မိတၴီလာရယ္၊ တံခြန္တုိင္ရယ္၊ အဲ့ဒီမွာေတာ့ ယာဥ္အသုံးျပဳခနဲ႔ ယာဥ္နံပါတ္စစ္ ေဆးတာေတြ ျပဳလုပ္ပါမယ္''ဟု ရထားပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ဦးဆန္းေအာင္ ကေျပာသည္။
၂ဝ၁၄ခုႏွစ္ သၾကၤန္ကာလ ေလးရက္အတြင္း ယာဥ္မေတာ္ တဆမႈ ၂၂ မႈရွိခဲ့ၿပီး ၁၆ ဦး ေသဆုံးခဲ့ကာ ၄၃ဦးဒဏ္ရာရရွိခဲ့ ျခင္းေၾကာင့္ အျမန္လမ္း၏လမ္း ပိုင္းဆုိင္ရာကို ျပဳျပင္ရန္ႏွင့္ယာဥ္ ေမာင္းမ်ား၊ ယာဥ္မ်ား၏ၾကံ့ခိုင္ မႈမ်ားကိုျပင္ဆင္ရန္အတြက္ သက္ ဆုိင္ရာကအလ်င္အျမန္ေဆာင္ရြက္ သင့္ၿပီျဖစ္သည္။
မေတာ္တဆမႈမ်ားႏွင့္ပတ္သက္ ၍ ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈ ေလ်ာ့နည္း ေရးအတြက္ ဗဟိုကုန္လမ္းသယ္ ယူပို႔ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားႀကီးၾကပ္ ကြပ္ကဲေရးအဖြဲ႕ျဖင့္ စနစ္တက် ၾကပ္မတ္ေဆာင္ရြက္ရန္လိုေၾကာင္း၊ အျမန္လမ္းမေပၚတြင္ ယာဥ္တိမ္း ေမွာက္မႈမွာ လမ္းအသုံးျပဳသည့္ ယာဥ္ႏွင့္ ယာဥ္ေမာင္းတို႔၏ အား နည္းခ်က္ေၾကာင့္ယာဥ္တိမ္းေမွာက္ မႈျဖစ္ပြားရေၾကာင္း၊အဓိကအားနည္း ခ်က္မွာ လူ၏ေပါ့ဆမႈေၾကာင့္ျဖစ္ ေၾကာင္းရထားပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီး ဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးဦးသန္း ေဌးက ရန္ကုန္-မႏၲေလးအျမန္ လမ္းမႀကီး ယာဥ္အႏၲရာယ္၊ လမ္း အႏၲရာယ္ကင္းရွင္းေရးဆိုင္ရာအၾကိဳ ညိႇႏႈိင္းအစည္းအေဝးတြင္ ေျပာ ၾကားသည္။
အေဝးေျပးယာဥ္အားလုံးတြင္ ယာဥ္ေမာင္းႏွစ္ဦးအလွည့္က် ေမာင္းႏွင္ရန္လိုအပ္ေၾကာင္း၊အရက္ ေသစာေသာက္စားျခင္းႏွင့္ ယာဥ္ ေမာင္းေနစဥ္ လက္ကိုင္ဖုန္းမ်ား ကိုင္ေဆာင္ျခင္း မျပဳလုပ္ရန္လို ေၾကာင္း၊ လမ္းမေပၚတြင္ ေမာင္း ႏွင္သည့္ ဘတ္စ္ကားႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္ ယာဥ္မ်ားအားသက္တမ္းသတ္မွတ္
ေပးရန္လိုေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီးက ေျပာသည္။
ဒါေတြကို ေသခ်ာစစ္ေဆးမယ္
==================
ယာဥ္အသုံးျပဳသူမ်ားအေနျဖင့္ ယာဥ္သက္တမ္းအနည္းဆုံး ၁ဝႏွစ္ ႏွင့္၁၅ႏွစ္သက္တမ္းသာေမာင္းႏွင္ ခြင့္သတ္မွတ္ထားၿပီး ယာဥ္ပုံစံမွာ ေရာင္ျပန္ျပား၊မီးသတ္ေဆးဘူးတပ္ ဆင္ျခင္း၊ အေရးေပၚထြက္ေပါက္ ထားရွိျခင္းတို႔ကို ယာဥ္မထြက္ခြာမီ စစ္ေဆးရမည္ျဖစ္သည္။
