ယာဥ္အုိယာဥ္ေဟာင္းစနစ္ျဖင့္(၁က) အကၡရာအပ္ႏွံမႈ နည္းပါးေနသျဖင့္ ျပင္ပတြင္
စလစ္ေပါက္ေစ်း က်ပ္ ၁၀၅ သိန္းအထိ ျမင့္တက္ေနေၾကာင္း ျပည္တြင္းကားေစ်းကြက္မွ
စံုစမ္းသိရိွရသည္။
ျပင္ပတြင္ အရည္က်ိဳအပ္ႏွံ ရန္(၁က) ကားအစီးေရမွာ ႏွစ္ေသာင္းေက်ာ္ ရိွေသာ္လည္း လက္ရိွတြင္ ကညနသုိ႔ အစီးေရ ၈၀၀ ေက်ာ္သာ အပ္ႏွံၿပီးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဧၿပီလေနာက္ဆံုးပတ္မွ စတင္၍ စလစ္ေပါက္ေစ်းျမင့္တက္လာခဲ့သည္။
သႀကၤန္မတုိင္မီက ကားတင္သြင္းရာတြင္ ေပးေဆာင္ရသည့္ အခြန္ႏႈန္းထားအမ်ားစု ေလွ်ာ့ခ်လိုက္ျခင္းေၾကာင့္ ျပည္ပမွ ကားတင္သြင္းသူမ်ား အ႐ႈံးေပၚမည္စုိးသျဖင့္ ရပ္နားမႈမ်ား ရိွေနသည္။
‘‘စလစ္ကုိင္ထားတဲ့သူေတြက မေရာင္းခ်င္ေသးဘူး။ ေစ်းတက္ေအာင္ ထပ္ေစာင့္ေနတာ’’ ဟု မင္းရဲေက်ာ္စြာ ယာဥ္ေရာင္း၀ယ္ေရးစခန္းမွ ကား၀ယ္ေရာင္း ကိုေက်ာ္စြာစိုးကေျပာသည္။
(၁က) အကၡရာကုိ ဧၿပီ ၄ ရက္ တြင္ စတင္လက္ခံခဲ့ကာ (၂က)ကုိမူ ေအာက္တုိဘာမွသာ စတင္ လက္ခံခဲ့ၿပီး ေျခာက္လ ၾကာျမင့္မွသာ အကၡရာတစ္ခုခ်င္းစီ လက္ခံမည္ဆုိျခင္းေၾကာင့္ ယင္းကာလတြင္ စလစ္ေစ်း ထပ္မံျမင့္တက္ရန္ ေစ်းကစားသူမ်ား လုပ္ေဆာင္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ေရာင္း၀ယ္သူမ်ားအသင္း ဒုဥကၠ႒ ဦးမ်ိဳးသန္႔ကသံုးသပ္သည္။
စလစ္ျဖင့္ တင္သြင္းရေသာ ေမာ္ဒယ္ျမင့္ကားမ်ား၏ ေစ်းႏႈန္းမွာ က်ဆင္းမႈမရိွဘဲ ဆိပ္ကမ္းသို႔ တင္သြင္းလာသည့္ ကားမ်ားကုိ လုပ္ငန္းရွင္အမ်ားစုက မထုတ္ယူေသးဘဲ ေစာင့္ၾကည့္ေနၾကသည္။
လက္ရိွတြင္ ျပည္တြင္းကားေစ်းကြက္၌ ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္က ပ႐ုိေဘာက္စ္ယာဥ္မ်ားႏွင့္ ႏွစ္ကုန္ပုိင္းတြင္ လူႀကိဳက္မ်ားၿပီး အေရာင္းအ၀ယ္ျဖစ္ခဲ့သည့္ ေအဒီဗန္ေနရာတြင္ CIF တန္ဖိုး အေျပာင္းအလဲေၾကာင့္ အခြန္သက္သာလာသည့္ တုိယုိတာဘယ္တာ၊ ဟြန္ဒါဖစ္ႏွင့္ နစ္ဆန္း၀မ္း ဂ႐ုတ္ကားမ်ား အမ်ားဆံုးအေရာင္းအ၀ယ္ ျဖစ္ေနေၾကာင္း သီရိမဂၤလာယာဥ္ေရာင္း၀ယ္ေရးစခန္းမွ ကား၀ယ္ေရာင္းတစ္ဦးက ဆုိသည္။
ေက်ာက္ေျမာင္း သတိပ႒ာန္ ကားပြဲစား၀င္းတြင္မူ လုပ္ငန္းသံုး ႏွင့္ ေက်ာင္းဖြင့္ရာသီအမီ ေက်ာင္းကားမ်ားအျဖစ္ အသံုးျပဳရန္ ကုိရီးယား ဘြန္ဂုိႏွင့္ ေခြးဘီလူးဟုိက္ဂ်က္မ်ား နယ္အ၀ယ္လုိက္လာၿပီး အိမ္စီးအေနျဖင့္ ဟြန္ဒါဖစ္အင္းဆိုဒ္မ်ား အေရာင္းအ၀ယ္ျဖစ္ေနသည္။