ထို႔ျပင္ ယာဥ္ေမာင္းေနစဥ္ အတြင္း အရွိန္ျပင္းစြာေမာင္းႏွင္ႏႈန္း မရွိေစရန္အတြက္လည္း စစ္ေဆး မည္ဟု ရထားပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီး ဌာနမွ သိရသည္။ယခုႏွစ္ဧၿပီလဝက္အတြင္းမွာ ပင္
အျမန္လမ္း၌ အရွိန္ထိန္း ကိရိယာႏွင့္ဖမ္းခဲ့ရသည့္ အႀကိမ္ အေရအတြက္ ၄၅ဝခန္႔ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
လမ္းပိုင္းဆိုင္ရာႏွင့္ပတ္သက္ ၍လည္း အျမန္လမ္းမႀကီးနေဘး တြင္ ျခံစည္း႐ိုးကာထားျခင္း၊ ေျမ ေအာက္ျဖတ္လမ္းတည္ေဆာက္ျခင္း၊ လမ္းမႀကီးအက်ယ္အဝန္း၊တံတား မ်ားႏွင့္ မ်က္မျမင္ေကြ႕ေနရာမ်ား၊ ယာဥ္ျပင္ဆင္ေရးစခန္းမ်ား တည္ ေဆာက္ထားျခင္း၊ လူလုပ္အတား အဆီး (ဥပမာ-မသမာသူေတြက ညအခ်ိန္ယာဥ္လမ္းေၾကာေပၚမွာ ကြန္ကရစ္ဘေလာက္တုံးမ်ားထား ျခင္း၊သစ္တုံးမ်ားပိတ္ဆို႔ထားျခင္း) စသည္တို႔ကို စစ္ေဆးၾကပ္မတ္ သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္းရထားပို႔ေဆာင္
ေရးဝန္ႀကီးဌာန ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ခ်ဳပ္ဦးဆန္းေအာင္က ေျပာသည္။
ယင္းအစည္းအေဝးတြင္ေဆာက္ လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီးဦးေက်ာ္လြင္ကအျမန္လမ္းမ ႀကီးႏွင့္ပတ္သက္၍လမ္းပိုင္းဆိုင္ရာ အားနည္းခ်က္မ်ားကိုနည္းႏိုင္သမွ် နည္းေအာင္ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊¤င္းလမ္းပိုင္းတြင္ ယာဥ္အႏၲရာယ္ျဖစ္ေပၚမႈမ်ားသည္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားလမ္းႏွင့္ ယာဥ္ အေျခအေနတို႔ကို ဆင္ဆင္ျခင္ျခင္ ေမာင္းႏွင္မႈမရွိျခင္းေၾကာင့္ ယာဥ္ မေတာ္တဆမႈျဖစ္ပြားေၾကာင္း၊ လက္ရွိႏွစ္လမ္းသြားမွာ ကီလိုမီ တာ ၁ဝဝလွ်င္ မိုင္ ၆ဝ ႏႈန္းထက္ ပိုမိုၿပီးမေမာင္းပါက ယာဥ္တိမ္း ေမွာက္မႈအႏၲရာယ္မရွိပါေၾကာင္း၊ ယာဥ္အႏၲရာယ္ကင္းရွင္းေရးအတြက္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ား သတိျပဳလိုက္နာ ေဆာင္ရြက္ရန္ ျမန္မာဘာသာျဖင့္ သာမကအဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္လည္း ဆိုင္းဘုတ္မ်ားကို လမ္းေဘး၌ စိုက္ထူေပးလ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ ညအခ်ိန္တြင္ တံတားရွည္မ်ား၌ ယာဥ္အႏၲရာယ္ကင္းရွင္းေစရန္ ဆိုလာမီးမ်ားတပ္ဆင္ေပးထားပါ
ေၾကာင္း၊လမ္းေဘးဝဲယာရွိေက်းရြာ မ်ားအနီးတြင္ ကြၽဲ ႏြားတိရစၧာန္မ်ား မျဖတ္သန္းႏိုင္ရန္ ျခံစည္း႐ိုးမ်ား ကာရံေပးထားပါေၾကာင္း၊လမ္းေဘး
ေက်းရြာမ်ားမွ ယာဥ္ငယ္မ်ားအျမန္ လမ္းမေပၚသို႔ ဥပေဒမဲ့သြားေရာက္ ေနမႈကိုႀကီးၾကပ္ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါေၾကာင္းေျပာသည္။
ခရီးသြားအာမခံမ်ားစတင္ျပဳလုပ္ေပးလ်က္ရွိ
==========================
အျမန္လမ္းခရီးသြားျပည္သူမ်ား အတြက္အသက္အႏၲရာယ္လုံျခဳံမႈရွိ ေစရန္ႏွင့္အာမခံထားႏိုင္ေရးအတြက္ အေဝးေျပးလမ္းမမ်ားဆိုင္ရာ အထူးခရီးသြားအာမခံကိုလည္း ယခုလ ၈ရက္မွ စတင္ေရာင္းခ် ႏိုင္ေရးအတြက္ ျမန္မာ့အာမခံ လုပ္ငန္းႏွင့္အတူပုဂၢလိက အာမခံ ကုမၸဏီမ်ားအား လုပ္ပိုင္ခြင့္ေပး လိုက္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ထို႔ျပင္ ယာဥ္စိတ္ခ်လုံျခဳံမႈ အတြက္ ယာဥ္အလုံးစုံအာမခံထား ႏိုင္ေရးအတြက္လည္း စီစဥ္ထား ရွိၿပီးျဖစ္ေၾကာင္းဘ႑ာေရးဝန္ႀကီး ဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ေဒါက္တာ ေမာင္ေမာင္သိမ္းကဆိုသည္။
''အာမခံကို ယခုလ ၈ရက္ေန႔ စမယ္။ ဒီ့ထက္ပိုေကာင္းတ့ဲအခ်က္ ကေတာ့ မူလကဒီအာမခံကိုအေဝး ေျပးကားနဲ႔ ခရီးသည္ေတြအတြက္ ပဲ ရည္ရြယ္ထားေပမယ့္ တခ်ဳိ႕က ပုဂၢလိကကိုယ္ပိုင္ကားနဲ႔သြားမယ္၊ တကၠစီငွားၿပီးသြားမယ္ဆိုတဲ့ပုဂိၢဳလ္ ေတြအတြက္လဲ ဒီအာမခံဝယ္ခ်င္ တဲ့သူေတြရွိေနတယ္။ အဲဒီအတြက္ ေၾကာင့္ ဘာလုပ္လုိက္သလဲဆိုရင္ ဒီအျမန္လမ္းမႀကီးဆိုင္ရာ အထူး ခရီးသြားအာမခံကို ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ လိုင္းနဲ႔သြားမွမဟုတ္ဘူး။ကိုယ္ပိုင္ ယာဥ္နဲ႔သြားတဲ့သူေတြအတြက္လဲ ဝယ္လို႕ရေအာင္ လုပ္ေပးမယ္။
ကိုယ္ပိုင္ယာဥ္နဲ႔သြားမယ့္ခရီးသည္ ေတြအေနနဲ႔ ႏွစ္ယူနစ္အထိ ဝယ္ခြင့္ ရွိတယ္''ဟုေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ သိမ္းကေျပာသည္။
ကိုယ္ပိုင္ယာဥ္ျဖင့္ သြားမည့္ ခရီးသည္မ်ားအေနျဖင့္ အထူးခရီး သြားအာမခံကို ႏွစ္ယူနစ္အထိ ဝယ္ခြင့္ရွိၿပီး တစ္စုံတစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ပါ က ေလ်ာ္ေၾကးမွာအနည္းဆုံး ေငြ က်ပ္ ၆၅ သိန္းအထိရမွာျဖစ္ ေၾကာင္း သိရသည္။