7day daily
ျပင္ပတြင္ အရည္က်ိဳအပ္ႏွံ ရန္(၁က) ကားအစီးေရမွာ ႏွစ္ေသာင္းေက်ာ္ ရိွေသာ္လည္း လက္ရိွတြင္ ကညနသုိ႔ အစီးေရ ၈၀၀ ေက်ာ္သာ အပ္ႏွံၿပီးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဧၿပီလေနာက္ဆံုးပတ္မွ စတင္၍ စလစ္ေပါက္ေစ်းျမင့္တက္လာခဲ့သည္။
သႀကၤန္မတုိင္မီက ကားတင္သြင္းရာတြင္ ေပးေဆာင္ရသည့္ အခြန္ႏႈန္းထားအမ်ားစု ေလွ်ာ့ခ်လိုက္ျခင္းေၾကာင့္ ျပည္ပမွ ကားတင္သြင္းသူမ်ား အ႐ႈံးေပၚမည္စုိးသျဖင့္ ရပ္နားမႈမ်ား ရိွေနသည္။
‘‘စလစ္ကုိင္ထားတဲ့သူေတြက မေရာင္းခ်င္ေသးဘူး။ ေစ်းတက္ေအာင္ ထပ္ေစာင့္ေနတာ’’ ဟု မင္းရဲေက်ာ္စြာ ယာဥ္ေရာင္း၀ယ္ေရးစခန္းမွ ကား၀ယ္ေရာင္း ကိုေက်ာ္စြာစိုးကေျပာသည္။
(၁က) အကၡရာကုိ ဧၿပီ ၄ ရက္ တြင္ စတင္လက္ခံခဲ့ကာ (၂က)ကုိမူ ေအာက္တုိဘာမွသာ စတင္ လက္ခံခဲ့ၿပီး ေျခာက္လ ၾကာျမင့္မွသာ အကၡရာတစ္ခုခ်င္းစီ လက္ခံမည္ဆုိျခင္းေၾကာင့္ ယင္းကာလတြင္ စလစ္ေစ်း ထပ္မံျမင့္တက္ရန္ ေစ်းကစားသူမ်ား လုပ္ေဆာင္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ေရာင္း၀ယ္သူမ်ားအသင္း ဒုဥကၠ႒ ဦးမ်ိဳးသန္႔ကသံုးသပ္သည္။
စလစ္ျဖင့္ တင္သြင္းရေသာ ေမာ္ဒယ္ျမင့္ကားမ်ား၏ ေစ်းႏႈန္းမွာ က်ဆင္းမႈမရိွဘဲ ဆိပ္ကမ္းသို႔ တင္သြင္းလာသည့္ ကားမ်ားကုိ လုပ္ငန္းရွင္အမ်ားစုက မထုတ္ယူေသးဘဲ ေစာင့္ၾကည့္ေနၾကသည္။
လက္ရိွတြင္ ျပည္တြင္းကားေစ်းကြက္၌ ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္က ပ႐ုိေဘာက္စ္ယာဥ္မ်ားႏွင့္ ႏွစ္ကုန္ပုိင္းတြင္ လူႀကိဳက္မ်ားၿပီး အေရာင္းအ၀ယ္ျဖစ္ခဲ့သည့္ ေအဒီဗန္ေနရာတြင္ CIF တန္ဖိုး အေျပာင္းအလဲေၾကာင့္ အခြန္သက္သာလာသည့္ တုိယုိတာဘယ္တာ၊ ဟြန္ဒါဖစ္ႏွင့္ နစ္ဆန္း၀မ္း ဂ႐ုတ္ကားမ်ား အမ်ားဆံုးအေရာင္းအ၀ယ္ ျဖစ္ေနေၾကာင္း သီရိမဂၤလာယာဥ္ေရာင္း၀ယ္ေရးစခန္းမွ ကား၀ယ္ေရာင္းတစ္ဦးက ဆုိသည္။
ေက်ာက္ေျမာင္း သတိပ႒ာန္ ကားပြဲစား၀င္းတြင္မူ လုပ္ငန္းသံုး ႏွင့္ ေက်ာင္းဖြင့္ရာသီအမီ ေက်ာင္းကားမ်ားအျဖစ္ အသံုးျပဳရန္ ကုိရီးယား ဘြန္ဂုိႏွင့္ ေခြးဘီလူးဟုိက္ဂ်က္မ်ား နယ္အ၀ယ္လုိက္လာၿပီး အိမ္စီးအေနျဖင့္ ဟြန္ဒါဖစ္အင္းဆိုဒ္မ်ား အေရာင္းအ၀ယ္ျဖစ္ေနသည္။
7day daily
0 comments:
Post a Comment