''ကိုယ္ပိုင္ကားနဲ႔ခရီးသြားမယ့္ ခရီးသည္ေတြ၊စင္းလုံးငွားခရီးသည္
ေတြအတြက္လဲ ဝယ္ခ်င္ရင္ဝယ္လို႔ ရေအာင္ လုပ္ေပးထားတယ္။ သူတို႔လဲ ႏွစ္ယူနစ္အထိ ဝယ္လို႔ ရတယ္။ ေငြက်ပ္ ၆ဝဝ ဖိုးဝယ္ မယ္ဆိုရင္ အကာအကြယ္အေနနဲ႕ ၆၅သိန္းအထိရမယ္''ဟုေဒါက္တာ
ေမာင္ေမာင္သိမ္းကဆိုသည္။
မနီလာတစ္ေယာက္ ၁၁၅ မိုင္ ေရာက္ၿပီဆိုေတာ့ အေမစိတ္ခ်မ္း သာေစရန္ ဖုန္းဆက္ရမည့္အခ်ိန္ကို ၾကည့္လိုက္သည္။ ည ၁ဝ နာရီ ကားစီးလာတာေၾကာင့္ ၁၁၅မိုင္ (စားေသာက္ရန္နားေနရာ)တြင္ အခ်ိန္က ည ၁ နာရီနီးပါးခန္႔မွ ေရာက္ရွိတာ ျဖစ္သည္။
ဖုန္းဝင္ဝင္ခ်င္းမွာပဲ ''သမီး အဆင္ေျပလား၊ အေမဘုရားစာဆုိ ျပီး သမီးဖုန္းဆက္တာကုိေမွ်ာ္ေန တာ''ဟူေသာ စိုးရိမ္ပူပန္သံကုိ ၾကားလုိက္ရသည္။
ၾကည္ျပာ၊ ဆုလဲ့ဝင့္
The Union Daily
''သၾကၤန္တြင္းမွာ ရန္ကုန္- မႏၲေလးအျမန္လမ္းေပၚက ကား တိုက္မႈေတြဆက္တိုက္ျဖစ္ေနေတာ့ အေမကစိတ္ပူၿပီးမွာေနတာ၊ အရင္ ကတစ္ပတ္တစ္ခါျပန္လာေနတာ၊ အခုကိစၥမရွိရင္ ျပန္မလာနဲ႔လို႔ အေမေျပာေနတယ္။ အေဝးေျပး ကားေတြကို စိတ္မခ်လို႔တဲ့''ဟု မနီလာကဆိုသည္။
ယခုႏွစ္ထဲမွာ ဇန္နဝါရီလမွ စၿပီး သၾကၤန္ၿပီးကာလအထိ ယာဥ္ တိုက္မႈ ၁၄၇ မႈျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ေသ ဆုံးသူ ၅၇ဦး၊ဒဏ္ရာရသူ ၂၆၂ဦး ရွိခဲ့ရာ ယခင္ႏွစ္ႏွင့္ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္ လွ်င္ယာဥ္တိုက္မႈသိသိသာသာတိုး လာေၾကာင္းအျမန္လမ္းရဲတပ္ဖြဲ႕၏ စာရင္းမ်ားအရသိရသည္။
ယမန္ႏွစ္အတြင္း ရန္ကုန္- မႏၲေလး အျမန္လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈေပါင္း ၂၅၉ မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး၊ေသဆုံးသူဦးေရ ၁၁၃ ဦးႏွင့္ ဒဏ္ရာရသူ ၆၂၇ ဦးရွိခဲ့ ၿပီး လက္ရွိေန႔စဥ္အျမန္လမ္းအသုံး
ျပဳေနသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္စီးေရ မွာ ၅ဝဝဝမွ ၇ဝဝဝ ၾကားရွိေန ၾကည့္ပါက ယခင္ႏွစ္မ်ားကႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္သျဖင့္ အျမန္လမ္းသုံးစြဲမႈ မွာ ျမင့္တက္ေနဆဲျဖစ္သည္။
ယခုအျမန္လမ္းကိုေနျပည္ေတာ္ စတင္တည္ေဆာက္သည့္အခ်ိန္ ၂ဝဝ၅ခုႏွစ္တြင္ စတင္ေဖာက္လုပ္ ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္မွမႏၲေလးအထိ အၿပီးတိုင္ ေဖာက္လုပ္ႏုိင္ခဲ့သည္။
''ဘုရားစာကိုမျပတ္ဆိုေနာ္။ အိပ္ၿပီးလိုက္မသြားနဲ႔၊၁၁၅မိုင္ေရာက္ ရင္ဖုန္းဆက္ေနာ္''ဟု မနီလာ၏ အေမက မနီလာကို တတြတ္တြတ္ မွာေနပါသည
ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ျဖစ္ပြား ျခင္းေၾကာင့္ ပ်က္စီးေနေသာလမ္း ပိုင္းမ်ား၊ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားႏွင့္ယာဥ္ မ်ားကိုေစာင့္ၾကည့္စစ္ေဆးသြား မည္ျဖစ္ေၾကာင္းရထားပို႔ေဆာင္ ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွသိရသည္။
လမ္းပိုင္းဆုိင္ရာျပဳျပင္မႈမ်ားကို ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနက ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္ၿပီးယာဥ္ႏွင့္ယာဥ္ ေမာင္း စစ္ေဆးၾကပ္မတ္မႈေဆာင္ ရြက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရထားပို႔ ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွသိရသည္။
''စစ္ေဆးတာကေတာ့ ယာဥ္ ထိန္းရဲရယ္၊ ပါဝင္တဲ့အဖြဲ႕ေတြ (အျခားဝန္ႀကီးဌာနမ်ား) ပူးေပါင္း စစ္ေဆးမယ္။ ၾကီးၾကပ္ကြပ္ကဲမႈ အဖြဲ႕ကစစ္မွာပါ။ ဘယ္လိုအေျခ အေနမွာစစ္မလဲဆိုရင္ေတာ့သာမန္ အေျခအေနမွာစစ္မယ္။ ရန္ကုန္ အထြက္ရယ္၊ ၁၁၅ မိုင္ရယ္၊ ေနျပည္ေတာ္ရယ္၊ မိတၴီလာရယ္၊ တံခြန္တုိင္ရယ္၊ အဲ့ဒီမွာေတာ့ ယာဥ္အသုံးျပဳခနဲ႔ ယာဥ္နံပါတ္စစ္ ေဆးတာေတြ ျပဳလုပ္ပါမယ္''ဟု ရထားပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ဦးဆန္းေအာင္ ကေျပာသည္။
၂ဝ၁၄ခုႏွစ္ သၾကၤန္ကာလ ေလးရက္အတြင္း ယာဥ္မေတာ္ တဆမႈ ၂၂ မႈရွိခဲ့ၿပီး ၁၆ ဦး ေသဆုံးခဲ့ကာ ၄၃ဦးဒဏ္ရာရရွိခဲ့ ျခင္းေၾကာင့္ အျမန္လမ္း၏လမ္း ပိုင္းဆုိင္ရာကို ျပဳျပင္ရန္ႏွင့္ယာဥ္ ေမာင္းမ်ား၊ ယာဥ္မ်ား၏ၾကံ့ခိုင္ မႈမ်ားကိုျပင္ဆင္ရန္အတြက္ သက္ ဆုိင္ရာကအလ်င္အျမန္ေဆာင္ရြက္ သင့္ၿပီျဖစ္သည္။
မေတာ္တဆမႈမ်ားႏွင့္ပတ္သက္ ၍ ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈ ေလ်ာ့နည္း ေရးအတြက္ ဗဟိုကုန္လမ္းသယ္ ယူပို႔ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားႀကီးၾကပ္ ကြပ္ကဲေရးအဖြဲ႕ျဖင့္ စနစ္တက် ၾကပ္မတ္ေဆာင္ရြက္ရန္လိုေၾကာင္း၊ အျမန္လမ္းမေပၚတြင္ ယာဥ္တိမ္း ေမွာက္မႈမွာ လမ္းအသုံးျပဳသည့္ ယာဥ္ႏွင့္ ယာဥ္ေမာင္းတို႔၏ အား နည္းခ်က္ေၾကာင့္ယာဥ္တိမ္းေမွာက္ မႈျဖစ္ပြားရေၾကာင္း၊အဓိကအားနည္း ခ်က္မွာ လူ၏ေပါ့ဆမႈေၾကာင့္ျဖစ္ ေၾကာင္းရထားပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီး ဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးဦးသန္း ေဌးက ရန္ကုန္-မႏၲေလးအျမန္ လမ္းမႀကီး ယာဥ္အႏၲရာယ္၊ လမ္း အႏၲရာယ္ကင္းရွင္းေရးဆိုင္ရာအၾကိဳ ညိႇႏႈိင္းအစည္းအေဝးတြင္ ေျပာ ၾကားသည္။
အေဝးေျပးယာဥ္အားလုံးတြင္ ယာဥ္ေမာင္းႏွစ္ဦးအလွည့္က် ေမာင္းႏွင္ရန္လိုအပ္ေၾကာင္း၊အရက္ ေသစာေသာက္စားျခင္းႏွင့္ ယာဥ္ ေမာင္းေနစဥ္ လက္ကိုင္ဖုန္းမ်ား ကိုင္ေဆာင္ျခင္း မျပဳလုပ္ရန္လို ေၾကာင္း၊ လမ္းမေပၚတြင္ ေမာင္း ႏွင္သည့္ ဘတ္စ္ကားႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္ ယာဥ္မ်ားအားသက္တမ္းသတ္မွတ္
ေပးရန္လိုေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီးက ေျပာသည္။
ဒါေတြကို ေသခ်ာစစ္ေဆးမယ္
==================
ယာဥ္အသုံးျပဳသူမ်ားအေနျဖင့္ ယာဥ္သက္တမ္းအနည္းဆုံး ၁ဝႏွစ္ ႏွင့္၁၅ႏွစ္သက္တမ္းသာေမာင္းႏွင္ ခြင့္သတ္မွတ္ထားၿပီး ယာဥ္ပုံစံမွာ ေရာင္ျပန္ျပား၊မီးသတ္ေဆးဘူးတပ္ ဆင္ျခင္း၊ အေရးေပၚထြက္ေပါက္ ထားရွိျခင္းတို႔ကို ယာဥ္မထြက္ခြာမီ စစ္ေဆးရမည္ျဖစ္သည္။
ထို႔ျပင္ ယာဥ္ေမာင္းေနစဥ္ အတြင္း အရွိန္ျပင္းစြာေမာင္းႏွင္ႏႈန္း မရွိေစရန္အတြက္လည္း စစ္ေဆး မည္ဟု ရထားပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီး ဌာနမွ သိရသည္။ယခုႏွစ္ဧၿပီလဝက္အတြင္းမွာ ပင္
အျမန္လမ္း၌ အရွိန္ထိန္း ကိရိယာႏွင့္ဖမ္းခဲ့ရသည့္ အႀကိမ္ အေရအတြက္ ၄၅ဝခန္႔ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
လမ္းပိုင္းဆိုင္ရာႏွင့္ပတ္သက္ ၍လည္း အျမန္လမ္းမႀကီးနေဘး တြင္ ျခံစည္း႐ိုးကာထားျခင္း၊ ေျမ ေအာက္ျဖတ္လမ္းတည္ေဆာက္ျခင္း၊ လမ္းမႀကီးအက်ယ္အဝန္း၊တံတား မ်ားႏွင့္ မ်က္မျမင္ေကြ႕ေနရာမ်ား၊ ယာဥ္ျပင္ဆင္ေရးစခန္းမ်ား တည္ ေဆာက္ထားျခင္း၊ လူလုပ္အတား အဆီး (ဥပမာ-မသမာသူေတြက ညအခ်ိန္ယာဥ္လမ္းေၾကာေပၚမွာ ကြန္ကရစ္ဘေလာက္တုံးမ်ားထား ျခင္း၊သစ္တုံးမ်ားပိတ္ဆို႔ထားျခင္း) စသည္တို႔ကို စစ္ေဆးၾကပ္မတ္ သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္းရထားပို႔ေဆာင္
ေရးဝန္ႀကီးဌာန ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ခ်ဳပ္ဦးဆန္းေအာင္က ေျပာသည္။
ယင္းအစည္းအေဝးတြင္ေဆာက္ လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီးဦးေက်ာ္လြင္ကအျမန္လမ္းမ ႀကီးႏွင့္ပတ္သက္၍လမ္းပိုင္းဆိုင္ရာ အားနည္းခ်က္မ်ားကိုနည္းႏိုင္သမွ် နည္းေအာင္ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊¤င္းလမ္းပိုင္းတြင္ ယာဥ္အႏၲရာယ္ျဖစ္ေပၚမႈမ်ားသည္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားလမ္းႏွင့္ ယာဥ္ အေျခအေနတို႔ကို ဆင္ဆင္ျခင္ျခင္ ေမာင္းႏွင္မႈမရွိျခင္းေၾကာင့္ ယာဥ္ မေတာ္တဆမႈျဖစ္ပြားေၾကာင္း၊ လက္ရွိႏွစ္လမ္းသြားမွာ ကီလိုမီ တာ ၁ဝဝလွ်င္ မိုင္ ၆ဝ ႏႈန္းထက္ ပိုမိုၿပီးမေမာင္းပါက ယာဥ္တိမ္း ေမွာက္မႈအႏၲရာယ္မရွိပါေၾကာင္း၊ ယာဥ္အႏၲရာယ္ကင္းရွင္းေရးအတြက္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ား သတိျပဳလိုက္နာ ေဆာင္ရြက္ရန္ ျမန္မာဘာသာျဖင့္ သာမကအဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္လည္း ဆိုင္းဘုတ္မ်ားကို လမ္းေဘး၌ စိုက္ထူေပးလ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ ညအခ်ိန္တြင္ တံတားရွည္မ်ား၌ ယာဥ္အႏၲရာယ္ကင္းရွင္းေစရန္ ဆိုလာမီးမ်ားတပ္ဆင္ေပးထားပါ
ေၾကာင္း၊လမ္းေဘးဝဲယာရွိေက်းရြာ မ်ားအနီးတြင္ ကြၽဲ ႏြားတိရစၧာန္မ်ား မျဖတ္သန္းႏိုင္ရန္ ျခံစည္း႐ိုးမ်ား ကာရံေပးထားပါေၾကာင္း၊လမ္းေဘး
ေက်းရြာမ်ားမွ ယာဥ္ငယ္မ်ားအျမန္ လမ္းမေပၚသို႔ ဥပေဒမဲ့သြားေရာက္ ေနမႈကိုႀကီးၾကပ္ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါေၾကာင္းေျပာသည္။
ခရီးသြားအာမခံမ်ားစတင္ျပဳလုပ္ေပးလ်က္ရွိ
==========================
အျမန္လမ္းခရီးသြားျပည္သူမ်ား အတြက္အသက္အႏၲရာယ္လုံျခဳံမႈရွိ ေစရန္ႏွင့္အာမခံထားႏိုင္ေရးအတြက္ အေဝးေျပးလမ္းမမ်ားဆိုင္ရာ အထူးခရီးသြားအာမခံကိုလည္း ယခုလ ၈ရက္မွ စတင္ေရာင္းခ် ႏိုင္ေရးအတြက္ ျမန္မာ့အာမခံ လုပ္ငန္းႏွင့္အတူပုဂၢလိက အာမခံ ကုမၸဏီမ်ားအား လုပ္ပိုင္ခြင့္ေပး လိုက္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ထို႔ျပင္ ယာဥ္စိတ္ခ်လုံျခဳံမႈ အတြက္ ယာဥ္အလုံးစုံအာမခံထား ႏိုင္ေရးအတြက္လည္း စီစဥ္ထား ရွိၿပီးျဖစ္ေၾကာင္းဘ႑ာေရးဝန္ႀကီး ဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ေဒါက္တာ ေမာင္ေမာင္သိမ္းကဆိုသည္။
''အာမခံကို ယခုလ ၈ရက္ေန႔ စမယ္။ ဒီ့ထက္ပိုေကာင္းတ့ဲအခ်က္ ကေတာ့ မူလကဒီအာမခံကိုအေဝး ေျပးကားနဲ႔ ခရီးသည္ေတြအတြက္ ပဲ ရည္ရြယ္ထားေပမယ့္ တခ်ဳိ႕က ပုဂၢလိကကိုယ္ပိုင္ကားနဲ႔သြားမယ္၊ တကၠစီငွားၿပီးသြားမယ္ဆိုတဲ့ပုဂိၢဳလ္ ေတြအတြက္လဲ ဒီအာမခံဝယ္ခ်င္ တဲ့သူေတြရွိေနတယ္။ အဲဒီအတြက္ ေၾကာင့္ ဘာလုပ္လုိက္သလဲဆိုရင္ ဒီအျမန္လမ္းမႀကီးဆိုင္ရာ အထူး ခရီးသြားအာမခံကို ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ လိုင္းနဲ႔သြားမွမဟုတ္ဘူး။ကိုယ္ပိုင္ ယာဥ္နဲ႔သြားတဲ့သူေတြအတြက္လဲ ဝယ္လို႕ရေအာင္ လုပ္ေပးမယ္။
ကိုယ္ပိုင္ယာဥ္နဲ႔သြားမယ့္ခရီးသည္ ေတြအေနနဲ႔ ႏွစ္ယူနစ္အထိ ဝယ္ခြင့္ ရွိတယ္''ဟုေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ သိမ္းကေျပာသည္။
ကိုယ္ပိုင္ယာဥ္ျဖင့္ သြားမည့္ ခရီးသည္မ်ားအေနျဖင့္ အထူးခရီး သြားအာမခံကို ႏွစ္ယူနစ္အထိ ဝယ္ခြင့္ရွိၿပီး တစ္စုံတစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ပါ က ေလ်ာ္ေၾကးမွာအနည္းဆုံး ေငြ က်ပ္ ၆၅ သိန္းအထိရမွာျဖစ္ ေၾကာင္း သိရသည္။
''ကိုယ္ပိုင္ကားနဲ႔ခရီးသြားမယ့္ ခရီးသည္ေတြ၊စင္းလုံးငွားခရီးသည္
ေတြအတြက္လဲ ဝယ္ခ်င္ရင္ဝယ္လို႔ ရေအာင္ လုပ္ေပးထားတယ္။ သူတို႔လဲ ႏွစ္ယူနစ္အထိ ဝယ္လို႔ ရတယ္။ ေငြက်ပ္ ၆ဝဝ ဖိုးဝယ္ မယ္ဆိုရင္ အကာအကြယ္အေနနဲ႕ ၆၅သိန္းအထိရမယ္''ဟုေဒါက္တာ
ေမာင္ေမာင္သိမ္းကဆိုသည္။
မနီလာတစ္ေယာက္ ၁၁၅ မိုင္ ေရာက္ၿပီဆိုေတာ့ အေမစိတ္ခ်မ္း သာေစရန္ ဖုန္းဆက္ရမည့္အခ်ိန္ကို ၾကည့္လိုက္သည္။ ည ၁ဝ နာရီ ကားစီးလာတာေၾကာင့္ ၁၁၅မိုင္ (စားေသာက္ရန္နားေနရာ)တြင္ အခ်ိန္က ည ၁ နာရီနီးပါးခန္႔မွ ေရာက္ရွိတာ ျဖစ္သည္။
ဖုန္းဝင္ဝင္ခ်င္းမွာပဲ ''သမီး အဆင္ေျပလား၊ အေမဘုရားစာဆုိ ျပီး သမီးဖုန္းဆက္တာကုိေမွ်ာ္ေန တာ''ဟူေသာ စိုးရိမ္ပူပန္သံကုိ ၾကားလုိက္ရသည္။
ၾကည္ျပာ၊ ဆုလဲ့ဝင့္
The Union Daily
0 comments:
Post a Comment